Hoi Ik heb een vraagje. Maandag moet ik urine inleveren bij de dokter en dat gaat het op kweek om te kijken of ik de streptococ bacterie heb. Mijn vraag is wie had dit ook? en hoe snel kreeg je de uitslag van de kweek??
Heb een kweek gehad om de streptokok uit te sluiten (GBS) en de uitslag van een kweek is meestal na 5 werkdagen bekend omdat de eventuele bacteriën moeten groeien.
Ik was (ben) ook draagster van de streptokkenbacterie. Bij mij kwamen ze er pas achter toen mijn vliezen vroegtijdig waren gebroken. Toen ging ik door de malle molen en werd daar ook op onderzocht. Na vier dagen kreeg ik de uitslag en verdere procedure was toen dat ik direct een antibiotica kuur kreeg en tijdens mijn bevalling zou ik een infuus met antibiotica krijgen en mijn dochtertje kreeg na haar geboorte ook vijf dagen een infuus met antibiotica. Zowel mijn dochter als ik zijn er beiden goed vanaf gekomen! Zowel dochter als ik zijn er niet ziek van geworden.
Ik ben ook drager en zou tijdens de bevalling een infuus krijgen. Maar dit moest een uur voor de bevalling en aangezien ik daar niet zoveel tijd voor heb gehad, heb ik dit infuus niet gehad. Er werd wel de eerste dagen bij ons kindje regelmatig controle gedaan of het niet ziek werd maar dit is goed gekomen
bijna elke vrouw is drager ervan werd mij vertelt in het ziekenhuis toen ik hoorde draagster ervan te zijn
Klopt inderdaad. Heel veel vrouwen hebben het. Maar het ligt eraan in welke vorm wil het nodig zijn dat je aan de antibiotica moet. Hier duurde de kweek 5 dagen. Heb zowel tijdens de zwangerschap antibiotica gehad als tijdens de bevalling.
Ik ben ook gbs drager 1 op de 5 vrouwen is drager van het GBS oftewel streptokokken B . Bij mijn jongste kwamen ze erachter in de 35ste zwangerschaps week. Ben met infuus met AB bevallen. Deze zwangerschap zullen ze vanaf week 30 gaan testen of die actief is of niet. Nu al 2 weken bezig met urine met de huisarts, had vage klachten. Kwam bacterie uit. welke weten ze niet urine op de kweek. kwam weer iets uit wat weet ik niet. AB gehad en nu donderdag weer urine brengen en weer op de kweek