Angst of voorgevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Inge1984, 13 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.080
    113
    Vrouw
    Grappig. Ik denk dan meestal. Balen... Dan zal er wel file staan en is man later thuis.
    Alleen al hij echt laat thuis is (vanwege iets op het werk of uitje) maak ik me weleens zorgen of hij niet te moe is.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Dat is toch logisch?! Je gaat dan toch niet op een vreemde vertrouwen, hoe lief het aanbod ook is.Raar dat je daardoor de angst niet serieus neemt :rolleyes:.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.517
    8.441
    113
    Dat denk ik meestal ook hoor! Maar toen ik bijv hoorde dat er ergens een ernstig ongeluk was gebeurd op een weg waar mijn man en dochter ook langs komen rond dat tijdstip en ze dus nog steeds niet thuis waren, ja dan steken de angstgevoelens ook wel even de kop op! :oops:

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.955
    33.633
    113
    Waar zeg ik dat ik de angst niet serieus vind dan? Ik stel een vraag en daar kan op geantwoord worden en een conclusie trekken zoals jij nu doet valt er voor mij niet onder. Iemand anders wees me er ook op en toen dacht ik; tja, dat kan ook inderdaad. Geloof dat dat @Mammavantwee was. Haar stukje zet me dan aan het denken en daar kan ik van leren. Jouw stukje is een aanname en dat vind ik ‘heel bijzonder.’

Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113

Kijk even naar je laatste zin.. “Doe je het niet (hulp aanvaarden) dan vraag ik me af hoe je werkelijk angst (angst tussen haakjes) in elkaar zit..” Daarmee insinueer je toch echt iets anders dan je nu zegt. Juist door angst tussen aanhalingstekens te zetten en er dus aan te twijfelen.

citroenrasp, Paardenbloem en bozoe vinden dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.955
    33.633
    113
    Lees hoe je het lezen wil en pak, net als ik heb gedaan, een stukje feedback aan.

7. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.809
    1.631
    113
    Ten eerste vond ik de stap om een vreemde hierom te vragen toch best hoog. Daarbij was ik door dit topic al een stuk rustiger (wat gerust dat het gewoon tussen m'n oren zat) en dat gecombineerd met oma die me appjes stuurde was voor mij genoeg. Daar hadden updates dat er niets raars gebeurde bij de voorstelling niets meer aan bijgedragen.

Achteraf is het natuurlijk stom dat ik me zo verschrikkelijk druk heb gemaakt. Maar goed, mocht het ooit weer eens de kop op steken kan ik dit topic nog een keer terug lezen. Voor nu heel blij dat het slechts angst was.

En @Jessi79 ik ben het vrijdag helemaal vergeten. Dacht er pas aan dat ik je een fijne avond had moeten wensen toen ik m'n dochter al ruim terug was. Maar ik hoop dat je een hele gezellig avond hebt gehad.

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Wij hebben inderdaad genoten! Was weer een prachtige show.

Ik vind het wel bijzonder dat je de stap om mij als vreemde hierom te vragen groot vond. Ik bood het namelijk aan, dus je hoefte alleen maar 'ja graag' te zeggen en niks te vragen.

Verder herken ik het bellen van partner/ouders overdag ook totaal niet, ik vind het ook raar. Mijn man vliegt regelmatig de hele wereld over. Soms appt hij dan dat hij veilig geland is, dan denk ik 'oh ja hij zat vandaag in het vliegtuig'. Maar zelf dan hebben we echt niet dagelijks contact. Op normale werkdagen in NL appen we hooguit over de boodschappen en kids ophalen van de bso. Mijn moeder wil ook altijd dat ik app of ik veilig thuis gekomen ben. Ik doe het nooit, behalve als het hard sneeuwt of ijzelt. Ga die gekke angsten van haar echt niet lopen voeden.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Zou voor mij ook een grote stap zijn om te vragen hoor, dus ik kan me dat goed voorstellen. Ondanks dat je het zelf aanbood zou het voor mij wat vreemd voelen.

Verded helemaal eens, zo gaat het bij ons ook. Mijn moeder vraagt vaak of man veilig is geland. Tja, geen bericht, goed bericht zeg ik dan maar.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja een beetje wel, vind het soms ook best wel vervelend van mijzelf.

Het gaat nu wel wat beter, maar het kan zomaar weer gebeuren dus de angst blijft.

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Vreselijk zeg! Hoe gaat het nu met jullie dochter?

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.496
    21.906
    113
    In Nederland liet ik ook vaak weten of ik veilig was aangekomen/na afgesproken tijd even bellen. Waarom? Heel simpel, ik werd meerdere malen lastiggevallen op straat, de ene keer erger dan de andere, dus dit was mijn stok achter de deur om nog naar buiten te durven. Nu gelukkig absoluut geen last meer van omdat mensen hier niet zo bekrompen of bang zijn als ze een bedekte vrouw zien. Ik heb begrepen van meerdere vrouwen in Nederland dat zij dit om deze redenen ook zo doen. Vind het altijd moeilijk om te oordelen over anderen, ik denk altijd dat zij daar dan wel hun redenen voor zullen hebben ook al is het in mijn ogen onzinnig.

Deel Deze Pagina