Mijn dochter van net 5 is een erg stoere meid wat pijn betreft, maar kan soms wel bijzondere angsten hebben. Zo had ze een half jaar geleden het idee in haar hoofd dat er hier wel eens oorlog zou kunnen komen en was daar panisch om. Durfde niet eens in haar eigen bed te slapen. Nu heeft ze een losse tand en ligt de halve nacht te huilen, ook in haar slaap om die losse tand. Ik heb gevraagd of het pijn doet maar ze zegt van niet, dat ze alleen bang is. Maar waar ze dan precies zo bang voor is krijg ik er niet uit. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Angst voor oorlog kan ik over praten maar wat moet je met een losse tand? Ik zeg haar dat het normaal is dat hij eruit gaat vallen, gebeurt bij alle kindjes want je krijgt een grote mensen tand en het duurt nog wel even voor hij er echt uitvalt. Ze snapt het allemaal best maar de angst blijft. Ze eet ook amper. Is dit herkenbaar en heeft er iemand tips om hier mee om te gaan?
Mja.. Je weet dat wij hier ook weleens met gekke angsten zitten... Maar eh... Hier is dochterlief bang voor de tandenfee. Die kan namelijk in je kamer komen ook als het raam en de deur dicht zitten Je zou zeggen vergezocht... Maar je weet het niet.
Laatst trouwens een oude aflevering van ik denk klokhuis gekeken... Waar ze een heel mooi filmpje hadden van wat er precies gebeurd als je tand los zit. Misschien dat dat helpt?
Ja zwarte piet mocht ook niet binnen komen toch? Ik zal vanmiddag een filmpje met haar bekijken, maar het lastige is dat ze het eigenlijk allemaal wel weet, maar op de een of andere manier blijft die losse tand in haar mond toch heel beangstigend. Vannacht een paar keer haar zusje wakker gehuild
Lastig hoor.. Misschien op school dramatische verhalen gehoord? Ik werd vandeweek ook bestookt met een half bloedbad. Viel uiteindelijk reuzemee natuurlijk maar het vertelt veel smaakvoller met veel bloed.