scratching doen of niet?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door crystals, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Ik hoop niet dat ik het onderwerp nu dubbel plaats.. Maar ik kan mijn vorig bericht even niet meer terugvinden.
    Vandaag een gesprek gehad in het ziekenhuis, beetje over de stand van zaken en hoe nu verder. We hebben ook de scratch besproken. Ze willen dit gaan proberen als 'proef' en met het weefsel wordt verder niks gedaan, dus geen testen op NK cellen enzv. Ik zit dus in een ivf traject (gewoon in Nederland) en deze heeft tot nu toe nog niets opgeleverd.
    Ook wil ze gaan starten met menopur. Wat vinden jullie hiervan? En wat zijn jullie ervaringen omtrent scratching? Is er bij jou ook een zwangerschap uit voortgekomen? Ik gaf aan dat ik best open stond, om het mogelijk te proberen (wordt er morgen nog over gebeld) maar ik begin langzaam ook onzeker te worden.

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Absoluut doen! Ik geloof er heilig in. Natuurlijk geeft het geen garanties, maar het vergroot substantieel je kansen, terwijl het een heel klein ingreepje is. Vergelijkbaar met een IUI qua gevoel, en zo gebeurd.

En ja, na scratching is mijn blastocyst succesvol blijven zitten.

Menopur is ook prima om te proberen. Wat wordt je dosering? Wat waren je eerdere resultaten?

crystals vindt dit leuk.
  3. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Bij mijn aller eerste ronden kreeg ik 150 Gonal-F. Dit veroorzaakte een vroege overstimulatie snel werd ik op 75 Gonal - F gezet. Helaas was het echt niet meer te redden . Deze ronde werd nog vlak voor de punctie stop gezet. Dit omdat het de arts echt niet lekker zat.

Bij de 2de Gonal-F poging had ik 7 eitjes waarvan 5 bevrucht ik spoot toen iets van 112. 5 Gonal - F dacht ik.

Voor de menopur moet ik nog even langs de verpleegkundige, op cyclus dag 1. Dan krijg ik de uitleg en verdere instructies te horen.

4. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    Doen !!! :D Zie mijn handtekening

Evi88 en crystals vinden dit leuk.
  5. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Gefeliciteerd!!!

lisjeee vindt dit leuk.
  6. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Haha opeens in de lounge mijn verdwenen topic gevonden :p

7. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Ik zou zelf ook altijd scratching doen als het wordt aangeboden, heb het bij al mijn behandelingen in NL en DD gehad (dus zeker niet altijd direct te linken aan succes) maar het is een kleine ingreep met iig een kleine kansverhoging, dus waarom niet proberen?

crystals vindt dit leuk.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik geloof er ook enorm in. Met icsi 1 en 2 niet gedaan, icsi 3 wel, en zwanger!

Nu voor onze cryo tp ga ik het weer doen.

crystals vindt dit leuk.
  9. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    Dankje wel!! Zelf ben ik er heilig van overtuigd dat de scratching mee geholpen heeft aan dit succes, na de vele verloren pogingen!!

crystals vindt dit leuk.
  10. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Mag ik vragen wat dat precies is? Waarom zit er een kleinere kansverhoging in?

11. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ook ik zeg doen!! Zie mijn handtekening, eerste terugplaatsing na scratching.

crystals vindt dit leuk.
  12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Doen! 4x laten uitvoeren, 3x zwanger door geraakt! Zowel spontaan als met IVF.

crystals vindt dit leuk.
  13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik zou het ook zeker doen. Wie weet net het zetje dat je nodig hebt! Hier ook scratching gehad. Die verse tp niet zwanger, de cryo erop wel.... In hoeverre dat nu heeft bijgedragen, ik weet het niet. Maar als ze je de optie bieden, zou ik het doen. Is een kleine ingreep.

crystals vindt dit leuk.
  14. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Dankjewel iedereen voor de reacties ik ga het gewoon proberen. Ik doe blijkbaar wel mee met een soort van 'proef' dus krijg naar afloop ook een vragenlijst enzv
    .. Dat vond ik in de eerste instantie ook best spannend, maar als ik het zo hoor is het dus wel waard. Ik geloof ook dat het middels een loting gaat en hoorde Iers van als ik het via de proef doet dat ik dan sneller op de lijst kan komen? Werd een beetje vaag uitgelegd maar ik zal het nog wel even navragen bij de volgende afspraak

15. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    In Nederland is het inderdaad nog in de onderzoeksfase. Wij hebben het in Dusseldorf laten doen, daar is het praktisch standaard dat ze het doen.

crystals vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik heb ook de vraag gekregen om mee te doen met het onderzoek. Ik ben ermee akkoord gegaan. Ik krijg morgen ochtend te horen of ik ben ingeloot, als dat zo is dan krijg ik morgen ook de scratching. Nu maar duimen dat ik ingeloot ben. Ben ook erg benieuwd of het helpt.

17. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Helaas ben ik uitgeloot en zit ik in de controle groep.

18. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    O wat ontzettend jammer! Waar baseren ze de loting dan op? En betekent dit dat
    Je nu helemaal niet meer in aanmerking komt? Ik moet nog steeds wachten op mijn menstruatie, en heb een onverklaarbare pijn waar ze eerst verdere onderzoek naar gaan doen. Daarna hoor ik pas of ik in aanmerking kan komen. Maar wel erg vervelend. Wat houd de controle groep in als ik vragen mag?

19. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Hey NPS, ik heb ook enorm zitten twijfelen hierover.. ook ik zit gewoon in NL en uiteindelijk toch besloten om mee te doen. Echter heb ik al 3 behandelingen ondergaan en om mee te mogen doen aan de studie mocht je pas 1 behandeling achter de rug hebben. Ik heb gelukkig een fijne arts die het toch bij mij gaat doen. Dus ik zit niet in een loting of proef. Vrijdag krijg ik mijn eerste scratch voor ICSI 4.0.. heel veel succes!

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Zeker doen! Hier gedaan bij de 4e ICSI poging en zie mijn handtekening...

Ik regelde het zelf, mijn eigen zh deed het niet. Ik reed er ruim 100 km enkele reis voor naar het Amstelland. De scratching stelt geen fluit voor, is binnen een minuutje gepiept en ik voelde er niks van. Ik zat binnen 5 minuten weer in de auto naar huis.

Deel Deze Pagina