Onze kat eet de laatste tijd niet goed. Vandaag naar de dierenarts geweest. Hij is helemaal nagegeken, maar ze kon niks vinden. Hij is sinds de laatste controle 1 kilo afgevallen. Hij heeft nu pijnstilling gekregen, om uit te sluiten of hij pijn heeft. Natvoer heeft hij nooit gegeten. Hij krijgt altijd brokjes van Purina One. In principe die tegen blaasgruis, maar dat is niet perse nodig. Deze eet hij al jaren prima. Ter info.. Hij is ruim 16 jaar, mankeert zelden iets en is verder fit, actief en blij. Dus.. om onze kat weer aan het eten te krijgen.. wat vindt jullie kat echt de állerlekkerste brok ooit..!!?? (Andere tips zijn ook welkom natuurlijk).
Die van ons eten altijd royal canin indoor 27 Ik zou bij de speciaalzaak kijken naar kleine zakjes. Ze weten daar vaak ook wel wat veel katten eten. Als hij het niet lust dan zit je niet met een mega zak.
Je zou eens kunnen kijken naar de royal canin exigent. Is voor de moeilijker eter. Zijn ook 400grams zakjes van. Of eventueel de huidige brokjes wat nattig maken zodat ze iets zachter worden. Het gebit is ook in orde? Geen beginnende ontsteking?
Is er ook bloedonderzoek gedaan? Een kilo is wel veel om af te vallen zo 'uit het niets'. Mijn kat zelfde verhaal, ook kilo afgevallen, naar de dierenarts geweest en bloedonderzoek gedaan. Uitslag diabetes.
Onze kat gaat wild op Grandorf, Renske of purizon. Allen vrij weinig tot geen granen. Verder vindt ze vrijwel alles wel oké, dus geen lastige/kieskeurige eter zoals je weleens hoort bij katten. Maar bij de 3 genoemde merken krijgt ze een tril staart (blijheid) als ze het ruikt/ziet.
Bedankt voor de reacties! Gebit is in orde, in mond/keel/oren ook niks te zien. Ja, als uitgesloten is dat het slecht eten niet door pijn komt, gaan ze bloedonderzoek doen.
Brokjes beetje nat maken en dan heel even opwarmen in magnetron. Dan komt geur vrij wil nog wel eens helpen
Mijn twee katten zijn gek op iams dan is die bak binnen no time leeg ( ter info er kan 800 gr in de bak die wij hebben staan )
Hier krijgt de ouwe (10) de brokken niet meer weg hij blijft t uitkotsen, niks te vinden in bloed, nierwaarden, tanden keurig, echo niks etc. Was ook enorm afgevallen en duidelijk niet lekker in zn vel. Ook niet "even" maar nu inmiddels al maaaaaanden. Geen gluten issue want die felix snoepjes hebben m meermaals helpen overbruggen en glutenvrije brokken loopt meneer voor weg. Er is gewoon IETS met die brokken, geen idee wat. Ander merk is ook geen succes want we hebben t ook nog eens over een zeikerd 3.0. Wild Nature brokken vonden beiden heren wel wat totdat die ouwe dat ook niet meer weg kreeg, Royal Canin outdoor is hier ons standaard voer (wat alleen die bolle nog eet, de ander houd t niet binnen). Purizon loopt die ouwe weg, idem voor AD restore voer (maar dat moet die bolle ook niet). Die ouwe was nooit een natvoer eter, moest er niks van hebben. Catisfaction overbrugde dan maar totdat we iets hadden wat meneer wel wilde eten. Kom ik echter met een blikje tonijn met sardientjes...(almico) dan heb ik er twee nog net niet op t aanrecht. Bij voorkeur die in kookvocht. (en ik vind t zo gruwelijk ruiken). De rest van Almico kan ik laten staan (idem voor Schleich oid dat t merk heet (Zoo plus) ook een redelijk nature based natvoer) alleen DIE soort eet meneer. Aanlengen met wat lauwwarm water en grote stukken wat prakken want stukkies vlees blijft wel "raar".
Hier ook altijd royal canin Natvoer krijgen ze zelden,terwijl we het wel in huis hebben. Gewoon felix, voor shiba draait 1 kat dr neus weg en laat ze het staan, de andere eet alles wat je dr voorzet Voor honden heb je echt rauw vlees, wellicht voor katten ook?
Hier kreeg ze lilly’s kitchen. Zitten hele goede voedingsstoffen in. Gek genoeg wordt het gewoon bij de AH verkocht. ze kreeg ervoor altijd royal canin, maar dat schijnt eigenlijk niet heel gezond te zijn.
Hier eet ze Fokker Nutri-Fit maar Fokker heeft ook brokken geschikt voor senioren. Goed betaalbare maar kwalitatief een hele goede brok. Begonnen met Royal Canin omdat je dit zo vaak hoort maar dat werd door dierenarts en dierenwinkel echt afgeraden omdat het dus zoals @Huismuisie zegt geen gezonde brok is.
Ik heb vaak royal canin voor blaasgruis. Je hebt ook natvoer daarvan Ze krijgen 3x per dag eten, waarvan 1x natvoer. Dat wissel ik af qua smaak. Maar lust ze allemaal je zou gekookte kip eens kunnen proberen als eten echt lastig wordt