Hoi meiden, Onze dochter van 6 kwam uit school afgelopen donderdag en had geen zin om iets te eten, prima dat kan. Die nachts sliep ze licht en moest ze uiteindelijk een keer overgeven. Ze dacht zelf van te veel choco paaseitjes tijdens het paasontbijt op school. Ze had en heeft geen koorts. Vrijdagochtend was ze wat hangerig en is ze nog even gaan slapen aan het einde van de ochtend. Tijdens de lunch wilde ze wel weer wat eten. een boterham en daarna wat fruit. Dat fruit kwam er die avond weer uit tussen 18 en 22 en toen sliep ze verder de hele nacht. Ze had veel buikpijn en klapte een beetje dubbel. Zaterdagochtend leek ze weer ok maar net na de lunch stort ze dus elke keer in (fysiek opeens op) is ze opeens heeeeeel moe en gaat dan slapen een paar uur. Ze wil kleine beetjes eten maar heeft eigenlijk geen trek. Ze hoeft nu niet meer over te geven sinds vrijdagnacht. Omdat ik het gister even niet vertrouwde (ze oogt alsof ze 39 graden koorts heeft maar dat heeft ze niet) zijn we gister naar de huisartsenpost geweest. Vooral omdat ze zo veel wil slapen en ook over buikpijn klaagt onder in haar buik (ze heeft geen diaree). Mij lijkt het zo gek, een virus of bacterie zonder koorts en 's ochtends ok zijn en 's middags veel willen slapen. De huisarts heeft haar urine nagekeken op blaasontsteking, dat heeft ze niet. Hij heeft gevraagd of ze pijn heeft als we over padhobbels rijden (blindedarm) maar dat heeft ze ook niet. Haar buik is niet opgezet oid. Hij heeft haar buik dus gevoelt en onderzocht. Wat denken jullie? kan dat? een virus zonder koorts? Dit is dan de derde hele dag dat ze niet ok is. Nog even afwachten of terug naar de huisartsenpost? Ik vind het maar een vreemd ziektebeeld. Ook moeilijk in te schatten hoe veel buikpijn ze heeft maar in de middag is ze dan opeens heel stilletjes. Ze is verder nooit ziek of zo. Bedankt alvast, Charlie
Dat kan prima. In onze familie komt koorts ook bijna niet voor en we zijn echt wel eens ziek. Mijn zoontje heeft ook eigenlijk nooit koorts, hooguit milde verhoging en dan is hij ook wel eens heel moe en niet lekker. Volgens mij heerst het ook wel nu. Beterschap voor je dochtertje!
Een virus ongeacht waar lijkt mij prima kunnen zonder koorts.. Tis maar net hoe het lijf er op reageert.. Hier nu ook een niet fit kindje.. welliswaar een stuk jonger dan jouw meisje.. Maar ook geen koorts en wel tekenen van pijn en niet lekker zijn..
Dat kan idd, ik heb zelf bij buikgriep ook nooit koorts. Echt puur buikpijn, diarree, overgeven en het daarbij behorende zieke gevoel. Door pijn kun je ook klam voelen, terwijl je temperatuur niet hoger is dan normaal.
Ik heb op het moment hetzelfde als je dochter en ook geen koorts maar wel slap en moe met buikpijn en etc. ik neem aan dat dat dus kan
Oh fijn dat het herkenbaar is. Het lijkt een beetje apart omdat ze s' ochtends ok is, ook niet uitslaapt of zo en dan in de middag opeens echt niet meer wil eten, extreem moe is en meer buikpijn heeft. Maar we kijken het nog even aan. Kennelijk heerst het. Omdat ze al een tijdje niet hoeft over te geven dacht ik dat ze er sneller bovenop zou zijn. Maar goed, het ene virus is het andere niet. Bedankt in ieder geval! Charlie
Bij buikgriep vaak juist ook lagere temp dan " gewoon" hoort erbij en is normaal kan dus echt wel gewoon buikgriepje zijn.. beterschap !
Mijn dochter van 6 heeft de hele week al buikpijn. Geen koorts, vrijdag heeft ze een keer overgegeven en ze is heel moe. Soms knapt ze even op maar een uur later ligt ze weer op de bank en klaagt ze weer dat ze buikpijn heeft. Ze is helemaal nagekeken door de huisarts en die kan ook niks vinden. Nu moet ik een dagboek bij gaan houden wat ze allemaal eet en wanneer ze buikpijn heeft. Ik zat aan een gluten allergie te denken. Of zou het toch een virus zijn?
HOi Christe, Wat vervelend he? Je weet het dan gewoon ook niet met die kleintjes. Ik denk misschien toch een virus, hier ging het net zo. Maar vandaag gaat het beter. Ze at al meer vanochtend en vanmiddag is ze minder moe. Hier is het u de 5de dag. Sinds wanneer is je meisje ziek? Als het echt een hele week of meer duurt en ze eet weinig misschien nog even verder laten zoeken door huisarts? Drinkt ze wel?