Hee dat had mijn vriend ook. Heb het zelf ook een paar keer gehad, dat ik 's nachts wakker werd en dacht dat Thijmen nog in bed lag Dat was dan dus niet zo.
Ik voedde in de kraamtijd eerst altijd zittend in bed. Dat ging prima en ik viel niet in slaap. Maar op een gegeven moment (en nu nog steeds) ging ik liggend voedend. En inderdaad val ik dan wel eens in slaap. Net als de kleine uk. Maar wat is het probleem? Ik zorg ervoor dat hij niet onder de dekens verdwijnt en ik ben ervan overtuigd dat de natuur wel iets heeft ingebouwd om te voorkomen dat je op je kleintje gaat liggen. Ik heb hem al vanaf het begin af en toe in bed en heb nog nooit het gevoel gehad dat er misschien bijna een ongelukje was gebeurd. Veel geluk en geniet van je borstvoeding! Na de eerste weken van opstarten kan de nachtelijke voeding echt een genietmomentje worden.
@ Natasja: hier gebeurde dat ook Mijn man had er ook nog wel eens last van, dan schrok hij midden in de nacht wakker en ging dan als een gek onder het dekbed zoeken. Ik viel regelmatig in slaap tijdens de borstvoeding, soms werd ik uren later weer wakker doordat zoonlief ook wakker was geworden en mijn borst weer had gevonden, zo schattig. Ik ben nooit bang geweest om op hem te rollen. Als je wel bang bent zou ik zeker in een stoel gaan voeden, ik kreeg echt altijd zo'n gigantische slaap onder het voeden, niet normaal.
Ik voed ook altijd zittend, 's nachts in een goede stoel op haar slaapkamertje. En dommelde ten tijde van 2 nachtvoedingen ook vaak even in, kon dan nauwelijks mijn ogen open houden. Ook wel eens, dacht ik, baby even naast me gelegd in bed, 's nachts, en dan in paniek wakker geworden en zoeken onder de dekens waar ze is gebleven, zoals anderen hierboven beschrijven. En dan had ik haar helemaal niet in ons bed gelegd, maar had dat gedroomd. Lag ze nog rustig in haar eigen bedje en kamertje te slapen. Of dat ik haar hoorde huilen, opstond, luier verschonen, installeren op stoel, aanleggen, en dan zag ik haar drinken en hoorde ik haar ondertussen toch nogsteeds huilen! Bleek ik dat te hebben gedroomd, dat ik er uit was gegaan, maar lag ik nog in bed. Heb ik een paar keer gehad. Op een gegeven moment wist ik niet meer wat droom of werkelijkheid was, 's nachts. Ik weet niet hoe ik dat met een tweeling zou doen. Een collega van mij voedde ze wel altijd tegelijk in de rugby-houding. Scheelt een hoop tijd. Of kolven en manlief ook een nachtvoeding laten doen. Het is zwaar genoeg allemaal. En overdag slapen met je kinderen. Zorg dat je zelf ook je middagslaapje neemt!
Ja dat had ik ook altijd toen ik nog nachtvoedingen gaf! Zooo maf Ik voed trouwens als ik thuis ben altijd boven op bed. Of het nu de late voeding is of overdag, ik voed altijd zittend met het voedingskussen om me heen. Zit heel comfortabel en zo viel ik dus nooit in slaap. Ik ben niet van het liggend voeden. Ik lig op de een of andere manier niet lekker
Dat heb ik ook weleens gehad. Hoorde ik een kindje huilen, dan keek ik naar beneden en zag mijn zoontje lekker liggen drinken. Dus ik dacht: "dat is dan het buurkind, want Kevin ligt hier". Vervolgens bleef ik het huilen horen en realiseerde dat ik geen buurkindje heb. Keek ik weer even naar beneden en daar lag dus helemaal geen Kevin. Ik had gewoon gedroomd dat ik hem zag drinken bij me....
Agatha, wat is precies de rugby-houding? Zelf heb ik voorgenomen, dat mocht het lukken, dat ik wacht een tijdje tot dat ze het allebei goed kunnen voordat ik twee tegelijk doe (en dat kreeg ik gisteren in het ZH ook te horen).
http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... ingen.html Hier kan je plaatjes vinden, ook met tweelingen.
Precies, als jij het goed kan, en als allebij je kindjes het goed kunnen, kan je ze samen aanleggen. Ik heb het nooit gekunt, kreeg de tweede er niet zelf bij aangelegd. Dus altijd gewoon om en om gedaan! En ik vind het ook gewoon lekker een momentje met maar 1 kindje tegelijk! Ze moeten me al zovaak delen zegmaar!
Ik voed ook altijd in de rugbyhouding en zit daarbij op de rand van het bed, met de voeten op de vloer, ik val zo niet in slaap, doordat ik een actieve zit heb, vind het geen fijn idee om in slaap te vallen.
sinds het me lukt om liggend te voeden neem ik hem bij de late nachtvoeding (na 3 uur) bij me in bed. Arm om hem heen, dekbed tussen mijn benen geklemd....en zo word ik wel eens wakker rond 6 uur....zoonlief in totale ontspanning ernaast.
Tisse slaapt altijd tussen ons in in bed. Liene heeft dit ook gedaan tot ze 4 maand was, nadien pas naar eigen bedje. Dus maak je maar geen zorgen, je gaat niet op je babytje liggen hoor als je toch in slaap moest vallen. En als je babytje te diep onder de dekens zit of het te warm heeft, roepen ze wel. Veel succes met het tweelingvoeden!