Genante ontlastings situatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BVS, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Hallo dames,

Een beetje een gênant onderwerp, maar ik hop dat jullie tips hebben ik verrek van de pijn..

Afgelopen maandag moest ik voor het eerst sinds dagen weer voor de grote boodschap naar de w.c. Het was echt ontzettend hard en kwam er moeilijk uit ( sorry voor de details ). Toen het er eindelijk uit was ( Opluchting!!! ) bleef ik pijn houden aan mn billen, oke kan..maar nu is het donderdag en ik verga van de steken in mn kont rondom de anus. Het zijn echt super gemene steken en alleen aan de linker kant, ze komen ineens heel heftig opzetten en dan trekt het weer weg..Ik kan veel hebben qua pijn maar dit is echt soms niet te houden. Aan de buitenkant zie ik niks zitten ( aambeien ).

Zijn er meerdere dames die hier weleens last van hebben gehad? En wat is er tegen te doen?

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja, heb ik ook weleens als de ontlasting heel hard is geweest. Volgens mij zijn het een soort van scheurtjes die dan weer moeten genezen. Heel naar :(
    Heb je vaak last van obstipatie? Anders even langs de huisarts om het de volgende keer te voorkomen.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oef, ik heb dit ook eens gehad. Dat deed zoooo'n pijn, ik kon amper zitten en voelde het met alle bewegingen. Nou heb ik wel een aambei (nog van de zwangerschap/bevalling) maar die deed geen pijn. Ik heb toen ook opgezocht dat het waarschijnlijk een scheurtje was. Ik heb het 'behandeld' met aambeienzalf die je kan inbrengen. Duurde wel even voor ik eraf was.

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Door de hormonen kan t idd allemaal wat lastiger gaan. Kunnen inderdaad kloofjes zijn, kleine scheurtjes. Vervelend maar onschuldig :) je kunt er wat crème op smeren. En veel drinken en zorgen voor veel vezels (volkoren, groenten en fruit) om het te voorkomen.

5. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik heb daar echt wel medicatie voor gehad. Pijnstillend ding en spierverslappend. Toen ging het langzaam beter. Maar heb daar zeker een half jaar mee gelopen (omdat ik de eerste maanden te eigenwjjs was om even langs de ha te gaan en de scheurtjes best flink waren).
    Even langs de ha is mijn advies dus.

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ja ik eet al veel fruit de laatste tijd en drink roosvice laxo om het wat soepel te houden. Ik heb mn hele zwangerschap super veel diarree gehad en normale ontlasting dus was al blij..maar heb te vroeg gejuicht!

7. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Heb trouwens vanmorgen de HA al opgebeld, zei adviseerde me om vaseline of sudo creme op mn anus te smeren..

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je kan ook inwendige aambeien hebben maar die krijg je pas na maanden harde ontlasting en veel persen (heb ze zelf helaas al jaren want door morfine-gebruik heb ik altijd kei harde ontlasting ondanks laxantia).

Ik denk dat je kleine scheurtjes hebt die nu aan het genezen zijn, daar heb ik ook soms last van en die kunnen gemeen steken.
    Probeer je ontlasting zachter te maken en als dat niet met voeding kan dan even naar de HA gaan voor laxantia of vezels.

9. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Wat bij mij helpt en het is ook nog lekker is ananassap drinken. Gewoon uit de pakken, dubbel fris enzo. En pruimen eten.

En nog een tip; op de nuchtere maag een glas lauw warm water drinken. Dit helpt echt.

10. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Dank je wel voor de tips dames :) Ik hoop dat het snel over is..

11. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    ik had ook hele erge steken rond mn anus. Was niks te zien maar 2 weken later had ik wel duidelijke aambeien te zien. Ik heb er kokos vet opgedaan dat hielp heel goed. Ik heb trouwens geen last van harde ontlasting maar heel veel last van diarree. Beetje raar om zo te schrijven maar ja hoort erbij denk ik

Deel Deze Pagina