angst om te poepen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by flippo, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Heel blij kun je dan zijn! En dan hebben wij het nog maar een relatief korte periode gehad dat het niet ging bij ons (3,5mnd)...

Hier hielp het ook heel goed om op een ander rustig moment het nog even te benoemen hoe trots en blij je bent als ze poept. En dat ze verdrietig wordt als ze het poepje er niet uit laat en ze er buikpijn van heeft.

2. flippo

flippo Actief lid

Dec 3, 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat de goede kant op!

We zitten nog steeds op 2 x daags 1 zakje (4 gram) Forlax.

vanochtend weer een goed gevormde poep! Al op dag TWEE na de vorige poepbroek. Ik kan we huilen van vreugde!!!

Het was er ook sneller uit dan anders en volgens mij ook met minder buipijn/krampen vooraf.

Helemaal HAPPY :):):)

Zaterdag mocht ze van mij in de supermarkt een snoepje uitkiezen voor als ze weer een poep gedaan had; het werd een zak spekkies. Dus daar mocht ze nu een spekkie uitpakken en we hebben een mooie sticker geplakt en die mocht ze gelijk aan opa showen. Ze glunderde :) Zó trots!

En mama ook....:D

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Oh wat fijn voor jullie!
    En zeker nu ze dus zelf haar beloning uit heeft mogen zoeken en het ook nog aan opa mocht laten zien maakt het haar misschien ook meer bewust...

Kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier ook een poepprobleem. Ze is niet bang maar had/heeft pijn.
    ze perste dan en er kwam een kleinstukje uit die echt tussen haar billen bleef. Je rook t niet en als je in de pamper keek zag je niks. Billen dus helemaal kapot gevolg dus niet goed poepen en worsteling met verschonen als ze (een beetje) had gepoept.

Lactulose gehad en die zalf. Lactulose heeft ze een kleine week genomen en nu weigert ze. Zalf wordt hier aangeraden 2x te smeren en na elke poepbeurt. En als het kan als ik zie dat ze moet poepen. Maar dat lukt hier ook niet hoor.

Ook kreeg ik de tip om haar na elke luier verschoning even op de wc zetten. En alsct kan dus ook wanneer ze de poepdrang krijgt. Zodat ze in de goede houding zit en het minder moeite kost om te persen en minder pijn. En dat ze geen negatieve ervaring met de wc krijgt.

nu poept ze inmiddels weer goed dus ik smeer die zalf 2x en wc na luier verschoning en laat het verder zo.

misschien heb jij er ook wat aan.

5. flippo

flippo Actief lid

Dec 3, 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Even een update hoe het nu gaat:

Het gaat de laatste tijd best wel goed.

Ze krijgt 2 x dd een zakje forlax van 4 gram. En ze krijgt meestal nu om de dag ontlasting. Soms toch nog op dag 3 of 4, maar daarna krijgt ze weer 2 dagen achter elkaar poep.

Dus ik ben erg tevreden en het is ook niet meer zo'n 'dingetje'. Het gebeurt allemaal vrij ontspannen, mijn dochter is ook meer ontspannen :)

We gaan rustig zo door!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Oh wat super!!
    Dat is al stap 1, dat het ontspannen gebeurt en geen 'dingetje' meer is...
    Ga zo door samen!

7. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hey,
    Hier ook een meid (die al een stuk ouder is) die enorme angst voor poepen op de wc heeft/had!
    Ze is al tijden zindelijk qua plassen, maar wilde altijd in de luier poepen.
    Sinds afgelopen maandag heb ik haar zover gekregen eindelijk zonder drama naar de wc te gaan voor de grote boodschap.
    Ze is helemaal gek op K3, dus daar hangt nu een poster van op de wc, met 60 lege vakjes voor stickers, na elke x poepen op de wc mag ze zelf een sticker plakken en ze weet dat ze met elke tiende sticker met mij een klein kadootje mag uitzoeken. Ze heeft vandaag haar 6e sticker verdient en ben echt trots op der! Ookal mag ik dat niet zeggen van der..
    Heb eerder gehoord dat er heel veel kindjes zijn die problemen hebben met poepen op de wc, dat ze er moeilijk afstand van kunnen doen. Ze wil ook niet zien dat ik het doorspoel.
    Tis een ander verhaal dan bij jou kiindje, maar je doet het goed met "er geen stress" achter te zetten. Het komt vanzelf goed! Is nog maar een jong ding die van jou!

Share This Page