Acne/ bultjes

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Popsel, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is 6,5 maand en met behulp van hormonen (clomid/pregnyl) zwanger geraakt.

Nu merk ik laatste maanden dat ik meer bultjes en acne lijk te hebben. Vooral op mijn bovenarmen en bovenbenen: hardere donkere bultjes. (klinkt erger dan het is, maar ok)
    Sinds vorige week ook op mijn onderarmen.

Voorheen gebruikte ik de pil maar daar begin ik absoluut niet meer aan. Ook voel ik me wat labieler, zit totaal niet lekker in mijn vel. Ik geniet volop van mijn dochtertje hoor en heb totaal geen negatieve gedachten of iets dergelijks. Maar ik heb het gevoel dat mijn hormonen een loopje met me nemen. Iemand ook deze ervaring en tips?

Misschien weer gaan voor een zwangerschap, toen voelde ik me toppie :D

Gr.

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi popsel,

Je verhaal is voor mij heel herkenbaar :(

Ik heb de aandoening PCO. Dat is een hormoonstoornis met oa als kenmerk dat je teveel eitjes aanmaakt. Maar ook acne en overbeharing kunnen kenmerken zijn.

Het feit dat je nu zwanger bent geraakt met clomid en pregnyl lijkt me ook een indicatie. Veel mensen met PCO hebben clomid nodig om zwanger te raken. Ik zou er wat meer info over zoeken als ik jou was en daarna evt met je klachten terug naar je gyn.

Heel veel succes!

3. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi Elke,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb idd PCO en daardoor clomid en pregnyl.
    Maar juist voor mijn zwangerschap waren de bultjes niet zo erg dan nu.

Misschien heeft het nog met ontzwangeren te maken?

We zien wel,

Greetz

Deel Deze Pagina