Wat is nu precies een droomvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik begrijp dat een droomvoeding betekent, dat je je kindje de fles geeft zonder hem wakker te maken.
    Dit is bij mijn zoontje ook meestal het geval, maar op het moment dat ik hem laat boeren wordt hij toch wakker...
    Is het dan de bedoeling dat je hem dan niet laat boeren??
    Ik moet zeggen dat er 's nachts ook vaak gewoon geen boertje uit wil komen...

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik geef bv, ik haal haar slapend uit haar bedje, leg haar slapend aan, laat niet boeren en verschoon geen luiertje. (nu boert ze nagenoeg nooit na de borst, alleen na een flesje.) dan leg ik haar slapend weer terug. Soms wordt ze een beetje wakker, maar ik laat het donker zodat ze weet dat het slaap tijd is.

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen wij de drokmvoeding gaven haalden we haar ook al slapend uit bed, flesje, niet boeren, geen schone luier ennweer verder slapen. In het begin deed ik nog wel verschonen omdat ze altijd poepte maar dat deed ze op het laatst niet meer bij de droomvoeding dus meteen weer terug in bed gelegd.

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Zoonlief gaat echt niet drinken als ik hem slapend aanleg, wel als ik hem ietsje wakker maak en dan drinkt ie ook flink. Nu slaapt ie gelukkig ook vrij goed weer in 's avonds..

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een periode een droomvoeding gegeven en tilde haar uit bed, liet haar in het donker al slapend drinken (borstvoeding), ik liet haar wel boeren door haar tegen mijn schouder te leggen en dan legde ik haar weer slapend terug. Ik deed geen licht aan (alleen een zacht nachtlampje zodat ik wel kon zien wat ik deed), geen luierwissel maar liet haar wel boeren omdat ze er anders last van kreeg.

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Idd toen ik droomvoeding gaf liet ik zl niet boeren. Hij dronk zo relaxt en slapend de fles leeg, dan is er vaak ook geen boer.

7. Username

Username Niet meer actief

Hier lieten we dochter liggen en gaven haar al slapend een flesje. We lieten haar daarna niet boeren en ze sliep gewoon weer verder.
    We gaven wel pas na 6 maanden een droomvoeding. Tot die tijd sliep ze in de avonden gewoon helemaal niet.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb het vannacht geprobeerd zo'n droomvoeding en heb hem niet laten boeren. Het ging eigenlijk wel heel erg goed! Heb zelf ook eindelijk eens goed geslapen! YES!
    Moet wel zeggen dat ik ook een extra dekentje op heb gelegd, misschien dat het ook meespeelt dat hij het te koud heeft gehad 's nachts?
    Ze zeggen dat het niet erg is als je kindje koude handjes heeft, maar met dat extra dekentje is het toch minder geworden.

Deel Deze Pagina