Hallo dames, Graag hoor ik van jullie wanneer ik het beste kan beginnen met ovulatietesten. Ik wil nu toch een keer zeker weten of ik echt een eisprong heb. Mijn laatste cyclussen zagen er zo uit na het stoppen met de pil: 28, 26, 21 en de laatste 57 dagen gisteren eindelijk weer mijn menstruatie gekregen. Liefs!
Ik zou gewoon na dat je menstuatie is gestopt beginnen met testen. Misschien een duur geintje maar ben je wel zeker dat je je lh piek niet mist. Ik ben ook na me ongi gelijk beginnen met testen. Ik schat dat ik altijd te laat ben begonnen en hierdoor me lh piek heb gemist. Zit nu momenteel op cd9 en had gister ( bestaat eigenlijk niet maar goed) zo goed als positieve ovulatietest en dat op cd8. Het kan zijn dat je een langere lf hebt of een kortere lf. Ik schat dat ik een lange lf heb.
bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen begin je op dag 10 met testen, maar omdat je een korte cyclus van 21 dagen hebt gehad kan je beter op dag 5 (wat ik via internet heb ontdekt) Je hebt een positieve test wanneer je test streep net zo donker is of donkerder als de controlestreep.. Vanaf dat moment duurt het ongeveer 20 tot 48 uur tot je ei springt.. Het is wel zo dat je eitje niet altijd springt na een positieve ovulatietest, het beste kan je ook de temperatuurmethode hiernaast gebruiken dan weet je ook of je eitje gesprongen is, dit doe je elke dag om het zelfde tijdstip (rectaal) voor je uit bed komt. wanneer je temperatuur stijgt heb je je eisprong gehad succes!
Bedankt dames! Het is me nu een stuk duidelijker. Advies is dus om vanaf as vrijdag te beginnen met de testen? Heb nog nooit getemperatuurd, is het handig om daar dan vanaf morgenochtend mee te beginnen? Wat een vragen he haha!
temperaturen kan je het beste vanaf de eerste dag van je cyclus mee beginnen, aangezien je nu ongesteld bent (en op dag 2 zit) moet je daar indd morgen mee beginnen.. Je zal zien dat je tempr nu eerst heel laag is en na je eisprong met een halve graad omhoog gaat. Word je weer ongesteld zakt hij weer terug naar de basale tempr (de lage) en indd vanaf vrijdag ovulatietesten