Wie kan me helpen met het vinden van de juiste matrasbescherming voor een matras van 90x200 voor mijn dochters? Voor mijn oudste hebben we bij IKEA een matras gekocht en daarbij een soort van molton met badstof. Daarop ligt een gewoon hoeslaken. Nu zitten er in haar matras ondanks de molton toch vlekken. Gelukkig kan ik de hoes van het matras wel uitwassen. Maar als zij dus zonder luier gaat slapen ben ik bang dat we dus wel het matras verknallen. Op de IKEA website zie ik wel een paar matrasbeschermers staan maar die zijn van katoen. Mocht ze in bed plassen dan zal dat er toch dwars doorheen gaan??? Iemand ervaring ermee? Een zeiltje ofzo zit ik ook aan te denken, maar kraakt dat niet enorm? Wat hebben jullie erop liggen nu je kindje zindelijk is / wordt?
Ik heb bij de hema onderstaande gekocht. http://http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fcategories<%7Bnlhema_nl9925%7D%2Fcategories<%7Bnlhema_nl9925_nl9930%7D%2Fcategories<%7Bnlhema_nl9925_nl9930_nl10215%7D%2Fvnl_hema_afmeting>%7B90_x_200%7D&fh_view_size=48&fh_modification=c7e9b3ac-ed9e-4e89-8cfd-4ab1f059c75f%2Ce881cc4c-a77e-40d3-9fac-c28822d38e7a%2C&fh_secondid=pnl_5153121&fh_sort_by=%2B+undefined Maar wij hebben ernaast nog van dry night een matje. Dit absorbeert alles bij ongelukjes en hoef je niet alsnog alles af te halen. De matras beschermer mag in de wasmachine, maar wassen is eigenlijk niet zo goed voor dat ding.
Bij zindelijkheidstraining heb ik een wegwerp matje van kruidvat merk gebruikt. 1x had ze zoveel geplast dat het matras nat was, maar de andere keren was alleen het matje nat. Je hebt bij de action ook waterdichte hoezen of bij Jysk, ik heb er laatst 1 bij kruidvat gekocht met 50% korting, maar die hebben ze vast niet overal. Ik wil de waterdichte hoes alleen gebruiken als ze ziek is (overgeven), durf ze niet altijd te gebruiken. Je kan op de site van drynights een gratis matje aanvragen.
Ik ben fan van de waterdichte molton van de Action! Niet duur (7 euro), fijn om er twee te kopen, en echt waterdicht. Hier een stuk of 4 ongelukjes gehad en nooit een druppel doorheen gehad op het matras. Als hij in de was zit tijdens het centrifugeren is de helft van de was nog kletsnat omdat het molton het water tegenhoudt dat het niet weg kan
Wij hebben die van Ikea, zit een plastic laagje op, dus andere dan jij hebt of hebt gezien denk ik. Deze is het, zijn ook 7 euro: GÖKÄRT Matrasbeschermer - 140x200 cm, - IKEA
Action! Goedkoop, maar perfect. Wat betreft de wasmachine, gewoon goed vol doen, dan heb je dat probleem niet!
hier ook 1 van ikea maar wel een kleintje.. ook met een plastic laag eronder. ligt precies onder de kont. bevalt prima en de ongelukjes zijn eigenlijk altijd mooi op het beschermertje gebleven. dochter is 9 dus heeft hem eigenlijk al lang niet meer nodig maar hij ligt er nog deels uit gewoonte en deels voor het geval dat..
Ik heb deze van de ikea: GÖKÄRT Matrasbeschermer - 90x200 cm, - IKEA en zo 1 maar dan 1 die waterdicht is. ook van ikea: ÄNGSVIDE Matrasbeschermer - 160x200 cm, - IKEA bij beide nog nooit doorlek problemen gehad. wel 2x ding van de action maar die waren zo lek als een mandje, ondanks de plastic laag.
Ik heb ook zo'n waterdichte matrasbeschermer van ikea en dan nog zo een eroverheen ÄNGSVIDE Matrasbeschermer - 160x200 cm, - IKEA Anders is het zo broeierig.
Ik ben al maanden op zoek naar een matrasbeschermer die niet synthetisch is, maar dat is (natuurlijk) onvindbaar. Mijn dochter drijft haar bed uit, zo warm heeft ze het. Iemand misschien DE gouden tip? Nu ligt er dus geen matrasbeschermer op en heb al een paar ongelukjes gehad.
Een aerosleep topdekmatras? Of een niet waterdichte matrasbeschermer over de waterdichte matrasbeschermer zoals deze? ROSENDUN Matrasbeschermer - 140x200 cm, - IKEA
Die Aerosleep heb ik nog niet opgezocht. Maar die Ikea matrasbeschermer durf ik niet te kopen, er zit polyester in. En voor dat bedrag durf ik de gok niet te nemen..