Angst tijdens sex...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chrisje, 9 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hoi,
    Ik zit een beetje met iets stoms. We hebben woensdag het hartje gehoord en nu ben ik bang tijdens de sex dat het kindje word geraakt ofzo. Ik weet dat het niet kan maar het kindje zit nu nog laag enzo en dus ben ik toch bang en kan ik niet echt genieten. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
    xxx
    Chrisje
     
  2. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Begrijp je wel een beetje,maar zoals jezelf ook wel weet het kan echt geen kwaad.
    Misschien is het ook ff iets waar je overheen moet,een soort wennen ofzo?
    Dus als je het eenmaal gedaan hebt gaat het daarna steeds beter :)
     
  3. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Nee, sex schijnt juist goed te zijn tijdens de zwangerschap. Je mag het alleen niet doen als je vliezen gebroken zijn. Dus..... :)
    Groetjes Angelina
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Kan me er wel wat bij indenken het idee dat je man bij je kindje kan komen...maar zoals Karola ook al zegt, en jezelf ook wel weet, het kan Echt geen kwaad...zolang het voor beiden leuk en gezellig is..
    Veel dames hebben de eerste 3 maanden zoveel te verwerken dat ze er gewoon geen zin in hebben, en vaak komt dan de zin vanzelf weer terug, misschien is dat ook zo bij je angst??
    :rolleyes:
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik kan me de angst ook wel voorstellen, maar je kindje zit veilig in een waterzak en de meeste mannen komen echt niet verder dan 15 cm (haha, mochten ze willen). Daar komt bij dat je baarmoeder zeg maar op je blaas ligt, dus daar moet je eerst al langs.
    Maar je moet pas weer gaan sexen als je je er prettig bij voelt. Als dat betekent dat manlief een paar weken droog staat, jammer dan hoor, het is toch veel leuker als je allebei zin hebt?

    Zodra je er weer aan toe bent: genieten maar!

    Groetjes van Kiki
     
  6. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik vond het in het begin ook moeilijk, niet zozeer dat ik bang was dat het kindje geraakt zou worden of zo iets, maar had het idee dat het ineens pijn zou doen. Niet dus en nu gaat het prima.
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik had gelezen dat er door gemeenschap een klein bloedinkje zou kunnen ontstaan (gewoon een adertje wat dan geraakt zou kunnen worden) en dat maakte mij wat huiverig. Ik was zo ie zo de eerste 2 weken (dat ik wist dat ik zwanger ben) heel huiverig voor naar het toilet gaan. Bang om bloed aan te treffen..
    Nu is er veel meer rust over me gekomen, de afgelopen week. Het voelt gewoon alsof het helemaal goed zit en ik heb er veel meer vertrouwen in.

    Ondanks dat ik bang was om gemeenschap te hebben, heb ik het niet afgehouden. En inderdaad, na 1 keer ebt die angst wel weg!
     
  8. moniek

    moniek Actief lid

    9 jun 2005
    365
    0
    0
    mama en huisvrouw
    tricht
    mijn man en ik blijven het allebei een beetje eng vinden dus we doen het maar niet.
    en trouwens er zijn zat andere dingen die je kunt doen wat betreft sex.
    dat is voor ieder verschillend het ligt er maar aan wat je fijn vind en durft toch?


    groetjes van moniek
     
  9. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    De ene week durf ik ook niet te vrijen omdat ik bang ben iets (en vooraal iemand!) te beschadigen, de andere week heb ik juist enorme zin :oops: om het zomaar even te zeggen. De ene week heeft mijn mannetje dus meer geluk dan de ander....

    De eerste 2 maanden moets ik niet denken aan seks! Mijn hummel spookte steeds door mijn hoofd en dat maakt nou niet dat ik echt "zin"had. Nu ik het vaak en hard voel schoppen ligt het letterlijk en figuurlijk wat tussen ons in. Maar ik weet dan in ieder geval dat hij of zij het goed maakt en dat stelt me wel gerust.
     

Deel Deze Pagina