Fles geven, luier verschonen, wie doet het ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaMirella, Feb 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal...

Ik moet effe wat kwijt hoor!
    Toen Damani net geboren was wou mijn vriend graag het flesje geven en de luier verschonen, geweldig vond hij het !
    Maar het valt me steeds meer op dat hij het allemaal niet meer wil doen!
    Als ik hem het flesje geef zegt hij gewoon "Ja, doe jij maar hoor" en als ik dan zeg dat hij een band met die kleine zo op bouwt zegt hij gewoon "Ik doe later wel andere dingen"

Echt, het doet mij pijn dat ik gewoon moet aandringen dat hij het flesje geeft of de luier verschoond, en als hij heeft gepoept dan moet ik het overnemen :|
    Ik zit heel de dag met de kleine, mijn leven is momenteel flesje geven, luiers verschonen, hem in slaap krijgen, boertje laten, als hij slaapt huishouden doen en aan het einde van de dag kom ik erachter dat ik zelf nog niks gegeten en gedronken heb!

Ik vind het fijn dat als mijn vriend thuis is dat hij dan sommige taken overneemt! Hij wil alleen de leuke dingen, dus met hem knuffelen ofzo!
    Maar zo werkt het niet, het is geen pop!
    En ook 's nachts doe ik ALLES, gisteren was ik helemaal op dus had gevraagd of hij de nacht dan helemaal wou doen, word ik nog wakker gemaakt voor de luier, en komt hij naar beneden met de fles, wil hij hem aan MIJ geven :|

Pfff... sorry voor het geklaag, maar ben gewoon ff boos nu !
    Ik trek het zo niet... Hebben meer mensen dit ?
    Of begrijpt iemand dit absurde gedrag ?

-xxx-

2. renata

renata Actief lid

Dec 21, 2006
    148
    0
    0
    nou dit klinkt wel heel erg zeg...
    ik zou eens goed met je vriend erover praten dat jullie allebei ervoor gekozen hebben OOK HIJ en dat daar ook poepluiers bijhoren en flesjes geven....
    en ook zeggen dat jij net bevallen bent en dat hij ook moet snappen dat jij je rust nodig hebt!

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Manlief heeft minder tijd voor Luca en dat vind hij vreselijk.
    De vrijdag is zijn papa-dag en dan doet hij ook alles.
    's Nachts sta ik op omdat hij vaak weer vroeg moet werken.

Verder ben ik het ook met renate eens. ;)

4. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    He MamaMirella,

Ik kan me het haast niet voorstellen dat hij het opeens niet meer leuk vind, eerlijk gezegd.

Ik denk wel dat het vrij normaal is dat de meeste zorgtaken bij de moeders des huizes ligt, althans das bij ons zo. Mijn vriend doet ook minder en heeft ook een papa dag, maar de weekenden verzorg ik Lynn het meest. En op zich heb ik daar vrede mee.

Snachts gaan we om en om eruit, indien dat nodig is. En ik kan het me heel goed voorstellen dat je er van baalt dat alles op jouw terecht komt.

Ik denk dat een goed gesprek wel op zijn plaats is, ja! Wie weet is hij onzeker, juist omdat jij veel voor jullie zoontje zorgt? Is hij bang dat hij minder snel leert of dingen oppikt?

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Ik werk 2 dagen en als hij vrij is dan verzorgt hij de kleine. Verder is het er bij ons ook ingeslopen dat ik bijna alle zorg op me neem.

Maar het is niet zo dat hij er geen zin in heeft.
    Hij ziet gewoon heel veel dingen niet en als ik het hem vraag dan doet hij het wel. Ik heb hem wel gevraagd om te proberen iets meer zelf initiatief te nemen omdat ik het vervelend vind om het steeds te moeten vragen

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hee ja, kan me best voorstellen dat je vreselijk baalt van de situatie.
    Is het niet zo dat ie onzeker is ofzo? Dat ie bang is het niet goed te doen? Of vind ie het echt gewoon niet leuk om te doen? Je krijgt natuurlijk nog maar weinig reactie van zo een kleintje, had ie misschien meer verwacht en valt het hem tegen? Misschien is het een idee om het er eens met hem over te hebben.

Hier doe ik alles alleen wanneer hij is werken, maar als hij thuis is doet ie net zoveel mee. Nou, vooruit, ik iets meer verzorging en hij wat meer knuffelen, maar dat kan ik de rest van de dag ook prima doen. Snachts doe ik het eigenlijk alleen, maar hij is wel altijd wakker als ik dan met een hongerig kleintje terug kom. Ligt dan heerlijk verliefd te kijken hoe er gedronken word en gaat pas weer slapen als ik klaar ben met voeden. En dat doet ie zelfs terwijl hij de volgende dag moet gaan werken. Vind het echt heel lief van hem!

7. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wat Britt zegt, het sluipt er vaak in. Is hier ook zo. Jij hebt het schema van jouw kindje eigenlijk helemaal in je hoofd. Doet vaak alles op de automatische piloot. Ik moet hier ook zeggen, doe jij dit of doe jij dat.
    Ik denk dat je dat ook gewoon moet doen en als hij met bv. een luiervraag komt, gewoon zeggen, zoek het maar effe zelf uit. Laat soms die mannen maar even tobben. (maar luister wel met een half oor mee. ;) )

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Oh hier kijkt hij verliefd als de kleine met zijn handje zijn neus pakt (schrikt eerst) en valt daarna heel snel weer in slaap #$#%$), erg gezellig, maar zoals hij zelf zegt "kan hij er niets aan doen, zijn ogen vallen echt weer dicht) mmmhhhmm

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    die verdeling is hier ook wel een beetje erin geslopen maar ik heb dat wel aangekaart bij mijn man, en nu onze zoon wat ouder is (bijna 1), word het toch wel anders. nu geeft onze zoon heel duidelijk aan dat hij ook graag wil dat papa hem verschoont en een broodje geeft etc en daardoor is het voor paps ook direct veel leuker.
    nog leuker word het als je kindje gaat schreeuwen om papa haha dan kan hij er niet meer onderuit :p

ik weet hoe vervelend het is, maar het is belangrijk om het aan te kaarten bij je vriend, en te zeggen hoe jij het ervaart. en ik hoop voor je dat bij jouw vriend het ook zo werkt dat als jullie kindje wat groter is, hij automatisch meer dingen over gaat nemen

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    O, dat lijkt me wel heel erg zwaar voor jou. Gelukkig gaat het hier niet zo. Mijn vriend doet eigenlijk net zoveel als ik op de dagen dat hij thuis is. Hij gaat bijna altijd 's nachts eruit.

Kun je er niet eens met hem over praten. Zo wordt het jou wel erg zwaar gemaakt. Ga anders eens een uurtje wat voor jezelf doen en laat je de kleine helemaal aan papa over.

11. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    HIer ging het eigenlijk automatisch zodra me vriend thusi kwam nam hij ook de taken die gedaan moesten worden en snachts haalde hij Teun uit bed..deed zijn luier en bracht hem dan naar mij...later met d efles maakte hij zijn flesje en kreeg ik die..gaf ik de fles en lag hem weer terug in bed en hij was weer lekker gaaan slapen....

nu ook nog steeds samen hoor......in het weekend mag zelfs 1 uitslapen op een dag....gaat de ander met hem naar beneden....

ik vind ook je kiest samen voor een kind dus ook samen voor de zorg...zou er toch nog eens goed met hem over praten dat dit zo niet langer gaat...niet alleen de lusten maar ook de lasten.....

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) :) , maar idd wal wat minder gezellig voor jou.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Op de dagen dat mijn man werkt doe ik bijna alles, ik bewaar alleen het badje voor 's avonds zodat hij ook nog iets kan doen. 's Nachts neem ik dan ook alle zorg op me, hoewel hij soms nog wel de luier verschoont, zodat ik een flesje kan maken.
    Ik vind het juist super moeilijk op de dagen dat mijn man vrij is, dat hij dan flesjes wil geven e.d. Voor mijn gevoel heb ik dan veel minder contact met de kleine en dat heb ik wel nodig hoor! Heb dat gister maar aangekaart, dus nu overleggen we iets meer.
    Is het niet bespreekbaar bij jullie dan? Ik zou niet meteen met verwijten gaan gooien, jullie moeten misschien ook nog wennen aan de nieuwe situatie.

14. emmie

emmie Niet meer actief

hai,

erg vervelend zeg! helemaal omdat jullie kleine nog maar 4 weekejs oud is! :confused: en jij net bevallen bent!
    Maar hier ook een beetje hetzelfde als de rest, ik doe zelf ook bijna alles als mn man heeft gewerkt..en ik zelf werk 3 dagen dus dan is het als Seff bij mn moeder weg komt zijn beurt...en dat vind hij ook helemaal niet erg! maar dat is niet meer als normaal lijkt me...
    en verder ja als we allebei thuis zijn doe ik het toch meestal maar dat vind ik ook helemaal neit erg, laat mij dat maar lekker doen...heeeeeeérlijk! :D
    Maar suc6 ermee en als je ergens mee zit niet voor je houden er gewoon over gaan praten, erg belangrijk! strax loopt het allemaal nog heeeel anders af dan dat je gehoopt had!

liefs Emmie

15. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,086
    1,069
    113
    Als m'n man thuis is, vindt hij het wel leuk om te verschonen/flesje te geven.
    's Nachts doe ik alles, gezien hij daarna moet werken.
    Hij zelf wil het opzich wel doen hoor, maar hoeft van mij dan niet.
    In het weekend wisselen we het 's nachts af.

16. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hier wissellen we het ook af....
    zal inderdaad eens gaan praten met je man..

17. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gelukkig doet mijn man best veel. Ik merk wel dat hij nu de poepluiers minder leuk vind. (Ik ook ;) )

In het begin waren de taken overduidelijk. Ik geef bv dus ik was de inputmanager dus hij deed de output......

Nu ga ik heel regelmatig bewust tegenover de kleine man zitten zodat de grote hem moet helpen/in de gaten moet houden met eten.

Ik snap dat je je een grote melk en luierfabriek voelt. Probeer dit aan te kaarten met je partner. Zeker als jij straks ook (weer) aan de slag gaat is het belangrijk dat de taken goed verdeeld zijn.

Probeer een papa dag te creeren dat jij echt een volle dag weg bent. (Lekker ff voor jezelf tutten) Dan merkt hij pas hoeveel werk het eigenlijk is.

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    hier gaat het anders, manlief doet bijna net zoveel en altijd zonder mopperen.
    Gewoonweg omdat hij het net zo leuk vindt als ik....

19. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi mama mirelle, nou zo te zien ben ik de enige, ik herken je verhaal volkomen. erg jammer, en had het ook heel anders verwacht. zelfs als ik netjes vraag of mijn partner de fles te geven. word er gewoon geweigerd. ik doe alles zelf en helemaal alleen. ook van knuffelen of enige andre vorm van aandacht merk ik weinig. hoop dat het nog goed komt

20. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, wat jammer, dat had je je vast anders voorgesteld. Maar helaas voor hem zou ik zeggen, je hebt een kind met z'n tweeën en daar horen naast knuffelen en spelen ook dingen als poepluiers, ondergespuugde truitjes, flesjes etc. bij op momenten die je niet altijd voor het uitkiezen hebt. Kan me voorstellen dat je je echt een luierfabriek voelt.
    Gelukkig neemt mijn man veel over. Op de dagen dat hij werkt doe ik uiteraard alles, maar de eerste voeding 's ochtends en de avondvoeding en het verschonen dan doet hij. In het weekend is het 50/50, soms doet hij zelfs nog wel meer dan ik.
    Ik zou gewoon eens lekker een middagje weggaan en hem de baby alleen laten, laat hem er maar eens voor zorgen, ziet hij gelijk hoeveel werk het is en waar jij de hele dag mee bezig bent.

Share This Page