Hallo allemaal, Ik weet niet of mijn topic hier thuis hoort, maar ik weet ook niet waar anders, dus zo niet, mijn excuses alvast. Ik had deze week 3 dagen lang meerdere (licht) positieve testen. Vandaag ben ik alsnog ongesteld geworden. Ik was dus theoretisch gezien 4 weken zwanger, maar is dit nou een vroege miskraam? Of 'telt' dit niet? Heel pril, maar ben er wel verdrietig van. Afgelopen zomer heb ik dit ook gehad, toen was ik iets over tijd. De HA zei toen niks over dat ik langs moest komen of wat dan ook. Ik heb meerdere keren gehoord dat vrouwen bij 5 weken langs moesten komen om in ieder geval het verloop van de 'miskraam' te bespreken en te kijken of alles schoon is. Moet dat met 4 weken ook of moet ik het echt zien als een gewone menstruatie? Aan de andere kant, ik las dat 50% van de gevallen eindigt in een vroege miskraam rond de 4 weken / rond NOD, en een heleboel vrouwen weten dus niet dat ze überhaupt zwanger zijn geweest. Zij laten zich dus ook niet nakijken. Tenslotte mijn laatste vraag; kan dit kwaad? Ik maak me een beetje zorgen omdat dit nu de tweede keer is dat dit gebeurd. Buiten dat ik erg verdrietig ben ben ik ook bang dat er misschien iets mis is waardoor de innesteling of wat dan ook niet goed lukt. Misschien hele onnozele vragen, maar het zit me een beetje dwars en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet Dank jullie wel alvast...
Wat jammer dat het mis is gegaan! Of het echt mee telt weet ik niet, ik tel die bij mij van 4 weken en 3 dagen wel mee. Ik had toen ook meerdere lichte testen. Ook al tellen artsen het misschien niet mee, ons doet het een hoop verdriet, we dachten toch even zwanger te zijn! Sterkte, snap dat je verdrietig bent!
Jeetje Nijntje, wat een geschiedenis heb jij, aan je handtekening te zien. Sterkte! Bedankt voor je reactie. Zal ik in ieder geval even contact met de huisarts opnemen?
Een huisarts kan ook niet in de baarmoeder kijken, en zo'n vroege miskraam komt heel veel voor. Als je je zorgen maakt kun je daar prima voor naar de huisarts gaan. Als je al een tijdje aan het proberen bent kun je een doorverwijzing vragen naar de gyn. Dan kunnen ze eens kijken of alles goed is. Meestal is dat wel zo. Ik heb nu 3x een miskraam gehad, vorige keren wel wat vroeger in de zwangerschap. Toch is de gyn hoopvol voor ons. Fysiek is alles in orde. En ik word telkens binnen een half jaar weer opnieuw zwanger, en dat is volledig normaal. Dat het nu 3x mis is gegaan is eigenlijk gewoon pech. Dus we gaan gewoon weer door en hopen dat het volgende keer goed gaat.
Bedankt voor de reacties! Ik weet eigenlijk ook niet goed wat te doen, vandaar mijn berichtje hier haha. Ik heb besloten de huisarts niet te bellen. Althans, ik wacht het weekend even af. Tot nu toe verloopt het als een gewone menstruatie dus zoek er niks geks achter. We zijn pas een half jaartje bezig hoor, dus nog helemaal niet lang. Alleen is het nu in een half jaar 2 keer al heel vroeg mis gegaan, vandaar dat het even door je hoofd spookt dat het misschien niet goed kan zijn. Wat een heftig verhaal Astrid. Hoop dat het bij jullie binnenkort helemaal goed zal gaan!
Wat vervelend dat je menstruatie is doorgekomen. Ik heb even gekeken naar je testje en eerlijk gezegd denk ik dat hij niet positief was/is en dat dit een indroger was. Sterkte,en hopelijk volgende week een knaltest!
Wat jammer. Als er evt iets zat, kan het zijn dat je wat zwaarder dan normaal ongesteld wordt. Maar dat is verder niet erg ofzo, kan geen kwaad. Hoop voor je dat de volgende keer er idd een knaltest is zoals BabyAngel zegt. Hopelijk voor iedereen die het wil in 2014. Sterkte en succes!
Dank jullie wel! Ik dacht ook aan een indroger, alleen die streep stond 3 dagen lang op meerdere testen van meerdere merken (z&k, sensitest en kv) dus daarom dacht ik dat er wel iets zat... maargoed feit blijft dat ik nu ongesteld ben, dus heb er sowieso niks meer aan haha. Erg lief dat jullie meedenken hoor!
Of het telt of niet? Dat is aan jezelf. Tegenwoordig kun je al zo vroeg testen dat je dit vaker hebt. Vroeger had je dit niet geweten, en aangezien voor je menstruatie. Ik denk dat het gaat om hoe je je er zelf om voelt.