Mijn gedachtens, ik voel mij schuldig

Discussie in 'Miskraam' gestart door Beertje13, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

omdat ik het gevoel, nu ineens heb dat ik de oorzaak ben van de miskraam!
    Ik begon voor mijn cyclus, van mijn zwangerschap met het voedselzandloper dieet.
    Geen vlees en zuivel. En daar zit vit B12 in.

ik heb een lange cyclus, dag 25 mijn ei gehad.

en ik ben met 4,5 week zwangerschap gestopt ermee.

ik ben zoooooo verdrietig en.bang dat ik nu de oorzaak ben van alles..:(

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Daar zou ik me absoluut niet schuldig over voelen, hoor! Je bent pas net met het dieet begonnen dus de waardes kunnen echt niet in één keer sterk gedaald zijn... In de meest gevallen is de oorzaak van een miskraam toch echt een aanlegfout.

Wat het zandloperdieet betreft. Hij raadt aan om extra vitamine B6/B12 te slikken, hè. Geldt overigens ook voor mensen die wel vlees/zuivel eten. Blijkt dat veel mensen een tekort hebben zonder dat men het weet. Ik eet ook bijna geen vlees en zuivel en vul dus aan met vitaminecomplex. Daarnaast drink ik wel soja- en amandelmelk en daar zit extra B12 in! Overigens, ik raak al 3 jaar niet zwanger en ben van de zomer begonnen met (bijna) geen vlees en melk en zie daar: zwanger van de 6e IUI!

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

ja ik heb niks extras geslikt. wel de zwangerschapspillen.

Wat goed dat je zwanger bent! gefeliciteerd.

bedankt voor je bericht

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je wist dit niet en weet ook niet of dit de reden is.

Je kan je laten testen op B12 tekort, dit kan idd miskramen veroorzaken, maar of je al zo snel een te kort kan hebben... Ik dacht ook een tekort te hebben omdat ik geen vlees eet, maar heb juist te veel B12. Ik neem wel zuivelproducten en een multivitamine voor zwangerschap.

Deel Deze Pagina