"Interieurstylisten" gezocht die als hobby willen meedenken

Discussie in 'De lounge' gestart door iez, 22 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo, we zijn bezig met de verbouwing van onze nieuwe woning.

Ik ben er even niet uit hoe we het het beste kunnen inrichten. Nu vroeg ik me af of er dames zijn die zich graag met interieur bezig houden (als hobby of werk) die wellicht mee willen hoe jullie denken dat ik deze ruimte het beste kan inrichten.

De volgende zaken moeten een plek krijgen:
    - de eettafel
    - de L-vormige bank
    - een 2-persoons bank
    - en er moet een speelhoekje komen voor mijn kleine peuter

Heb je zin om mee te denken, laat even een berichtje hierachter. Als er genoeg animo is om mee te denken zal ik vanavond de plattegrond uploaden.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Alleen als hobby maar ik denk graag mee! (Mijn ervaring komt voort uit vele verhuizingen ;))

iez vindt dit leuk.
  3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Last maar zien die plattegrond, 10+ verhuizingen gehad . Leer je ook van.

Blijdorp en iez vinden dit leuk.
  4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.572
    113
    Als hobby al vaker meegedacht bij vrienden en familie. Dus kom maar op met de plattegrond.

iez vindt dit leuk.
  5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh ja, en de eettafel mag niet boven het woord woonkamer komen te staan. Dus mag niet voor de schuifpui komen.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    jomay vindt dit leuk.
  7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik ben heel benieuwd! Bedankt dat jullie mee willen denken.

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Dat ziet er inderdaad uit als een uitdaging. Ik zou de neiging hebben de eettafel bij de schuifpui te zetten. De zithoek beneden met tv meubel tegen de muur van de gang. En dan het vierkantje bij de garage als speelveld.

Edit ik zag niet dat de eettafel daar niet mocht. Waarom mag hij daar niet? Het is wel zo handig om hem in de buurt van de keuken te hebben.

9. Blijdorp

Wel voor de ramen onder het woord woonkamer?

10. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik zal vanavond of morgen eve. Stoeien voor je .

iez vindt dit leuk.
  11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja dat wel idd

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    We willen vanuit de bank naar de tuin kunnen kijken en niet tegen een tafel aan. Dus dat is de enige plek waar de tafel niet mag. Dus des te meer een uitdaging waar wel.

13. Blijdorp

Even kijken:
    Ik zou de eethoek bij het raam naast de garage zetten. In de breedte zodat de helft van de mensen naar buiten kijkt en de andere helft naar de schuifpui.

De l-bank zou ik zo zetten dat een deel uitzicht heeft op de keuken en een deel op de schuifpui. Of met een rug naar de schuifpui en een rug naar de kant van de garage dan heb je vrij uitzicht op de keuken en de eettafel.

De andere bank zou ik tegen de garagemuur aanzetten dan kan je daar tegenover de tv plaatsen.

De hoek voor de kinderen zou ik maken bij het deel waar de ingang van de garage is.

Is wel allemaal afhankelijk van de afmetingen van je meubels.

Ik houd ervan kleine hoekjes te creëren, zeker als je een flinke oppervlakte te overbruggen hebt.

Edit: normaal teken ik de meubels op schaal en knip ze uit en print ik de plattegrond uit en ga dan letterlijk schuiven. Misschien kan je dat doen om zelf te puzzelen?

iez vindt dit leuk.
  14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    wat je zou kunnen doen, doen wij ook steeds als we er qua indeling niet uit kunnen komen, de ruimte uittekenen op schaal, en je meubels ook (apart van de plattegrond) dan kan je schuiven met wat je wilt.

Als ik het zo zie zou ik de eethoek maken in dat blok boven de garage, (als dat fatsoenlijk past met de 2 deuren daar)
    en de bank wat meer in het midden met tv-kast in het midden (muurtje bij gang)
    Dan houdt je een stuk ruimte achter de bank vrij, bij het raam helemaal onder, (rechts van garage) waar je een speelruimte zou kunnen creeren, omdat dit achter de bank zit, zit het niet in zicht maar zijn de kids toch in de buurt en kun je een oogje in het zeil houden

iez en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Zoiets komt nu gelijk in me op

iez vindt dit leuk.
  16. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.572
    113
    Ik zou de zithoek maken in het smalle gedeelte naast de garage. Met twee banken tegenover elkaar en aan de muur van de garage de tv.
    Zo kun je naar buiten kijken en neemt de tv geen prominente plaats in.

De eettafel zou ik in het ruime gedeelte plaatsen waardoor je daar mogelijkheid genoeg hebt voor een speelplek.
    Maar wij zitten het liefst aan de eettafel, ook met bezoek. Dus dat is fijn wanneer daar ruimte is. Tv kijken willen we het liefst in een zo knus mogelijke opstelling.

Chocolat, Blijdorp en iez vinden dit leuk.
  17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik zie hele verrassende opstellingen voorbij komen. Echt leuk bijv die linker famoffour daar was ik zelf echt nooit op gekomen.

Goede tip van de meubels op schaal en ermee schuiven. Thx!

De L-bank is best groot namelijk 2,8 bij 3,8m.

De eettafel is 2m bij 0,9m.

De tv is 123cm bij 70cm

Trouwens vergeten de zeggen dat het deel naast de garage het pad tussen de deuren naar de garage en tuin vrij moeten blijven (om bijv container van tuin naar garage te zetten (we hebben geen achterom).

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik snap alleen de eettafel niet helemaal. Hoe je dat precies bedoelt.

19. Blijdorp

Ging ervan uit dat je een rechthoekige eettafel hebt. Ik zou hem dan zo zetten dat de lange kant parallel staat aan het raam :)

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dat is ook zo, nu snap ik het. Thx

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina