Beste vk, Wanneer is een luteale fase (lf) te kort? Mijn cyclus is (volgens mij) best onregelmatig, maar als ik het goed begrijp is de lf altijd hetzelfde in iedere cyclus, correct? Vorige cyclus had ik een positieve ov-test op cd 26 en werd ik 12 dagen later ongesteld. Nu weet ik dat een ei na een positive ov-test binnen 24-48 uur springt (alhoewel ik op de dag van de positieve ov-test erg veel ov pijn had...). Dus dat zou betekennen een lf van 9-10 dagen. Alvast bedankt voor de reactie! Lita cyclus: 29-32-31-40-39 (na 2e mk)-27-28-50-37-37...
Goedenavond, een luteale fase is normaal 14 dagen en dan klopt het dat het elke cyclus hetzelfde is. Bij een kortere luteale fase kan het wel een wisselen ( spreek uit eigen ervaring). Toch hoeft een korte luteale fase geen belemmering te zijn om zwanger te worden. Een bevrucht eitje gaat na een dag of 6 innestelen en zorgt er dus voor dat, ondanks een kortere luteale fase, de menstruatie niet komt, door de productie van het hcg. Succes! Groetjes Monique
bedankt voor jouw snelle reactie en uitleg Monique! Is het overigens ook mogelijk dat mij ei is gesprogen op de dag van de positive ov-test? Ik had die dag namelijk echt heftige pijn in mijn eierstok en deze verlichte na een uurtje of 12 (na de positive ov test die ik om een uurtje of 12.30 had gedaan). Groetjes, Lita