Litteken keizersnede is niet helemaal dicht.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mickey18, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Hallo!

Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen met een geplande keizersnede van ons zoontje.
    De wond was al heel snel dicht, en ik was ook al snel weer op de been.
    Nu zag ik vanochtend een vochtplekje in mijn onderbroek zitten op de plek van het litteken, en zag dat er een stukje open is. Het ziet er een beetje bloederig uit, wat kan ik daaraan doen? Gewoon met rust laten, of een gaasje erop doen?
    Het is mijn 2e volledige keizersnede (plus 1 operatie aan de baarmoeder), maar ik kan me van de andere keren niet herinneren dat het litteken nog weer openging.
    Het vloeien was overigens 5 dagen na de keizersnede al gestopt, maar sinds een dag of 3 verlies ik weer wat bloed. Niet veel, maar omdat het al helemaal gestopt was verwonderde het mij wat.
    Is dat normaal dat het nog weer terugkomt?

Groetjes, Mickey.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Betreft het bloed, zou het je menstruatie gewoon kunnennzijn. Of je bent actiever geworden waardoor het weer een beetje terug komt.
    Over het litteken, ik zou het even laten drogen aan de lucht en er nog even niets mee doen. Tenzij het er echt ontstoken uit ziet en er pus uit komt. Dan zou ik toch even de de gyn bellen en vragen of je eerder op nacontrole kan komen.

Groeten evelien

3. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Dankjewel voor je snelle reactie Evelien!

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Welcome! Veel geluk!

Deel Deze Pagina