hoofdje pijnlijk boven in tegen mijn ribben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misslizzy, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai vroeg me af wie ook zijn kindje in stuit heeft liggen en zo ongelovelijk veel last heeft van pijn onder de borst. Mijn kleine meisje ligt in stuit met het hoofdje rechts en soms is zitten gewoon echt niet tof...het steekt en doet zeer bewegen heeft geen effect.
    Ik ben nu 32 weken en hoop dat dit niet erger gaat worden. Wat doen jullie tegen pijntjes..je kan toch niet de hele dag gestrekt liggen?;) Het lijkt ook een beetje op dat gevoel dat je hebt als een lichaamsdeel slaapt.

2. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik kan helaas nog niets zeggen over de ligging van mijn baby, is geloof ik nog te vroeg (??), maar heb wel sinds een kleine week last aan de rechterkant van mijn ribben, voornamelijk de wat hoger zittende ribben....vraag me af wat dit betekent ook....

Sterkte in ieder geval misslizzy, hoop dat je meer duidelijke antwoorden zult krijgen op je vraag.

3. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik had dat ook heel erg! Toevallig hebben ze vanmiddag de baby kunnen draaien en ik voelde meteen dat de druk onder mijn ribben weg zakken, heel appart. Hopelijk draait je baby snel, krijg je iets meer lucht!!

4. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #4 Wupped, 17 jul 2009
    Laatst bewerkt: 17 jul 2009
    Die van mij ligt ook in een stuit. Het hoofd zit vaak tussen en tegen de ribben.
    Op de pretecho was duidelijk te zien hoe het zich aan de onderkant helemaal uitstrekt naar boven toe. Zo hoog als het maar kan. En daarbij strekt het ook nog de nek naar achter. Het ligt dus niet eens met de Kin op de borst zoals dat meestal al doen.

Op sommige momenten op de dag maak ik me echt zorgen. Dan doet het me gewoon echt zeer.
    De kleine lijkt dan wel helemaal naar boven te kruipen in de buik en het hele lijfje is zichtbaar.
    Het is dan zelfs net alsof het hoofd dan OP me ribben licht alsof het er uit wil.
    Dit is zeer pijnlijk,en de druk die daar bij onstaat is verre van lekker.

vind het eerlijk erg beangstigend want het ligt al daar waar het weinig tot geen vruchtwater over heeft, en nu is het net of het via de ribben en borst naar buiten wil.

wat ik meestal doe is toch weg proberen te douwen naar beneden en vaak gaat dat voor een korte tijd goed.
    ik zit ook vaak hierdoor met me arm de lucht achter me nek en zo.
    Me vriend vind het ook maar wat bizar. soms zien we gewoon hele contour van het kindje het ligt op de zij als of het me knuffelt en als het hoofdje dan zo uitsteekt, zien we ook de rug en zo duidelijk zitten ......

dus ik heb niet echt tips. soms zet ik er als het echt pijnlijk is wat het 8 van de 10 keer wel zo is, iets koud op , dan gaat het hoofd ook wel weg maar wederom van korte duur.

verder is het gewoon te hopen dat het snel gaat draaien,
    succes meid en deel je leef met je mee ( euhm goed bedoeld) . Hoop ook voor jou dat het snel draait

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Mijn ventje ligt dan niet in een stuit, maar zit wel constant met ze kont tegen me ribben aan te drukken. Als die dalijk in gaat dalen heb je daarboven weer iets meer ruimte.

6. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi Misslizzy,

Ook onze dochter ligt in stuit en duwt gigantisch tegen mijn ribben aan. Wat heel vervelend kan zijn. Gelukkig doet ze het niet altijd. Ze ligt ook vaak overdwars.

Ligt ze bij jou niet te trappen op je blaas dan? Hier namelijk wel vaak.

Gaan ze het bij jou laten draaien?

xxx

7. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai allemaal goed om te lezen (en dat bedoel ik positief) anderen dit nare gevoel ook kennen. Tja je begint toch te twijfelen als iets zo mega pijn en vervelend aan gaat voelen. Mijn kindje kunnen ze waarschijnlijk niet draaien omdat ik een baarmoeder met een tussenschot heb. het kindje ligt rechts en de voetjes links onder het schot door. Ik merk ook idd dat er soms een heel lijfje opgerold aan een kant van mijn buik ligt gek is dat he.
    Laten we maar hopen dat die pijntjes niet voor niets zijn en dat het straks prachtige kinderen worden... ga nu even een ijsblokje uit proberen kijken of ze idd wil zakken.
    Herkennen jullie ook dat wanneer ze lager liggen je ineens achter in de rug pijn scheuten krijgt? soms vraag ik me af hee kleintje wat doe je allemaal en past het??;)

8. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hier geen stuit, maar wel een paar billen die echt akelig in mijn ribben duwen....

Nee de hele dag plat liggen lijkt me ook niets, dus ik zit ook veel met een hoop kussens in mijn rug, zodat ik strak rechtop zit en dus meer ruimte creëer....het houdt niet over, maar een klein beetje verbetering is al goed toch?

Maar soms zou ik wel even mijn hand tussen kont en ribben willen duwen en de kleine iets naar beneden willen verwijzen, haha

Sterkte, ik hoop dat je kleintje nog draait!

Deel Deze Pagina