angst voor a-term bevalling

Discussie in 'Prematuur' gestart door pinacolada22, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Mijn zoontje is heel plotseling geboren met 32 weken. Weeën waren niet echt pijnvol, ik heb ze echt niet als weeën herkend, belde dus ook de vk veel te laat. Ook de bevalling zelf stelde (lichamelijk) niet veel voor. Inmiddels ben ik 34 weken en had laatst een gesprek met de vk over de bevalling. Zij vertelde dat het niet herkennen van de weeën bij een vroeggeboorte vaker voorkomt maar dat ik ervan uit mag gaan dat als ik na 36 weken beval ik het wel degelijk zal herkennen en ook pijnlijk zal vinden. Ik begin nu best bang te worden eigenlijk. Herkend iemand dit?

2. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Oh dit wist ik niet.
    Ik ben bij mijn zoontje met 36 weken bevallen. Hiervoor al de nodige weken 'harde buiken' gehad. Zelfs weeën remmers gehad. Maar op het moment dat het echt begon heb ik ook niet herkend.
    Nu ben ik blij dat ik 'al' op 32 weken zit zonder weeën remmers enz. Maar de harde buiken zijn er nu ook weer. Erg is dat, het lijkt wel alsof het erbij hoort. Het zorgt nu wel voor wat onzekerheid, vooral omdat het dan zo snel gaat.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ik ben bevallen met 21 weken en die bevalling was verschrikkelijk.

En ik ben bevallen met 39 weken. Mijn zoontje was een sterrenkijker, dus het duurde lang.

De tweede keer had ik inderdaad meer lichamelijke pijn, maar het is gewoon een stuk prettiger om te bevallen als je weet dat je kind er klaar voor is.

Als je bang bent voor de pijn, kun je je altijd goed laten voorlichten over pijnbestrijding.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier beide keren zelfde intensiteit vd weeen ( pijnlijk en goed herkenbaar). Had overigens beide keren alleen rugweeen.
    Bevallingen ook gelijk ongeveer, allebei mooi!

5. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Eerste bevallen in een half uur van een zoontje met 32 weken. Met behulp van knip ivm nood. Persen was 7 minuten. 2214 gram

Nu 5 mei bevallen met 37 weken van een dochter van 3220 gram. Kilo zwaarder dus. 4.5 uur geduurd 27 minuten persen.
    Ik was ook bang! Persen was nu harder werken. Zonder knip of haarscheur geboren!!!
    Ik vond de pijnopbouw uiteraard beter. Het persen pijnlijker (toen het hoofdje bijna stond, stond en geboren werd) maar goed te doen!
    Omdat ik nu geen schade had was het herstel bijzonder snel!!

6. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Fijn om jullie reacties te lezen. Het is ook niet zozeer dat ik bang voor voor de pijn, er zijn zoveel mogelijkheden tot pijnbestrijding. Ik ben meer bang omdat de vk het deed overkomen alsof het echt iets heel anders is dan de eerste bevalling. Ik denk angst voor het onbekende. Bij de eerste was er idd ook de wetenschap "hij is er nog niet klaar voor" die rust heb ik (als hij nog even blijft zitten) nu wel natuurlijk.

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik werd altijd een beetje chagrijnig als mensen beweerden dat de bevalling van mijn dochter 'niet echt' was omdat ze nog maar klein was. Maar toch heb je ook met een te vroeg geboren kind 10 cm ontsluiting nodig, dus weeën/harde buiken. Alleen het persen gaat misschien sneller/makkelijker en waarschijnlijk gaat het allemaal een stuk sneller dan een a terme bevalling. Maar ben benieuwd hoe ik de 2e bevalling zal gaan ervaren!!

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb juist het gevoel dat ik de komende (duurt nog even;)) aankan, omdat de eerste zo "makkelijk" was. Ik. Ga er vanuit dat deze net zo'n makkie wordt. Mocht dat niet zo zijn omdat hij/zij hopelijk wat groter en zwaarder zal zijn, dan merk ik dat dan wel!

Ik hoop net zo onbevangen te bevallen als de eerste keer!

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben met 23 weken en 37 weken bevallen, in beide gevallen voelde ik de eerste 5 cm. nauwelijks, in het ergste geval misschien een beetje buikkrampen (ondanks dat de 2e een ingeleide bevalling was d.m.v het breken van de vliezen). Ik kan me niet voorstellen dat de pijn ineens anders zou zijn als je a terme bevalt.
    De overige 5 cm. voelde ik uiteraard wel zoals het 'hoort'.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens de gynaecoloog die bij mijn eerste bevalling was niet, tenminste hij zei dat ik met 23 weken geen 10 cm. ontsluiting nodig had. Al zal dat met 30/32 weken wel anders liggen.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee oke met 23 weken misschien niet inderdaad.. Maar ik doelde meer op TS haar termijn/mijn eigen termijn. Hoewel ik denk dat je met 23 weken ook al een hele opening nodig hebt, toch minstens 8 cm??

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat denk ik wel, maar niet 'volledig' als in een à terme bevalling (of een 'gewone' premature bevalling). Daardoor voelde ik het ook niet aan wanneer er een perswee kwam.

13. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Inmiddels ben ik bevallen met 36.5! nog iets te vroeg maar ik heb nu zeker de weeën gevoeld hahaha!

Deel Deze Pagina