Hallo, Heb een vraagje. Hopelijk kunnen jullie me hier antwoord op geven. Ik ben nu 25 weken zwanger. Nadat we nu ca 2 weken terug zijn van vakantie, begint mijn zoontje van 2,5 het naar mijn mening te verwerken tijdens zijn slaap. Veel huilen en dan niet meer in slaap komen. En mama dus ook niet. Momenteel kom ik dus veel slaap te kort. Soms maar een nachtje van 1,5 - 2 uur. Kan de kleine in mijn buik hier gevaar door lopen? Heb af en toe het gevoel of mijn buik strak gespannen is. Maar als ik met mijn handen voel dan valt dat wel mee. Zijn dit nu de bekende harde buiken? Sorry het zijn dus 2 vragen geworden. Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie antwoord. Groetjes Yvonne.
Hoi Yvonne, Door slaaptekort loopt jouw kindje geen gevaar. Wel is het voor jouw zelf zeer vervelend. Je raakt moe, sneller geirriteerd, gaat piekeren, nadenken en je voelt je niet lekker. Ik zou dus proberen ´s middags even te rusten, ´s morgens nog eens terug te gaan en anders met je partner eens te kijken. Waarschijnlijk doe je het al maar soms op de zolder liggen met oordopjes, een goeie nachtrust, doet wonderen. Zo kan je het de volgende nacht eens omdraaien. Er zijn nog heel veel tips voor het slapen maar die laat ik even buiten beschouwing. Even succes met je zoon! Gespannen gevoel in de buik, dit kunnen heel goed harde buiken zijn. Een samentrekking van de baarmoederspier. Zolang er geen regelmaat in zit of ze niet extreem pijnlijk zijn is het geen probleem. En is het een reactie op een drukke activiteit dan zou ik het de volgende keer iets rustiger aan doen bij die activiteit. Het is dan een teken van het lichaam om het rustiger aan te doen. Groetjes, Japke
Dank je wel voor je snelle reactie!!! Gelukkig loopt de kleine geen gevaar. Dat was mijn grootste zorg. En voor de rest slaan we ons er wel door heen. Hoort er bij he. Kinderen is niet altijd rozegeur en maneschijn. Maar ze zijn oh zo lief....