pff nou vooral met de amrikaanse/ engelse programm.a's krijg ik wel de kriebels, wat kunnen ze gillen en ze zullen toch niet gillen zonder rede?? maarja gewoon overheen zetten, het is een natuurlijk iets en we doen het al eeuwen dus dan moet het vast goed komen... even over dat broodje fillet american, ik snak er nu al naar, dat wordt nog wat....
Ik heb ook geen prettige bevalling gehad. Ons kindje was een sterrenkijker en na een dag aan de pijnstilling een keizersnee. En nu gaan we voor een tweede kindje Echt het doet misschien pijn, maar je veranderd in een soort van super woman. Want bedenk; jou kindje heeft ook pijn en en wil er dolgraag uit. Je hoort wel eens dat het voor een baby de meest traumatische ervaring is in hun prille leventje. En als moeder zijnde kun je dan de hele wereld aan ook weeën En een keizersnee? ik vond het een piece of cake. Ruggenprik niet gevoeld, en je kunt gewoon lekker relaxt liggen terwijl zij jou kindje halen
ik was doodsbang voor de bevalling, wilde echt 2 weken overtijd gaan lopen en dacht er zo min mogelijk aan. uiteindelijk heb ik een heel relaxe en fijne bevalling gehad.. zelfs met weeenstorm vond ik het zo verschrikkelijk goed te doen! ik heb een ruggeprik gehad met bijna volledige ontsluiting (artsen wisten niet dat ik zover was) en heb met de ruggeprik geperst. dat was heel makkelijk en duurde maar 10 minuutjes, was niet uitgescheurd. het is het gaafste dat ik ooit heb gedaan, kan niet wachten op de volgende keer, echt serieus, het was de mooiste ervaring van mijn leven.
Eerst dacht ik altijd geef mij maar een keizersnee Maargoed dan heb je er ook 6 weken narigheid van en mag je niet veel... Heb liever een paar hechtingen die er na 1 of mis. 2 weken uitgaan en je veel meer mag/kan doen. Daar denk ik maar aan. En de pijn die komen gaat...tjaa dat zie ik dan wel weer (Hoop dat ik zo blijf denken tot het eind)
een keizersnee klinkt aantrekkelijk, omdat je van onder mooi blijft, maar mensen vergeten dat het een hele zware buikoperatie is, waar je altijd last van kan blijven houden. Ze moeten door je spieren, langs je darmen en dan je baarmoeder opensnijden. Klinkt mij niet echt gezond. Met een natuurlijke bevalling ben je vaak vrij snel weer op de been, lijkt mij veel beter.
ja joh weetje je kan wel bang zijn ,maarjah het moet toch gebeuren,dus bang zijn gaat zeker niet helpen,,,ik was wel te nuchter, ik wilde thuis bevallen ,had mn vluchtkoffer uitgepakt..en tsja toen zat ik met persween in de auto op weg naar het zh omdat mn meiske in het vruchtwater had gepoept,,,maargoed iedereen is anders ,,probeer echt rustig te blijven ,en denk maar gewoon ,,zometeen heb ik mn kindje vast!!
Lieve meiden, Ik snap dat jullie een beetje schrik hebben maar bedenk dat Moeder Natuur het goed regelt.... Je weeen zijn nodig maar een hormoon zorgt er ook voor dat je lichaam pijnstilling aanmaakt... en je verandert op zo'n moment in een oervrouw!! Ik heb het vandaag 10 weken geleden zelf ervaren. Ik kreeg een weeenstorm en dat as effe heeeeeel pittig. Ik ben bevallen in 4 uur waarvan 2 uur goed te doen waren en de andere 2 uur erg heftig, maar ik heb het zonder pijnstilling gedaan! De weeen zijn pittig en het persen is een eitje....Dan komen er krachten vrij niet normaal!! En cliche maar waar je vergeet het snel.... ik weet zeker dat ik voor een 2e ga en dit keer weer thuis zonder pijnstilling! Als je echt bang bent praat er dan over en volg een cursus! En denk dat heel de wereld het doet... en in bv. Afrika hebben ze niet eens pijnstilling en wij hebben zoveel extra's hier! Succes en geniet van je 9 maanden.... je beseft pas hoe bijzonder een zwangerschap is als je baby er is!!!
Ik heb ook heel erge angst voor de bevalling gehad... en om eerlijk te zijn was het ook een behoorlijk angstige ervaring. Je weet niet wat je te wachten staat de eerste keer, en voor iedere vrouw is de beleving anders. Ik was er van overtuigd dat ik dat NOOIT weer zou doen, en toch was het blijkbaar niet erg genoeg, of is het resultaat meer waard dan de pijn, anders zouden we het toch niet meer dan eens aandurven? Verhalen kunnen gruwelijk zijn, en slechte verhalen zijn nou eenmaal smeuiger dan goede... dus die hoor je vaker. Gewoon over je heen laten komen, en idd praten met je vk over je angst, het komt goed!
ik was ook doodsbang voor de bevalling. toen ik zwanger was waren er een hoop om mij heen die een paar maanden eerder uit gerekend waren ik heb dus al die verhalen aan gehoord echt de ergste horror verhalen. maar nou komt het toen ik moest bevallen (misschien komt het ook dat ik pas 34 weken was dat ik het dacht ) dacht ik dus dat ik oefen weeen had mijn man wou na ongeveer een half uur weeen te hebben gehad de verloskundige bellen ik heb hem gezegd dat hij zich niet moet aanstellen want dat de bevalling nog veel erger word hij heeft toch gebeld en maar goed ook want een half uur later kwam ik in het ziekenhuis aan waar ik net op tijd was want 5 min later braken mijn vliezen en nog geen half uur later was onze dochter er. zo kan het dus ook gaan weet dat het moeilijk is maar probeer je alsjeblieft niet te laten beinvloeden door die verhalen het kan dus ook meevallen.
Ik ben niet bang, totaal niet. Het lijkt me de meest prachtigste ervaring die er is. En ik hoop met heel mijn hart dat ik het mee mag maken.