Ik was gisteren bij de vk op controle en ze voelde zoals gewoonlijk alles na en zei ineens van het hoofdje ligt weer los. Ze lag met 34 weken al vast steeds, hoe kan dat? Zijn er meer hier met deze ervaring? Ben best bang dat ze verkeerd gaat liggen of verkeerd schiet. Mijn zus heeft een sterrekijker bevalling gehad (word je niet echt vrolijk van).
Hier lag baby vorige week nog niet vast hoor. Maakt niet uit. Ze kunnen draaien maar echt kleine kans. Weinig ruimte! Overigens kan je baby wel ingedaald zijn maar nog niet vastliggen.
Helaas bij mij ook... Het gevolg is dat ik moet gaan liggen als mijn vliezen breken en ik tot nu toe nog niet gestript kan worden ivm risico's. Baal er wel van. Ons kindje ligt al wel bijna 10 weken met het hoofdje naar beneden dus ga er vanuit dat hij/zij nu ook wel lekker zo blijft liggen
ja met 31 weken ingedaald maar erg vroeg. 35 weken niet meer. Lag dus nog niet vast. Ben benieuwd met de volgende controle... Ik moet ook plat zodra de vliezen breken.
Bij mij zeiden ze ook met 31 weken dat ze vast lag maar blijkbaar toch niet, klein eigenwijsje haha. Over dat liggen met vliezen breken hebben ze niks gezegd maar ik weet dat je dan moet gaan liggen omdat er meer mee kan komen met hoofdje samen dan. Ik hoop ook dat ze je snel kunnen strippen, over tijd lopen lijkt me echt te spannend maar misschien zit dat er voor mij ook nog wel in. Heb nu wel 's avonds zeurende pijn in mijn onderbuik alsof ze iets vastpakt en zich naar onderen toe trekt, heel raar gevoel maar denk dat ze opnieuw dieper aan het zakken gaat dan.
Hetzelfde meegemaakt. Met 34 weken werd me verteld dat ze was ingedaald en al vast lag. Met 38 weken lag ze weer los en nog niet helemaal ingedaald. En toen weer met 39 weken helemaal ingedaald en lag ze vast. Hoop nu dat het zo blijft
Ja ik heb dat ook gehad. Ze lag goed ingedaald en met 37 weken ineens niet meer. Ik gaf de schuld aan een fotoshoot die ik had gedaan. Ik moest liggen met m'n benen omhoog voor de foto en toen voelde ik wat in mijn buik veranderen. Toen zei ik al volgens mij ging er iets niet goed. En ja hoor.. bij de volgende controle was de baby ineens niet meer ingedaald en vast. Volgens de vk kon dat niet door de fotoshoot komen, maar ik denk echt van wel. Een week later lag ze overigens weer ingedaald en vast.
Mijn tweede maakte er een sport van om vanaf een week of 33 elke week ingedaald en daarna dan juist weer niet ingedaald te liggen . Je kon het ook echt zien aan mn buik en hoe hoog/laag die zat. Pas met 39 weken kwam ze echt vast te liggen en kon ze niet meer terug. Ik heb me laten vertellen dat het vooral bij een niet eerste kindje heel veel voorkomt en ook wel eens bij een eerste kindje als er voldoende ruimte is.