Ik ben benieuwd of er ook vrouwen zijn die echt heel bang zijn voor bevalling of die zoiets hebben van: Kom maar op! Een vriendin van mij had zoiets van: Kom maar op met de bevalling en dacht er heel nuchter over> Kan ik me niet voorstellen.. Ik ben zelf als de dood voor mijn bevalling.Echt waar het beheerst mijn hele leven..Als ik er aan denk dan begin ik al bijna te trillen..Ik zag gister bevallingsprogramma, en ik werd gewoon heel bang toen ik die vrouw de weeen weg zag puffen...Ik dacht dat ik wel over mijn vorige bevalling heen was, maar blijkbaar zit het zo diep.. Dus hoe kijken jullie naar de bevalling? Ben heel benieuwd. misschien zijn er wel veel meer schijtlijsters als ik
ik was als de dood voor de bevalling maar het is me echt reuze meegevallen. Bang voor het onbekende noemen ze dat geloof ik .
het is bij mij heel verschillend de ene dag denk ik, ik kan niet wachten tot de bevalling begint en soms lijkt het net alsof ik angstaanvallen krijg vooral 's avonds op de bank of in bed. dan word ik opeens heel erg bang ervoor.. heel raar maar hopelijk duurt het voor mij nog even! en je kan je er wel druk over gaan maken maar het moet er toch uit
oh jaaa ben soms ook erg bang voor bevalling , mij vorige was een horror bevalling vond ik zelf , niks ging van zelf en duurde veel te lang ,nu zegt iedereen dat 2de bevalling makkelijk gaat zelfs de verlokundige zeggen dat dus ben ik wat gerustgesteld maar af en toe oei oiee :x
Tot op heden heb ik een intstelling van: het zal wel loslopen, er zijn ons generaties voor gegaan en er is er nog nooit een blijven zitten. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen als ik straks op z'n endje loop.
ik heb "nee beetje maar" aangeklikt, maar ik ben er echt niet bang voor. Laat maar komen, het is voor een heel goed doel!
Ik heb geen stem uitgebracht, mijn optie staat er namelijk niet tussen, ik ben namelijk helemaal niet bang... nooit geweest ook. Dacht dat het wel zou komen op het eind, maar tot nu toe nog niet. Kan me voorstellen als je al een keer bevallen bent, dat je tegen de 2e keer opziet als het de eerste keer niet meeviel. Maar voor de 1e, ik hoop alleen dat qua gezondheid de baby en ik het goed blijven doen en verder zien we wel. Het moet er inderdaad toch uit en ja, het doet pijn, veel pijn zelfs zeggen ze, maar ik heb een hoge pijngrens en je weet dat je er na een paar dagen toch echt wel vanaf bent. En je krijgt er iets heel moois voor terug, daar ga ik maar aan denken op de momenten dat ik het moeilijk heb!
hoi hoi ik ben al 4 keer bevallen en ik kan met een rustig gevoel zeggen dat mijn antwoord eigenlijk moet zijn dat ik helemaaaaaal niet bang ben voor de bevalling ik heb dat ook de voorgaande keren niet gehad en nu ook weer niet ik zie het meer zo bevallen moet je toch en hoe rustiger en vertrouwder jij je bevalling ingaat hoe vlugger het gaat zelf kan je namelijk je onsluiting onbewust tegengaan omdat je lichaam niet goed bevalt als je je niet veilig en goed voelt groetjes nathalie ps dus ik heb ingevuld nee een beetje maar moet eigenlijk zijn helemaal niet
ik had : Nee helemaal niet bang , er ook bij gezet maar daar is blijkbaar wat misgegaan, nou ja sorry daarvoor.. Ik vind het erg leuk die verschilllende reacties...
Nou ja, maakt ook niet uit, de reacties zijn ook veel leuker dan alleen maar de uitslag van de poll bekijken .
ik heb inderdaad ook soms tijden dat k n8merries heb en neit kan slapen omdat k dan aan de onvermijdelijke pijn denk en ik heb periodes net zoals nu dat ik denk mm k kan het wel en daarna vergeet je het tog weer en heb ej zo een lief kindje nou maar hopen dat deze laatste gedachte blijft hangen
De kans is groot dat je na de bevalling ook niet zo geweldig zal slapen , maar dan kan je tenminste wel zien voor wie je het doet!
het duurt voor mij nog een hele poos. maar ja. ik ben niet bang voor de bevalling. heb het al 1 keer eerder meegemaakt.
De bevalling zelf is niet iets waar ik echt naar uitkijk (het moment erna uiteraard wel ), maar ik zou het geen angst willen noemen. Wat de rest ook al zegt: het moet er toch uit! Ik denk dat ik banger ben dat er als het eenmaal zover is van die stagiaires ofzo aan m'n bed komen, die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, dan voor de bevalling zelf
Bij de 1e was ik ook zo van: kom maar op, er zijn me al miljarden vrouwen voor geweest, en er is nog nooit 1 blijven zitten. Nu ben ik wel best wel bang, meer voor de keizersnede dan.