Bijna 30 wkn zwanger en voel me op zich ok... Ik sport nog (mom in balance, soms op fiets of crosstrainer) en dat gaat prima. Alleen wandelen... Ik lees overal dat het wordt aangeraden tot het einde van je zwangerschap, maar ik krijg al na 10 minuutjes harde buiken en spierpijnnp in m'n billen... Vandaag 30 min gelopen (ging naar winkel toe) en nu een soort spierpijn in m'n billen... Niet helemaal spierpijn zoals bij squats, maar wel een naar gevoel.. Is dit soms iets met mijn bekken? Zijn er anderen die ook last hebben juist bij wandelen..??
Ik had dat van t weekend ook na wandelen. 3 km gelopen, in de sneeuw dus lang over gedaan. Bij thuiskomst spierpijn in mn bil en ook bovenbeen, ging even hurken en de kramp schoot er haast in auwie Ik heb wel last van mn bekken, volgende week eerste afspraak bij fysio. Merk het wel beetje met lopen, vooral als ik net begin met lopen, startpijn, of stijfheid eigenlijk, het is nog niet echt pijn. Bij bewegingen zo'n gevoel van goh hoe ging dat nu ook al weer... gaat langzamer en ongemakkelijker allemaal. Fietsen en zwangerschapszwemmen gaat heel prima. Maar heb meests last van omdraaien in bed, stekende pijn in schaamstreek, dat was ook hetgeen waarvan vk bij 1 zin zei, ja je bekken, ga maar naar fysio Van lig naar zit of been optillen bij bv staand broek aan doen geeft ook last. Gelukkig wil traplopen nog aardig, woon 3 hoog Zou het volgende controle eens vragen bij vk. Als het alleen spierpijn is na lopen hoeft het niet perse bekken te zijn denk ik. Sowieso ga je door andere stand van je bekken en andere gewichtsverdeling anders lopen en kan je daar spierpijn van krijgen. Bekkenpijn kan wel uitstralen naar je bil begrijp ik, maar denk dat je daarnaast dan ook last zou hebben bij je schaambot of lage rug. Als je duidelijk harde buiken krijgt van lopen zou ik dat toch rustig aan/niet teveel doen denk ik.
ik had dit bij mijn eerste kindje ook, waren bij mij idd mijn bekken. 1 keer naar de fysio geweest om het los te maken daarna geen last meer van gehad. succes!
Heb ook erge pijn en dus ook bij wandelen. Wordt ook steeds erger. Morgen voor het eerst naar de fysio, ben erg benieuwd!
Ik ben nu tien weken zwanger en bij mij begon het met zes weken toen ik opstond uit een stoel voelde ik het voor het eerst. Inmiddels is het na vier weken zo erg geworden dat ik niet fatsoenlijk meer kan lopen. Verloskundige heeft me doorgestuurd naar fysio en het komt door de hormonen. Krijg nu iedere week fysio en moet meer rusten op het werk. (heb een staand beroep en sta 8 uur op een werkdag). Ik merk als ik meer rust neem dat de pijn wel minder is maar dat is vooral omdat ik dan niet sta / loop. Het staan en lopen is er niet beter op geworden maar met zitten voel ik het gewoon niet.