Lieve meiden, ik ben heeeeel pril zwanger...4wk en 4 dagen...Nu heb ik een verhoogde kans op ee buitenbaarmoederlijke zwangerschap...waaraan kun je dit vroeg signaleren en waar moet ik op letten?? Wanneer openbaart een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zich? Het maakt me toch een beetje bang....Ik heb mijn eertse echo 1 april..ben dan 7 wk en 6 dagen als alles goed gaat. liefs michelle liefs michelle
Zou gewoon vragen of je eerder een echo kunt krijgen. Dan kun je direct zien of het op de goede plek zit, ook al is er dan nog weinig te zien.. En gewoon aangeven dat je je erge zorgen maakt, omdat je een verhoogde kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hier met 4wk alleen verdikt baarmoederslijmvlies, met 5w5d een vruchtzak, dooierzak en heel klein vruchtje.. Dus denk dat je nu ook al wel iets moet kunnen zien! Hoop dat je snel voor een echo kunt komen, en dat het iig op de goede plek zit!
hmm kan je niet helpen maar wil je wel veel succes wensen & natuurlijk van harte met je zwangerschap en indd misschien wat eerder voor n echo gaan..
bedankt voor de snelle reactie...ze weten van mijn verhoogde kans..de afspraak stond eerst voor een week eerder maar kreeg vandaag een brief van het ziekenhuis dat ik een week later pas mag komen (had het secretariaat met de gyn overlegd) Ik voel me zo'n zeur als ik nu bel en vraag of ik eerder mag....maak me alleen best wel druk om de vergrote kans (20% extra) Ben ik nu ongelooflijk dom aan het doen? Zucht.....
Nee, als er duidelijk een verhoogde kans is, en dat is 20% toch echt wel!, dan moet je gewoon bellen!! Zeg gewoon dat je je heel erg zorgen maakt dat het niet op de goede plek zit, en dat je gewoon graag zo snel mogelijk wilt weten of het in je BM zit of niet! Je bent echt geen zeur, het gaat namelijk wel om jouw gezondheid! Als ze er pas laat achter komen dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, zijn er voor jou veel meer risico's aan verbonden, dus dan is het toch een kleine moeite dat ze je even geruststellen met een echo?! *edit* Vind het sowieso maf dat je eerst een week eerder zou komen, en nu ineens een week later moet.. Misschien dat ze het doen omdat je bij bijna 8 weken al meer kunt zien, en de kans dat het mis gaat daarna kleiner is, maar als het wél een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is... :S
Dank je wel...ik denk dat ik morgen toch maar ga bellen...ik wil gewoon eerst zeker weten of het goed zit...word gek van die onzekerheid..
als ik jou was zou ik ook gewoon bellen, ik was er ook erg bang voor aangezien ik steken had in wat ik dacht mijn eierstok... ik heb vandaag mijn echo gehad en het zat gelukkig allemaal goed! gewoon doen, je bent dan echt geen zeur en iedereen was voor mij bij dat ze me gerust konden stelen met zoiets simpels als een echo!!
Ik heb in december een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en nu weer zwanger,ik moest gelijk naar het ziekenhuis toen ik wist dat weer zwanger was. Had 25 procent kans dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was,maar zat goed,echo gehad met 5 weken. Loop je niet in het ziekenhuis dan? waarom heb je een verhoogde kans dan?(als vragen mag)
Inderdaad bellen! Ik heb ook een verhoogde kans en kreeg daarom al bij 5 weken + 3 dagen mijn eerste echo. Ik heb eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daardoor 'maar' 10% kans op weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik dacht zelfs dat het in elk ziekenhuis protocol is om bij een verhoogde kans rond de 5-6 weken een echo te laten maken, omdat er dan een vruchtzakje te zien moet zijn. Ik vind het slordig van je ziekenhuis en helemaal omdat je 20% kans hebt!
ik heb ook 4 dagen voor nod positief getest (licht streepje) heb ik nu meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
Hoezo zou je dan een grotere kans hebben? Vier dagen voor nod is namelijk best vroeg. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap stijgt je hcg of even snel, maar vaak wat trager dan normaal. In mijn geval was het een stuk trager en het vruchtje was ook veel kleiner dan normaal, doordat het in mijn eileider te weinig voedingsstoffen etc. kreeg. Mag ik vragen waarom je een verhoogde kans hebt?
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, heb nu net de dokter gebeld en gevraagd om een verwijs brief naar gyn...hij belt vanmiddag terug. Bij mijn tweede zwangerschap, heb ik al met 5 weken een echo gehad om te kijken of het niet weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was... Dus ik zou zeker vragen of je eerder mag komen....succes!
dag lieve meiden, bedankt voor jullie reacties..ik heb gebelt en mag nu woensdag 24 maart komen..ik ben dan 6 w en 5 dagen (vanaf laatste nod) Wanneer er nog geen hartje te horen is mag ik 2 weken daarna weer, als alles goed zit natuurlijk. Ze zeiden dat wanneer ik bloed verloor of erge buikpijn kreeg ik direct moest bellen..Ben wel blij dat ik op jullie advies toch heb gebelt....Ik heb gisteren nog een kv test gedaan en die was echt vet positief (kv test wass voor nod/op nod licht posi) Gelukkig maar...nu nog even 2 weken in spanning zitten.. Iedereen bedankt voor de reacties...echt geweldig!
Kijk, even bellen helpt wel! En 2 weken wachten kan alsnog heel lang duren, maar het is toch een weekje korter als 1 april.. Hoop dat je straks een hele mooie echo gaat krijgen meid!
Wat fijn dat je toch eerder mag komen! En inderdaad bij heftige pijn en bloedverlies meteen bellen en er bij vertellen dat je een verhoogde kans hebt, want over het algemeen zijn ze dan meteen zeer alert (is in ieder geval mijn ervaring)! Succes met wachten
pfffff ja wachten duurt nu wel erg lang...er is ook van alles gaande in mijn buik..ik voel vooral aan de rechterkant onderin steken..dan weer in mn zij..heeeeeeel soms aan de linkerkant en in het midden van mn buik...vooral s'avonds voel ik me zo opgeblazen....als de angst voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar weg is kan ik eindelijk gaan genieten..tot die tijd ben ik op alles verdacht denk ik.....
Steken, krampen en kieteig gevoel is heel normaal in het begin van de zwangerschap. Je baarmoeder is nu al aan het groeien en de kleine graaft zich steeds verder in. Ik had het deze zwangerschap ook heel erg en zie mijn banner . Ik vond de pijn bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap heel typisch en wel zo heftig dat ik meteen wist dat het goed mis was. Ik had het gevoel alsof iemand een mes onderin mijn buik stak en langzaam ronddraaide en dat in combinatie met bloedverlies en overgeven van de pijn. We zijn ook meteen naar het ziekenhuis gesjeesd.
och jeetje..hoeveel weken was je zwanger toen het gebeurde? Ik weet niet zo goed wat mijn gevoel zegt...soms denk ik dat het wel goed zit (test 4 dagen voor nod licht posi en nu vet posi) en soms ben ik echt down omdat ik weer iets voel waardoor het niet goed zit (gister en vandaag een steek in mn schouder toen ik op de fiets zat) Hetklinkt waarschijnlijk allemaal heel dom maar voel me ook zo onzeker nu...
Ik was bijna 11 weken zwanger toen we erachter kwamen. vanaf het begin van de zwangerschap had ik al heel sterk het gevoel dat er iets mis was. Had regelmatig veel pijn en bleef maar bloed verliezen. De reden waarom we er zo laat achterkwamen, was omdat het een tweeling was en het ene kindje wel op de goede plek zat. Deze was ik al met 8 weken verloren door een miskraam, maar de pijn bleef. Ik ben de zwangerschappen daarna echt superonzeker geweest en was echt heel bang dat het weer zou gebeuren. Je gaat op elk steekje en pijntje letten. Alleen een echo kon me geruststellen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet altijd op de eerste echo heb gewacht . Ik heb weleens eerder gebeld met de mededeling dat ik pijn had en een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Alle keren mocht ik meteen komen voor een spoedecho, zodat ik meteen zekerheid had. Mocht je je heel erg ongerust maken.....