Nou Debski en duikster, nog even en dan is jullie kleintje er. Wil jullie veel succes wensen in deze allerlaatste spannende dagen. Silly
Succes met alles, ik ga nog even vrolijk door met netwerken. En er achter komen waar mijn angst vandaan komt. De mijne is namelijk niet gezond (de angst)
Heb er niet echt tegenop gezien, maar bevalling met vaccuum in zh, bij evt 2e baby ga ik gewoon weer nh zh.
Ik heb geen traumatische eerste bevalling gehad. Maar mijn zoon brak zijn sleutelbeen door de geboorte, en daar was ik bij de tweede wel bang voor, dat zij ook iets zou breken. Gelukkig is dit niet gebeurt. Ze had wel in het vruchtwater gepoept, maar dat hoorde ik pas toen ze al geboren was en al gezond en wel op mijn buik lag.
Toen ik nog zwanger was van mijn 1e kindje was ik absoluut niet bang voor de bevalling... Ik vond het super spannend en kon niet wachten mijn kindje in mijn armen te sluiten.. Maar nu ik alles achter de rug heb ben ik erg bang geworden voor de bevalling en daar baal ik erg van... Ik moet wel zeggen dat het de mooiste ervaring uit mijn leven is die ik zeker niet had willen missen en toch weer zo zou doen, maar helaas neemt dat mijn angst niet weg....
Tijdens mijn bevalling kon ik mijn weeen heel moeilijk wegpuffen... Elke keer als ik moest puffen kreeg ik het gevoel dat ik geen lucht meer kreeg en ging stikken, hierdoor raakte ik in paniek en kon ik mijn weeen niet goed opvangen terwijl ik al in een enorme weeenstorm zat.. Ze bleven achter elkaar komen en natuurlijk enorm pijnlijk.... Ik weet wel dat elke bevalling anders is, maar ik ben gewoon bang dat ik dit bij mijn volgende bevalling weer krijg en ben ook erg bang voor de pijn.. Mijn pijngrens is ook niet heel hoog..hihi
Een bevalling is altijd wel even iets om over na te denken . Ik vond achteraf gezien mijn bevalling best wel meevallen en riep dit doe ik weer, maar nu de derde op komst is twijvel je toch is toch wel eng. Ik heb bij mijn oudste aan yoga gedaan en best wel veel aan gehad ivm ademhaling etc. ik denk maar zo het is iets waar je doorheen moet en geen weg terug is zo dacht ik ook bij mijn oudste en dat heeft mij enorm geholpen tijdens de weeen. Ik wens iedereen heel veel succes met de bevalling en als het voorbij is en je hebt je mooie kindje in je armen dan weet je weer waarvoor je het deed. liefs Jet
Ik kon gelukkig vrij goed met pijn omgaan. Ik verkeer in een soort trance zeg maar. Ik vond het niet prettig zeker niet. Maar aan de pijn valt wel iets te doen. Tens, bad, pijnbestrijding enz.
Tot nu toe was ik eigenlijk vrij relaxed eronder en had zoiets van: ik laat het wel over me heen komen. Nu het echter dichterbij komt merk ik dat ik er vreselijk tegenop zie. Zal alles wel goed gaan met de kleine, kom ik de bevalling wel goed door, kan ik de pijn wel aan etc. Vind het echt supereng allemaal en zie er behoorlijk tegen op!
Ik was ook ontzettend bang echt waar en nu het allemaal achter de rug is denk ik echt: 't viel me 200 % mee! Luister vooral niet naar al die horror verhalen want het kan bij jou compleet anders zijn!
o jee heb je er over gesproken met verlosk of gyneacoloog? Misschien kan hij/zij iets voor je betekenen? Wat betreft de pijn, daar valt in de meeste gevallen wl iets aan te doen, pijnbestrijding bijv, dat kan alleen niet thuis, alleen in het ziekenhuis! De kleine wordt goed in de gaten gehouden hoor. Zodra ze denken dat er iets dreigt te gebeuren grijpen ze gelijk iin. Wat betreft of je er zelf goed doorkomt, ja dan moet je mijn verhalen enz maar niet lezen. Ik heb zelf twee kinderen en ik ben er wel goed uitgekomen, nu de de vraag of er een derde komt, dat is nu mijn probleem wel wat. Ik ben nu ook bang er niet goed uit te komen, terwijl ik ervaring heb. Kinderen hebben is wel leuk hoor! Je krijgt er iets moois voor terug.
daar ben ik het helemaal mee eens, je hoort vaak alleen de "horror" verhalen, en er zijn weinig vrouwen die zeggen dat het wel meeviel, terwijl die er ongetwijfeld wel zullen zijn....... Het is natuurlijk ook niet het meest fijne om te doen, en tijdens mijn bevalling dacht ik bij elke wee, zo nu ben ik weer een srukje dichterbij mijn kindje, deze wee komt niet meer terug.... en ondanks dat ik een vrij zware bevalling heb gehad, is het een ervaring geweest die ik niet had willen missen....... en alle cliches zijn waar, je bent alles echt zo vergeten!