Hoi Imke,Brigitte en Mirjam Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen ik zie als een os op tegen mijn 2e bevalling en heb er echt slapeloze nachten en nachtmerries van.De bevalling van mijn eerste zoon ging eigenlijk prima maar 5 minuten persen en meneer was daar.Maar toen kreeg ik heftig bloedverlies van 2.7 liter en ik heb me nog nooit zo machteloos gevoeld!Ik was echt van de wereld en ben een heleboel kwijt.Mijn zoon was dysmatuur en geboren op 41+6 weken.Nu is het zo dat ik vanwege het lage geboorte gewicht van mijn zoontje ik nu bij de gynaecoloog loop verder heb ik last van atrium fibrileren waar ik nu geen medicatie voor mag.En mijn placenta ligt voor nu is me deze week verteld dat zelfs al zou de placenta er nog voor weg schuiven er een kluwen grote bloedvaten voor het geboortekanaal ligt.Ik ben dus bang voor weer zo een bloedverlies .Nu is het zo dat mijn eerste zoon ziek is en 24 uiur per dag zorg nodig heeft .Hij krijgt 17 a 20 uur per dag sonde voeding waar ik zeer intensief mee bezig ben .Ik zelf denk er hard aan om een keizersnede te vragen maar ik wil natuurlijk ook niet overdreven reageren.Denken jullie dat ik dit met de gynaecoloog kan bespreken?Ik ben gewoon echt doodsbang voor de bevalling niet zozeer voor de pijn maar echt bang dat ik het gewoon niet overleef .
Hoihoi, Het is helemaal niet raar dat je na wat jij hebt meegemaakt als een os opziet tegen de bevalling. Het aller belangrijkste is: maak het bespreekbaar. Met je partner, gyn. Maar denk er ook eens over na om met een vrouwencoach te gaan praten. De drempel is daar veel lager dan bij een psycholoog en zij kunnen je heel goed helpen. Maar als ik jou verhaal over je placenta lees dan heb je geen keus en moet je een keizersnede. Vraag het eens goed na bij je gyn! Dan is de angst misschien een beetje weg te nemen! Imke
Hoi Imke Hartelijk bedankt voor je reactie en ik ga zeer zeker iets met je advies doen! Hartstikke bedankt groetjes Chantal