Dwarsligging 38 weken

Discussion in 'De bevalling' started by Jessie2005, Dec 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessie2005

May 27, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Hierbij de vraag of iemand ervaring heeft met een dwarsligging bij 38 weken. Gisteren is deze geconstateerd en nu wordt er waarschijnlijk een inleiding gepland waarbij ze eerst de baby draaien en dan direct gaan inleiden. Tevens is de baby erg groot, zit nu al rond de 4kg volgens de groeiecho's!

Ik merk dat alles me toch een beetje onzeker maakt en ik op zoek ben naar wat bevestiging of ervaringen.

Iemand?

Groetjes,
    Jessica

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik!! Ze wilde mijn meisje ook gaan draaien, ik heb dat afgeslagen. Krijg een keizersnede aankomende di. 6 dec.

3. Jessie2005

May 27, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend! En dinsdag al! Veel succes! Ik twijfel over een second opinion aangezien ik wat informatie heb ingewonnen bij een vriendin die verloskundige is. Zij heeft het bij haar ziekenhuis in de groep gegooid en zij vonden het allemaal een groot risico om zolang te wachten (tot de 13e). Maakt wel dat de onzekerheid alleen maar groter wordt...

Bedankt voor je reactie en nogmaals veel succes dinsdag!

Groetjes

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mijn schoonzus heeft het ook gehad, zij heeft ook een draaipoging gehad.Dit vond ze erg meevallen,maar het kindje draaide meteen weer terg. Dus toen is het meteen een keizersnede geworden.

Het risico van wachten zeiden ze toen tegen haar is dat de vliezen breken, ze moest dan meteen op de grond gaan liggen en niet meer opstaan. Maar andere risico's zitten er toch niet echt aan?

Ze vond de draai poging erg mee vallen,maar toch zou ze bij een tweede als die ook dwars zou liggen meteen kiezen voor een keizersnede. Meer door de risico's die aan de draaipoging zitten geloof ik.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Jeetje wachten tot de 13e? Ik vind dat ook wel lang zeker omdat je kindje wat groter wordt geschat. Hè bah wat naar die onzekerheid.. Ik geloof dat ik er toch nog even een gesprek aan zou wagen!
    Jij ook succes meid!!

Ps: Hoe ziet jou buik eruit? Die van mij echt heel breed.. Hoofd rechts billen links en enorme bulten. Ook staat mijn buik nu enorm op spanning, de ruimte is letterlijk op (overdwars dan ;)). De gynacoloog vond mijn buik ook extreem gespannen...
    Mijn meisje ligt overigens met haar rug in mijn bekken.. Enig idee hoe jou baby'tje ligt?

6. Jessie2005

May 27, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joyce, dank je wel voor jouw reactie! Gekke is dat er nog niet eens over een keizersnede is gesproken. Ga dan ook morgen toch even bellen om wat meer duidelijkheid te vragen (plus dat ik afgelopen nacht enorme voorweeen heb gehad en even wil navragen op welk moment ik nu direct zou moeten komen...).

Maartt, dat van jouw buik klinkt bekend! Ik heb een hele gespannen buik die eigenlijk sinds gisteren contant hard is. Ook heb ik nog meer en langere striae gekregen. Geen mooi plaatje, haha. Ik voel de bobbels wel, maar zie ze niet echt. Het doet wel enorm veel pijn die druk. Bij jou ook?
    Wat een fijn vooruitzicht, dinsdag je kleintje in je armen. Ik zag dat ze een aantal afwijkingen heeft. Wat spannend. Maar zo'n eigenwijs ding dat overdwars blijft liggen heeft vast ook een enorme vechtlust! Ik hoop echt voor je dat het lekker soepel verloopt en dat ze goed ter wereld komt. Heel veel succes! En natuurlijk geluk straks met je wondertje!

Groetjes!

7. Rono

Rono Niet meer actief

Hier ook gehad, alleen dan met 39wkn, draaipoging mislukt ( vond het een hel). Moest een week wachten of ie zelf nog terug zou draaien maar helaas met 40.1 een ks gehad

8. Jessie2005

May 27, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Rono, ik ben ook errug benieuwd of ze dit zwaargewichtje nog gekeerd krijgen... Morgen meer duidelijkheid. Erg fijn aangezien het toch wel aardig in de buurt begint te komen!

Maartt, ben benieuwd hoe de ks is verlopen! Hoop dat alles goed is gegaan.

Groetjes,

9. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    En hoe is het gegaan? Al meer duidelijkheid?

10. Jessie2005

May 27, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames!
    Ondertussen is vorige week onze zoon geboren. Ze zijn maandags begonnen met een hormoonveter terwijl hij er nog niet voor lag. Dit schoot niet op, na 7u weeen opvangen 1cm ontsluiiing. Die nacht mocht ik gaan 'slapen' en de volgende ochtend zouden ze verder kijken. Wonderbaarlijk genoeg is hij 's nachts gedraaid en konden 's morgens mijn vliezen gebroken worden en het infuus aangesloten worden. Na 7 uurtjes was hij er al. De nacht was geen pretje tussen de katheters en klaarliggende spullen voor een eventuele navelstrengverzakking na spontaan gebroken vliezen. Gelukkig is alles helemaal goed gekomen! Voor de dames die dit nog lezen; veel succes!
    Groetjes

Share This Page