Bang om langer dan40 weken te lopen. Eerder inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Engeltje1, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik vroeg me af of je 'zomaar' eerder ingeleid kan worden voor de 40 weken? Of gebeurd dit alleen als je bijv zwvergiftiging heb e.d.?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens mij alleen op medische indicatie.

Bij ons ziekenhuis is het beleid tegenwoordig vanaf 41 weken inleiden en zolang alles goed blijft gaan en je goed gecontroleerd wordt, is dat vroeg genoeg.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat gebeurd niet "zomaar".. Alleen als je een medisch probleem hebt. Al kan dat in sommige gevallen ook een extreme angst zijn. Maar dat zijn uitzonderingen..

Waarom ben je er zo bang voor? Het is normaal voor een mensenbaby om ergens tussen de 37 en 42 te komen. Tuurlijk ben je tegen de laatste week wel ongeduldig, maar dan houden ze je ook wel beter in de gaten. Ik krijg ook een extra controle bij de gyn met 41 weken, en de optie tot inleiden.
    Zelf laat ik dat niet doen, aangezien lange draagtijd een familiekwaal ik..

Onderschat ook niet het effect van inleiden. De bevalling kan er een stuk zwaarder van worden.

4. Engeltje1

2 jaar geleden is mijn zus haar dochtertje verloren met 41 weken, hartje gestopt in de buik.

Afgelopen dinsdag had ik de baby 2 dagen niet Gevoeld waardoor de enorme angst weer bovenkwam. Gelukkig aan de ctg en alles was goed.

Hoe dichterbij het komt....

5. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik zou dit met je vlos bespreken. Gezien je angst door wat er met je zus is gebeurd, zou je misschien ingeleid kunnen worden op sociale indicatie.

6. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    ik wordt wel eerder ingeleid...dit idd met medische indicatie..
    mijn oudste is geboren zonder vruchtwater en had bijna niet meer geleefd..
    Nu vanaf de 30 weken al weinig tot geen vruchtwater..en ook voor mijn eigen geruststelling gaan ze tussen 36 en 38 weken inleiden..
    ook omdat het kindje niet echt goed groeit hoor en de vastgetelde uitgerekende termijn eigenlijk helemaal niet kan bij mij ...

xxxxx

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Dan kan ik me idd je angst voorstellen. Ik loop zelf bij de gyn en vind het een fijn idee, dat er elke keer even naar het vruchtwater en placenta wordt gekeken met de echo.

Overleg het iig met je vk/gyn.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kan me je angst goed voorstellen!
    Ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook ingeleid worden, had ook met angsten te maken. Ik heb dit besproken met de VK en ze stuurde me door naar de gyn om het te bespreken.
    De gyn ging akkoord met eerder inleiden na 38wkn (mits inleidbaar) en hier was dus geen medische noodzaak voor...Uiteindelijk ben ik ingeleid omdat ik pre-eclampsie had en toen werd het dus wél medisch, maar anders was ik dus ingeleid zonder medische noodzaak...
    Dus, maak het bespreekbaar!

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier is ook rond de 41 weken standaard, maar overleg altijd als je eerder wilt!

10. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

De gynecoloog is akkoord gegaan dat de ruggenprik tot einde aan blijft staan, ik heb met 37 weken controle bij de gynecoloog dan ga ik ook vragen om eerder ingeleid te worden bij de eerste was ik met 39 weken ingeleid.

Reden bij eerste kindje was ik ingeleid had hoge bloeddruk bij deze heb ik nog geen last van maar ik denk dat ik tegen de einde zeker last van hoge bloeddruk krijgt.

Zo niet dan ga ik zeggen dat ik angst voor bevalling heb en wil op tijd ruggenprik krijgen niet dat ik met 6-7 cm ontsluiting komt en dan zeggen van het is te laat voor de ruggenprik...

Daarom wil ik alles goed gaan regelen, om te voorkomen dat ik niet te laat word voor de ruggenprik.

11. Engeltje1

Ik ga het bespreken met me vk. Al hoop ik natuurlijk dat hij zelf eerder komt dan ingeleid hoef te worden

12. Jade86

Jade86 Bekend lid

Hier dezelfde angst, dus ik begrijp je wel. Mijn moeder is haar kindje verloren met 42 weken en ik ben oh zo bang dat ons meisje niet uit zichzelf komt en gewoon blijft zitten.
    Ik heb dit met mijn VK besproken en zij vertelde dat je tegenwoordig met 41 weken overgedragen wordt aan de gyn. Daar mag je schijnbaar kiezen of je ingeleid wil worden of nog even af wil wachten, afhankelijk van de toestand van je kindje.
    Goed dat je het gaat bespreken met je VK en ik hoop voor je dat jullie mannetje zich kort voor de uitgerekende datum zelf meldt, zodat je niet ingeleid hoeft te worden.

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik werd in maart 2010 ingeleid met 42 weken. Kan me voorstellen dat je door je ervaringen dat te lang vindt duren. Zou het inderdaad gewoon bespreekbaar maken. Ik vond 42 weken zelf ook wel een beetje eng.. Hopelijk bij een volgende iets eerder...

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ Luvv: Ik zelf werd in oktober 2010 de optie geboden om met exact 41 weken ingeleid te worden. We waren bij de gyn met 40+6 dagen.

@Engeltje: Inderdaad bespreken meid. En misschien kunnen ze je gewoon nóg beter in de gaten houden of dat je met stipt 40 weken ingeleid wordt. 'Vroeger' -nog niet zo lang geleden- liepen moeders soms door tot zelfs 43 weken, voordat alles écht geregeld was (wel eerder ingeleid, maar dat de bevalling dan maar niet op gang komt waardoor het kindje uiteindelijk pas met 43 weken geboren wordt), maar gelukkig nemen ze die risico's tegenwoordig niet meer!

15. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    ze luisteren tegenwoordig ook echt heeeel veel naar de moeder met het moedergevoel...mijn gyn zegt ook gewoon als jij het niet vertrouwt dan doen wij dat ook niet..idd gewoon bespreken...

xxxxxxx

16. Mikale

Mikale Actief lid

28 jun 2011
    111
    0
    0
    Mama
    Ik kan me je angst goed voorstellen. Ik heb hetzelfde gevoel en hoop zo dat de kleine nog voor de 40 weken gaat komen. Mijn dochtertje is met 39+5 gekomen...ik ben nu 38 weken..het blijft spannend maar ikheb wel al tegen mijn gyn gezegfd dat ik het eng vind om lang door te lopen. Succes!!!

Deel Deze Pagina