nou ze hebben bij mij niets uitgelegt ik heb het zelf opgezocht ja ze hebben alleen verteld bij de borstvoedings avond dat je verdovende spuit krijg voordat de ruggenprik geplaats word weet dat het ongeveer zo moet gaan dus dan gaan we er maar van uit was het maar waar ik denk dat ze donderdag morgen wel wat gaan uitleggen ofzo. veder ja de kleine lig lekker met voetjes bij gezichtje al sinds ik 30 weken zwanger ben. ja ik zal als ik weer op de pc kan een keer het verhaal wel komen doen ben ook wel benieuwd hoe andere het dus ervaren hebben succes vrijdag marjon 2 zodra ik de kans krijg op de pc te kunnen als ik thuis ben pas dan zalik het wel posten. ja de vraag over familie in ziekenhuis is verschillend ik weet het ook niet maar mijn moeder en man en me vader die komen rond 9 uur sochtends ik moet om 8 uur nuchter melden mag tot 6 uur sochtends thee water of appelsap drinken in de loop van de ochtend word het gehaald en ik wil hun gewoon in het ziekenhuis hebben of ze het nu willen of niet het personeel
bij mij mocht gelijk iedereen erbij , had een kamer alleen , dat zal ook wel schelen denk ik .. Maar ook zal dit beleid bij elk ziekenhuis anders zijn waarschijnlijk .... succes
Ik ben onderhuids gehecht, met oplosbare hechtingen. Dus er hoefde niks uitgehaald te worden. Mijn litteken is ook gewoon een rechte dunne streep.
zie het nou pas maar bedoelde schoonzus ipv schoonmoeder dat mens zou ik nog niet op mijn begrafenis willen hebben. Bij mij hebben ze de catheter van te voren ingebracht ik vond dat best pijnlijk maar ligt waarschijnlijk aan mijn houding wat at betreft. Ik was absoluut niet ontspannen toen ze hem in brachten vandaar .
Heb ook een keizersnee gehad, geen geplande maar goed. Het viel me 100% mee! De ruggenprik deed me niet echt pijn, ook al duurde het even voor hij zat. De cathether deed ook geen pijn ofzo Het infuus vond ik redelijk vervelend, maar ik heb hele 'moeilijke' aders. Van de KS zelf heb ik niks gevoeld, heb Alyna even gezien en nadat ze me gehecht hebben mocht ze meteen bij mij liggen. Ik kan niet precies zeggen wanneer m'n gevoel terug kwam, ik heb er gewoon niet erg op gelet. Ik had bijna allemaal oplosbare hechtingen, alleen aan de buitekanten zat er 1 draadje die ze eruit moesten halen.(deed ook geen pijn) Het vervelendste vond ik nog de eerste keer uit bed komen, de volgende dag tegen de avond was dat.Ik ging bijna door de grond! Maar ook die pijn ging weer snel over.Heb nu nergens meer last van en een superdun, bijna onzichtbaar litteken. Heel veel succes, en als je nog vragen hebt mag je me altijd PB-en ofzo!
Zal er straks eens op letten . En natuurlijk laat ik hier weten hoe het is gegaan . @ Niesje, wat klinkt dat eng, met nietjes , lijkt me behoorlijk pijnlijk of valt dat mee ? @ Mamasu, ik moet vrijdagmorgen om 11 uur in het ziekenhuis zijn, ergens in de middag zal de ks zijn, mar tijd konden ze niet geven . Mag 's ochtends nog wel een licht ontbijt gelukkig..... Idd bedankt voor je advies, reken er ook maar op dat het dan aan het eind van de middag zal woden , dan valt het ook niet zo tegen @ Mamaloew, bij mij gaat alleen mijn man mee en mijn ouders komen zodra alles achter de rug is. Wat fijn om te lezen dat bij ju de bv wel op gang is gekomen. Ik wil het in ieder geval wel proberen , maar heb ook wel gezegd dat wanneer het niet lukt ik het niet koste wat kost door wil duwen..... @ Bengeltje86, bij jou begint het nu ook op te schieten, spannend hoor. Moet jij je morgenvroeg melden? Zie je er tegenop? Ik ben benieuwd naar je ervaring. Heel veel suc6 morgen! Bij mij zijn ze er 2 weken geleden achter gekomen dat de kleine in stuit ligt. De vk had wel al het idee, maar zei steeds dat het ws niet zo was. Ze tekende op mijn kaart ook tot 2 keer toe de kleine wel met het koppie naar beneden Uiteindelijk hebben ze gelukkig toch besloten om een liggings-echo te doen en bleek smurf dus wel in stuit te liggen. Ben blij dat we daar wel op tijd achter zijn gekomen..... @ Marijke, bij jou is het nu 2 maanden geleden? En hoe is bij jou het herstel gegaan? @ Lucia, jij ook bedankt voor je verhaal. Dat opstaan zal idd geen pretje zijn, kan daar nu wel al tegenop zien, maar goed ik ben ook een behoorlijke angsthaas, vandaar ook dit topic . Meiden allemaal weer heel erg bedankt, ga vandaag denk ik toch nog maar ff het zh bellen en wat vragen stellen over bijv welke hechtingen enzo. merk dat ik er behoefte aan heb om het te weten.....
Zou ik ook doen ,als je het graag wilt weten ,ze zijn er immers voor om je dievragen te beantwoorden ! Realiseer je je al dat je morgen je kindje in de handen mag houden ? succes
De nietjes doen ze als je nog verdooft bent dus daar merk je niets van hoor. Uithalen na 4 dagen was ook piece of cake. In ieder geval heel veel succes vrijdag! En ik ben benieuwd hoe jij alles gaat ervaren. Maar eerst dus "bevallen", herstellen en genieten van je kleine wondertje.
Hier ook nietjes en ik was ook bang dat dit pijn zou doen bij het verwijderen. Maar dat was echt pijnloos, voelde het geloof ik niet eens echt. Mijn litteken is overigens iets minder mooi geworden (vind ik dan). Ook hier was de ruggenprik niet vervelend, maar ja.. zoals al eerder verteld, de huid was verdoofd ik voelde dus niet dat ze gewoon meerdere pogingen nodig hadden voor het zat. En wat al eerder geschreven was, ook ik was bang dat ze zouden beginnen terwijl de verdoving nog niet ingewerkt was (ik had overigens een spoedks, dus had al weinig in te brengen), maar op een gegeven moment zijn ze gewoon begonnen omdat het echt moest en ik voelde er niets van. Het hechten duurde hier wel iets langer, en het duurde zeker een aantal uur voor ik weer terug was op mijn kamer en daarna nog eventjes voor ik naar Sam toe mocht (maar ja.. ik had HELLP en zij was 10 weken te vroeg.. morgen dus 2 jaar geleden)
Herstel ging goed. Elke dag ging het weer een beetje beter, en had ik minder pijn. De eerste keer uit bed vond ik echt verschrikkelijk, ik heb het dan ook een dag uitgesteld . Het was zwaar en deed pijn. En dan heb je nog wel zo'n handig bed die je helemaal tot in zitstand brengt. Thuis was ik 10 minuten bezig om uit bed te komen, maar daar vind je wel een handige manier op die geen pijn doet. De eerste paar dagen deed ik nog vrij weinig, alleen naar de wc toe lopen, en naar de douche (en dan het gevoel hebben dat je de marathon heb gerend ). Verder zat ik gewoon lekker in bed, en toen ik thuis was lekker op de bank. Na een week ben ik lekker naar buiten geweest met mijn vriend en de kleine. Gewoon een heel klein blokje om, erg vermoeiend maar wel erg fijn. Elke dag ging ik weer een stukje verder. Het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luisterd. Doet het pijn, stop er dan mee. Wat niet gaat dat gaat niet. Ik ben af en toe over mijn grenzen heen gegaan, en dat heb ik geweten ook. Heel veel pijn! Nu heb ik helemaal nergens last meer van
heey meis , ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan , wij hadden geen geplande ks , dus das misschien een beetje anders wat betreft de ruggeprik , die kreeg ik tussen mijn weeen storm heen , dus bij mij deed het allemaal nog meer pijn .... als je geen weeen hebt , lijkt het me niet zo verschrikkelijk ! , benauuwd heb ik me helemaal niet gevoeld , das dus positief cathether is bij mij ingebracht toen ik onder volledige narcose was , dus die voelde ik niet , t lijkt me dat ze deze na je ks inbrengen dus je voelt hem niet , het gevoel in mijn benen was toen de ruggeprik was uitgezet in de loop van de dag weer aanwezig , maar nog niet terug , je hebt een beetje een dof gevoel in je benen , en ze lijken te slapen .. na 1,5 dag kon ik me bed uit en naar de wc dus dat is ook positief , de bv heb ik na de ks ( na 3 uur dus ) gegeven en kreeg meteen een toeschietreflex ,.... bryan heeft ook direct gedronken .... wat het verzorgen betreft , ja dat heb ik de eerste dagen niet mee gekregen , door de ks en de ruggeprik kon ik niet zo veel , lang staan zat er ook niet in , dus dat liep allemaal langs me heen , maar ach , zodra je weer vooruit kan , dan heb je nog tijd zat ! meis , maak je niet te druk , probeer goed te ontspannen bij de prik ! dat helpt allemaal ! succes !
Weet je trouwens dat je bij de thuiszorg zo'n 'papegaai' kunt lenen zoals je bij ziekenhuisbedden ook hebt? Bij de eerste ks wist ik dat niet, en deed dat zoveel pijn toen ik weer thuis was, om me uit bed te hijsen. Bij de tweede had ik thuis dus ook een papegaai en dat was zo fijn!
Meiden allemaal heel erg bedankt voor jullie berichtjes en verhalen. Ik heb er veel aan en voel me nu een stuk sterker! Gaat helemaal goed komen morgen, zodra het lukt zal ik hier mijn verhaal en bevindingen ook vertellen! @ Mamasu, bedankt voor de tip van de papegaai, deze gaan we vanmiddag nog even halen En Bengeltje vandaag voor jou al de grote dag. Nog een paar uur en dan zijn jullie papa en mama. Heel veel suc 6 vandaag Dikke knuffel!
sorry, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wilde je 1) heel veel succes wensen, en alvast feliciteren met jullie kindje! en 2) zeggen dat een kennis van mij zes weken na haar ks alweer paardreed. dus: het kán heel erg meevallen. you go girrrl, en spaar jezelf een beetje na die tijd. komt het best goed.
Meiden nogmaals allemaal bedankt. Vandaag de grote dag , we zijn er klaar voor! Tot over een poosje en dan zal ik verslag uitbrengen hier van hoe het is gegaan Knuffel Liena
Succes Liena ! Ik zal aan je denken , laat het allemaal over je heen komen , komt helemaal goed , je bent alles vergeten als je je kleintje vast mag houden !
Ik zie dat er al een topic over was, over de angst voor een keizersnede! Ik hoop dat je bevalling voorspoedig is gegaan!