hoi dames, ik heb een abbo genomen op de sportschool en wil ook echt gaan sporten. er moeten heel wat kilo's vanaf maar, ik durf niet te gaan! ik haat het als mensen naar me kijken, en dat doen mensen in de sportschool.. wie kan mij er overheen helpen?
bedenk je dat iedereen daar is voor dezelfde reden en dat ze er allemaal een keer voor het eerst waren
ja dat zeggen er meerdere, maar ik blijf het in mijn kop houden! het zijn ook (bijna) altijd slanke of volslanke mensen, en dat ben ik niet..
meid, ik heb jaren gesport en ik keek echt nooit naar iemand omdat diegene "dik" was of "niet kon sporten" echt niet, dat zit vaak in je eigen hoofd. tuurlijk heb je er botterikken bij maar het is de kunst om die links te laten liggen, jij bent toch waardevol genoeg om ook een plek op deze wereld in te nemen? de eerste keer ben je heel zenuwachtig en daarna wordt het elke keer iets makkelijker, echt!
Weetje, veel mensen die op de sportschool zitten (de spierkwekers uitgezonderd) zitten daar om conditie te krijgen of af te vallen. Heel veel mensen die daar sporten hebben een maatje meer. Al ben je dus onzeker over jezelf (of je nu wat af moet vallen of niet), weet dat je niet de enige bent. Probeer ook de leuke kant van het sporten te zien: Lekker bewegen, wat energie krijgen en met wat mensen kletsen. Ik moet zeggen dat ik het onwijs knap van je vindt dat je, ondanks je angst, toch gewoon gaat sporten!
Ik vond het ook vreselijk, had ook visioenen van strakke pakjes en opgepompte spierbundels, en die zijn er natuurlijk wel maar over het algemeen zijn de sportscholen er voor de 'gewone' mens. Ik heb een zwager die een sportschool begon en dat werd een familiesportschool, die weerde juist die strakke pakjes en opgepompte spierbundels. Het heeft evengoed nog even geduurd maar ik heb de drempel genomen en oh wat was ik trots en wat vond ik het leuk/lekker. Ik ben volslank/stevig en door lichamelijke ongemakken moet ik echt in m'n eigen tempo sporten en kan ik niet alles, maar heb me helemaal niet aangestaard gevoeld en er liepen mannen en vrouwen in alle maten rond. Helaas is ie er alweer mee gestopt dus moet straks weer een nieuwe drempel over, maar dat gaat me weer lukken. Succes en plezier!!!
ik vondhet ook altijd eng om alleen te gaan hoor.. en ik heb maat 36.. mensen kijken nou eenmaal beetje uit nieuwsgierigheid maar na 5 min ben je alweer oud nieuws daar.. tis even jezelf erover heen zetten en mochten ze dan nog kijken is het vaak ook uit bewondering dat je wat aan je lijf wilt doen.. het hoeft niet altijd negatief te zijn dat ze kijken! ik wens je heel veel succes en sportplezier!! je kan het!!
Ga je met iemand samen sporten? Het is makkelijker om de eerste keer niet alleen te gaan. En misschien kun je de eerste keer op een rustig tijdstip gaan...?
dankjewel meiden nee ik ga alleen, dat is wel een minpuntje maar ken niemand die ook mee wilt, dus ik zou er zelf doorheen moeten bijten.. en op een rustig tijdstip is inderdaad een goeie.. in de ochtend of begin van de middag ofzo..
Heb je je sportschool wel zorgvuldig uitgezocht? Toen ik mt 50 had en een sportschool zocht ben ik verschillende afgegaan om te kijken welke prettig voelde. Ik heb ook proeflessen genomen. Een sportschool was heel fijn, geen spierbundels, wel begeleiding, voedingsadviezen en een groepsles waaraan ik verslaafd raakte! Heb het 3 jaar met veel plezier gedaan. Rustig tijdstip, ipod mee, onthoud dat het heel snel went. Je twijfels aan een instructeur vertellen zodat hij je kan begeleiden werkt ook goed.
Meid, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is! Vraag inderdaad na wanneer het gewoon lekker rustig is in de sportschool, dat scheelt al heel veel. Is er iemand in de sportschool die je 'begeleid', dus die een plan heeft gemaakt voor het instellen van het fitness apparatuur? Een bekend gezicht kan ook fijn zijn. Is er een bar waar je na het sporten een sapje kan doen, of thee kan drinken? Ga daar eens lekker een half uurtje zitten voor je naar huis gaat, zo leer je ook wat gezichten kennen, en ook de mensen. Dan leer je ook uit ervaring dat mensen helemaal niet naar je kijken zoals jij denkt dat ze naar je kijken. Voor de andere leden ben jij ook gewoon een lid, niets meer niets minder! Ik hoop dat je hier iets mee kan, heel veel succes en plezier met sporten! Want ik kan je wel vertellen dat als je eenmaal in het ritme zit het heel fijn is om te gaan. Als je dan ook nog eens merkt dat je conditie verbeterd en je beter in je vel zit, dan ben je helemaal om!
ligt aan je smaak, ik hou van opzwepende R&B maar top 40 is ook prima. vaak is er ook wel muziek op de sportschool maar je Ipod meenemen is een heel goed idee.
Ohh meid snap het helemaal! Ik ben sinds 3 weken bezig en moet zeggen het valt mij 100 punten mee. Het zijn bij ons meestal strakke boys die veel krachtraining doen, en daarnaast ook wel veel vrouwen die wat steviger zijn. Oke je hebt natuurlijk ook de maatjes 0, maar ach echt niet iedereen is slank hoor. En daarbij zie je ook best veel vrouwen die slank zijn maar behoorlijke benen hebben of andere midnerheden hebben. Kijk om je heen over iedereen valt wel wat te zeggen. En het is mij nog niet opgevallen dat ze ons zaten aan te kijken van poeh daar mag ook wel wat af. Ik heb zelf wel persoonlijk voor een kleine sportschool gekozen ipv grote in de stad. Gaf mij wat een fijner gevoel. In de ochtend en middag zie ik weinig strakke mensen, dus een ideaal tijdstip om te trainen. Het is echt niet zo dat er bij fitness alleen maar strakke mensen lopen, er zijn ook zat die willen afvallen of gewoon conditie wat op pijl willen houden, of aan het revalideren zijn!
pfff dat had ik ook hoor,liep ik daar met mn flubber reet... helemaal onder het zweet maar er zijn er maar een paar die helemaal strak zijn hoor. even doorbijten en gaaaaaan!
Ik vind het zo geweldig om begin van de middag te gaan. Naast mijn sportschool zit een fysio, dus elke middag zijn mensen aan het sporten die aan het revalideren zijn enzo. Echt gezellig.
O ik herken het helemaal TS maar ik weet inmiddels ook dat ze eigenlijk helemaal niet kijken!!! Zo voelt het alleen... Het is gewoon een stukje onzekerheid van jouw kant. Toen ik naar de sportschool ging had ik ook het gevoel dat ik door iedereen werd aangekeken en vooral als ik weer eens aan het stuntelen was met een apparaat... Op een gegeven moment sloeg ik apparaten over omdat ik het voor lul vond als men mij zo zag prutsen maar net als hier al eerder is gezegd... De mensen kijken echt niet hoor... Zijn veel te druk met hunzelf bezig. Ik bekeek ook nooit iemand als ik aan het sporten was.
Ik ga sporten met een hoop collega's. de sportschool is namelijk naast het werk. ik voelde mij in het begin ongemakkelijk omdat je er (op zijn zachtst gezegd) niet florissant uitziet wanneer je aan het sporten bent. toen ik zag dat iedereen er last van had, viel het mij erg mee. Er komen van allerlei soorten mensen. Er zitten inderdaad patsertjes tussen, maar die zijn idd. meer met zichzelf, dunbells en de spiegel bezig
Ik heb ook 2 jaar gesport bij een sportschool.. Weet ook dat mensen niet echt uitgebreid kijken.. Als je nieuw bent wel ff omdat je een nieuw gezicht bent, maar verder niet hoor.. De patsertjes kijken inderdaad alleen maar naar zichzelf in de spiegel Ik had eerder een gevoel van respect als ik nieuwe mensen in de sportschool zag, omdat ze toch de stap gezet hebben.. In plaats van negatief over ze denken.. Meestal valt het dus reuze mee, hopelijk voel je je snel op je gemak en kan je lekker sporten En supergoed dat je gaat sporten!
Heb je van te voren een proeflesje genomen of zo om een beetje de sfeer te voelen? Ik heb bij een sportschool gezeten waar alleen vrouwen naar binnen mochten. En ik kan je vertellen, daar had iedereen wel "wat". Er kwamen heel veel dames met een fiks maatje meer, maar ook oudere dames en vrouwen die, zoals ik, al half van hun stokje gingen als ze de trap naar de receptie overleefd hadden. Dat vond ik persoonlijk echt supergenant, dat mensen konden zien dat ik al een hartslag van 700 en een knalrooie kop had als ik ook maar op de crosstrainer stapte, en dan moest ie ook nog áán, haha. Maar ik heb er echt geen blik om gekregen, die dames hadden allemaal wel wat beters te doen dan mij in de gaten houden. Dus wat alle voorgaande dames zeggen heb ik ook heel erg gemerkt, iedereen komt daar om aan zichzelf te werken, en omdat mensen daar allemaal met zichzelf bezig zijn zul je merken dat er bitter weinig interesse voor andere mensen is. Verschilt misschien ook een beetje per sportschool, maar degenen waar ik ervaring mee heb waren echt heel erg relaxed en totaal niet van dat "kijken en bekeken worden"genre. Gewoon gaan dus! Heel veel succes!