Hoi iedereen, Mijn vrouw en ik zijn vandaag bij de echoscopist geweest voor een vroege echo. (Erg vroege echo 5+2 volgens de positieve ovulatietest.) Echoscopiste kon via de inwendige echo geen duidelijk beeld vinden aangezien der baarmoeder gedraaid zat in een kronkel (mogelijk door eerdere keizersnede) Via de uitwendige echo konden we een ovaaltje zien met daarin een rondje (vruchtzak+dooierzak maar nog geen vruchtje) Nu benoemde de echoscopiste ook dat vorm niet goed was, omdat deze beter rond moet zijn i.p.v. ovaal. Is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad? Moeten we ons alvast voorbereiden op het ergste? Groetjes!
Bij mij was de vruchtzak ook meer ovaal dan rond en hebben nu een wolk van een baby van 8 maanden oud. Vindt het een beetje rare uitspraak van de echoscopisten dat het wellicht niet goed zou zitten ivm vorm vruchtzak. Als de vruchtzak heel onregelmatig is zeg ik ja dat zou niet goed kunnen zijn maar Volgensmij ziet dit er gewoon prima uit.
Ik heb een zwangerschap gehad waarbij de twee vruchtzakken een sigaarvorm hadden (dus echt extreem ovaal zeg maar). Dat is niet goed afgelopen. Maar mijn goede zwangerschap had de vruchtzak in het begin een beetje een bolle C-vorm. Ik vind dat jullie echoscopiste wel heel erg op de zaken vooruit loopt. Ik zou ook denken dat dit er prima uitziet.