Wilders zou dan de media hebben opgezocht dat hem de mond wordt ygesnoerd en dat de NOS een links bolwerk is. Er zouden kamervragen over zijn gesteld, de directie zou ervoor op de vingers zijn getikt. Het land zou te klein zijn geweest. Geloof me, de reguliere programmering door laten gaan en die #### uitzenden is de minst slechte optie.
Ik weiger mij bang te laten maken door idioten. Wat er in Parijs is gebeurt is verschrikkelijk. De vrijheid van meningsuiting wordt de mond gesnoerd. Dat mag niemand toe staan. En waarom? Een paar tekeningetjes. Aboutaleb zei het vanavond mooi. En de anti terrorisme bestrijdings mevrouw aan tafel van DWDD ook. Hou als moslimgemeenschap die jongeren in de gaten, praat met elkaar en zorg er voor dat je alles kan en mag zeggen. Dat er in dit topic direct weer wordt gelink naar Geert Wilders, terwijl er gisteren 12 mensen dood zijn geschoten vanwege SPOTPRENTEN, vind ik stuitend. Meteen weer die slachtofferrol, geen woord over hoe verschrikkelijk het is dat mensen moorden uit naam van 'geloof'. Sta op, in deze tijden kan je juist laten zien dat deze daden zwaar worden afgekeurd. Leg niet de bal bij de media of een politicus neer. Want DIE hebben de trekker niet over gehaald.
Ach hou toch op, volgens mij heb ik vandaag en gisteren al tien keer gezegd hoe verschrikkelijk het is en wat voor gestoorden deze mensen zijn, dus hoezo 'meteen weer in de slachtofferrol en geen woord over hoe verschrikkelijk het is?? Sorry maar hier word ik echt wel een beetje boos om. Ik heb volledige poep aan wat voor spotprent dan ook en het zal me een worst wezen wat men wil tekenen, ik wil gewoon in vrede kunnen leven in dit land met alle geloven en nationaliteiten samen en dan zit ik NIET te wachten op oproerzaaiende media die even met meneer anti Islam op de proppen komt die even aangeeft dat men mijn geloof moet bestrijden vlak voor een uitzending over terroristische daad door een stel gestoorden die zeggen dit in naam van de Islam te doen. Om op dit tijdstip deze teksten uit te zenden (het uitroeien van een bloeddorstig monster) creeer je juist HAAT, van beide kanten. Ik wil en heb niks te maken met deze terroristen en mijn geloof schrijft dit al helemaal niet voor, maar met deze manier van uitzenden doet dat anders vermoeden, en dat vind ik VUIL, vijandig en onnodig. Net als alle andere gezinnen in Nederland wil ik gewoon over straat kunnen, zonder terroristen zonder rechts-extremisten. En dan zit ik niet in een slachtofferrol (waarom zou ik uberhaupt?). Maar spreek me puur uit tegen deze achterbakse manier van televisie. En over dat opstaan, ik spreek me al jaren uit tegen dit soort daden op het internet.. ik vind het verrschrikkelijk, maar nee ik ga niet naar de stad om te protesteren.
Augusta, nav de vraag die ik in het vorige topic oa aan jou stelde: ik vind het verbijsterend hoe ontzettend stellig en goed er nu inderdaad afstand van wordt genomen. Ik zit nu NOS journaal te kijken en er is veel aandacht voor!! Er is door leiders van verschillende religieuze stroming gezamenlijk bij stil gestaan en er zijn veel mensen met een islamitische achtergrond die mee doen met de protesten. Wat dapper en wat goed! Dit is het antwoord!! Dit schept saamhorigheidsgevoel en geeft figuren als Wilders veel minder voedingsbodem! Wat betreft Wilders: het is nou eenmaal toegestaan om je mening te geven, ook voor hem. Dus tja, helaas komen we niet van zijn spotjes af. Maar probeer door zijn boodschap heen te luisteren en dankbaar te zijn dat we in een land wonen waarin je je mening mag geven, ook al kan dat soms best confronteren en hard zijn. Ook jij mag je mening geven!
Sjonge jonge zeg, mag het wat minder? Voor zover ik weet heeft ook niemand uit deze topic de trekker overgehaald. Ik heb niemand gezien hier vandaag die deze daden niet afgekeurd heeft. Mogen we nu weer ontopic aub?
Van mij mag wilders echt alles zeggen wat hij wil. Ik zie hem als een clown die alleen tevoorschijn komt met nietszeggende praatjes wanneer het hem uitkomt. Dat er mensen zijn die hem en zijn praatjes wèl serieus nemen, dat vind ik erger.
Soms denk ik wel eens terug aan het leven wat ik had voor dat wij kinderen kregen. Hoe weinig zorgen ik had en mezelf bezig hield met de meest nutteloze dingen. Ik denk er wel eens met heimwee aan terug, alhoewel ik mijn kinderen natuurlijk voor geen goud zou willen missen. Maar man, man, man, wat ben je kwetsbaar als je ze hebt...
Excessen zijn van alle tijden. Ik vind dat Quido Weijers het mooi had omschreven in zijn oudejaarsconference. Het nieuws is niet werkelijk hoe de wereld in elkaar steekt. Ja, dit is gebeurt. Verschrikkelijk! Maar hoe meer je je hier mee laat confronteren hoe banger je wordt. Het is erg onrustig in de wereld, maar vroeger was er ook veel moord en doodslag, werden mensen op lugubere wijze ter dood veroordeeld, mensen werden verhandeld. Hier in het westen is het sinds de tweede wereldoorlog vrij rustig. Wij zijn ook niet gewend aan zoveel geweld. In oorlogsgebieden groeien kinderen op met alleen maar oorlog en extreme ideeen worden met de paplepel ingegoten. Dat maakt mijn hart verdrietig, dat deze kinderen moeten vrezen voor hun leven ipv zorgeloos spelen. En of het ooit nog goed komt met deze getraumatiseerde kinderen, geen idee. Er zijn toch heel veel mensen die deze aanslag veroordelen. Een normaal denkend mens wil dit niet.
De nos heeft wel eens vaker een behoorlijke steek laten vallen. Een paar jaar terug zag ik iets over Palestina, een vrouw waarvan haar huis net was platgebombardeerd werd geïnterviewd en ze zei dat ze haar vertrouwen op God stelde (een bepaalde voor veel moslims bekende smeekbede). Stond er in de ondertiteling: moge de joden vernietigd worden. Nee mij maak je niet wijs dat zoiets per ongeluk gebeurt.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar de insteek van dit topic was toch dat moslima's het angstig vinden om herkenbaar als moslim over straat te gaan. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat toch een beetje in de slachtofferrol kruipen, er is geen aanslag gepleegd op moslim's maar op een, feitelijk onbeduidend (oplage 700.000), satirisch blad. Ik kan heus wel begrijpen dat men angstig wordt dat er een keer iets teruggedaan wordt, maar na alle aanslagen is er in Europa nog geen moslim vermoord vanwege het geloof. Maar omdat het een vrij forum is, heb je alle recht om dat hier te vermelden. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof gaan hand in hand, het een kan niet zonder het ander. In mijn ogen is geloof hetzelfde als een collectieve mening, dus als men voor vrijheid van meningsuiting is (in alle vormen) kan je niets anders zijn dan voor vrijheid van geloof. Op het moment dat er aan de ene vrijheid gemorreld wordt, zal de ander automatisch vroeger of later gaan sneuvelen. Ik ben zelf van de jaren 80 en in mijn ogen waren dat hele vredige jaren, zonder onrust en ellende. Maar toen ik dat dus tegen mijn vader zei, lachte hij mij bijna in mijn gezicht uit. Ook toen ik jong was waren er terorristische aanslagen (oa in frankrijk), oorlogen en internationale onrust. Maar als ouders probeer je de wereld van je kinderen juist zo rustig en vredig mogelijk te houden, vandaar dat in je herinnering alles mooi en goed was (behalve natuurlijk als je uit een oorlogsgebied komt).
Uhm, nee. De medewerkers van dat blaadje zijn slachtoffer. Wij (dus ook ik) zijn omstanders. Ik geef toch ook aan dat ik het wel begrijp en dat iedereen het recht heeft om dat hier te melden. Het is heel logisch om je slachtoffer te voelen, maar in mijn opinie is niemand in Nederland dat.
Dan was dat zeker Pipo de Clown die laatst een schoonfamilielid van mij (een moslim) heeft neergeknald? Wees niet zo onrespectvol zeg, deze extremisten maken net zo goed moslimslachtoffers. Mijn opmerking was niet per se op Nederland alleen gericht.
Dit inderdaad. Hoe vreselijk ik het ook vind dat er 12 mensen zijn geëxecuteerd, hoe reëel ik de angst van sommige dames ook vind dat zij worden afgerekend op iets waar zij geen invloed op hebben, hoe eng ik het zelf vind alleen op straat in heg donker bij een pin-automaat, Europa is lange tijd niet zo veilig geweest. De ETA, de IRA, de RaRa, de RAF, de Palestijnen, de bende van Nijvel, enz, enz. die waren actief in onze jeugd. Geloof maar dat je ouders ook wel eens gedacht hebben, waar heb ik mijn kind in gebracht. Maar zoals alle goede ouders hebben ze het zo ver mogelijk van jou vandaan gehouden en jou zoveel mogelijk kind laten zijn. Wij zijn het onze kinderen verschuldigd hen dat ook te geven. Geniet van je vrijheid, dat je je mag en kan uitspreken, dat je lekker warm op de bank op een forum kan zitten ipv in een tent, concentratiekamp, gevangenis of dergelijke. Het gaat niet slecht met Nederland, er gebeuren vreselijke dingen in de wereld, maar je leven in angst leiden betekent dat terroristen winnen.
Zou je alsjeblieft even mijn openingspost opnieuw willen lezen? Ik geef aan dat ik bang ben geworden voor de wereld waarin mijn kleine zal opgroeien. Waar ben ik dan bang voor? Bang voor waar en wanneer er weer zo'n gek opstaat om zijn zieke ideeen uit te voeren (dus extremisten). En bang omdat ik op straat loop met een hoofddoek op en mensen dit kunnen associeren met diezelfde extremisten terwijl ik er net zo veel mee te maken heb als jij. Ik noem overigens meerdere gebeurtenissen in mijn post, het gaat niet alleen specifiek over Parijs. Ik vind het echt heel erg pijnlijk dat ik blijkbaar niet angstig mag/kan zijn omdat deze extremisten hetzelfde geloof zeggen te hebben als ik. Echt ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je zoiets kunt zeggen en ik wens dat je nooit het gevoel zal hebben wat ik nu heb. Ik wordt er hier echt verdrietig van.
Jaren tachtig rustig. ... ben van 74.... Wat dag je van de protesten van wegen kernwapens in Nederland. Wat blijkt de regering toen had net zo veel lak aan wat de bevolking wilden. Mijn kinderen dromen waren. Voor als de bom valt. Van doe maar. Uhmm. Eens met jou. Wilders krijgt een te groot podium.
Ik heb nergens gezegd dat ik slachtoffer ben of me slachtoffer voel. Ik zeg dat ik me angstig VOEL naar aanleiding van bepaalde gebeurtenissen.