Ja en nee. Geweld is echt van alle tijden, toen ik 10 was (dat is nu 30 jaar geleden) lag er bij ons in het portiek een doodgeschoten man. Ik heb 's nachts de schoten gehoord en 's morgens het bloed gezien in ons portiek. Een paar jaar later liep ik in dezelfde wijk en daar liep midden op staat een compleet bebloedde man, die probeerde een auto aan te houden voor hulp, een paar uur later zag ik hem dood op straat liggen Geweld is gewoon echt van alle tijden. Wel heb ik het idee dat sommige dingen verergerd worden doordat er in de media aandacht aan besteed wordt: gezinsdrama's, waarbij vader kinderen en vrouw vermoord. Bakstenen en stoeptegels vanaf viaducten door auto's gooien etc. Er zijn mensen die niet goed in hun vel zitten, dat horen op het journaal en denken: Hé, dat kan ik ook eens gaan doen, heb ik het idee. Zelfde als nu de IS. Hoe minder aandacht eraan besteed wordt, hoe minder mensen denken: Laat ik me daar eens bij aansluiten. De dingen die je tegenwoordig hoort en ziet, dat hoorde en zag je 20 jaar geleden nauwelijks en dat was dus niet omdat het niet gebeurde, er werd gewoon veel minder aandacht aan besteed.
Dit soort berichten is precies de reden dat ik het nieuws niet volg. Ik word er alleen maar heel erg onrustig en verdrietig van. En nieuws geeft een heel vertekend beeld van de werkelijkheid vaak ook. Als je het nieuws kijkt of leest lijkt het wel alsof er alleen maar ellende, dood en haat is... Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Dit! 20 jaar geleden, 70jaar geleden, 100 jaar geleden enz enz zijn veel meer verschrikkingen geweest in Europa, de rest van de wereld buiten beschouwing gelaten. Statistisch gezien zijn er maar weinig mensen in de wereld die nooit een oorlog hebben meegemaakt helaas, zo is blijkbaar onze verdorven natuur als mens, en deze tijd is niet veel anders dan ons verleden en waarschijnlijk onze toekomst.
Ik vind het ook totaal onethisch dat ze dit soort beelden op televisie laten zien. Het heeft geen nut, het maakt mensen van streek en het is afschuwelijk voor de nabestaanden. En totaal respectloos voor degene die is neergeschoten.
Vind ik niet. Ik vind dat iedereen het recht heeft om de waarheid te zien. Wat deze honden hebben gedaan hoeft niet/mag niet romantischer gemaakt worden dan wat het is. ... is mijn mening. Dat het op televisie te zien is is jammer voor de kleintjes. Maar de wereld is helaas geen Bumba aflevering.
Klopt, maar als je nog de leeftijd hebt dat je Bumba afleveringen héél leuk vind, lijkt het mij niet de bedoeling dat je zulke beelden ziet. Ook totaal nergens voor nodig op die leeftijd. En ook ik hoef het niet te zien. Ik weet zonder bijbehorende beelden ook wel hoe erg het gesteld is in deze wereld.
Ik ben het met je eens. Iedereen heeft het recht om de waarheid te zien. Maar niet iedereen heeft daar behoefte aan om te zien hoe iemand wordt neergeschoten. Laat ze het dan op internet zetten ofzo, maar niet in een nieuws-uitzending die voor iedereen zichtbaar is. En verder vind ik het ook heel erg voor de nabestaanden. Moet je voorstellen dat het jouw partner of vader is die zo wordt neergeschoten en dat het dan de hele wereld overgaat en dat iedereen dat gaat kijken.... Zeker ook omdat nieuws tegenwoordig vaak helemaal niet meer gaat om het nieuws brengen, maar ook grotendeels om geld te verdienen, zoveel mogelijk bezoekers naar je site lokken etc.
Los van wat er gebeurt is begrijp ik niet waarom ze deze beelden überhaupt laten zien. Zonder die beelden van de agent weten we ook wel hoe verschikkelijk het is en hoe naar. Ik snap de meerwaarde niet waarom ze dat moeten laten zien op het nieuws. Als ik het wil zien, dan zoek ik het wel op via internet. Daar kan je ook elke onthoofding zien van de IS. Ik begrijp jou angst wel ts, ik probeer het te relativeren zoals al gezegd is in het topic. Dit gebeurde 100 jaar terug ook, misschien nog wel erger op basis van geloof, maar hoorde of zagen we het niet.
Dit gaf Wilders natuurlijk een goed podium om weer iets te zeggen over zijn minst favoriete bevolkingsgroep. Ongelooflijk... Ik ga nu mijn mond houden over deze beste man, want anders krijg ik een ban, ben ik bang
Ben ik met je eens. Maar om rekening te houden met evt. kindjes die toevallig naar de televisie kijken als er zulke verschrikkelijke feiten gebeuren. Misschien is het dan aan de ouders om dat wat ze gezien hebben in goede banen te leiden. Moeilijk onderwerp, maar ik blijf erbij dat ze er goed aan doen om de beelden te laten zien.
Niemand heeft er behoefde aan om zoiets te zien. Maar het zijn de feiten. En die zijn belangrijk vind ik. Voor de familie van de agent vind ik het ook verschrikkelijk. Zeker als zijn einde als een promotiestunt wordt gebruikt
Alleen je eerste post gelezen. Ik ben net zo bang. Nouja bang. Ik vertrouw op God en hoop dat altijd te blijven doen. Dat maakt de angst wel minder. En ik weet dat het nog veel erger gaat worden in de wereld. Vooral voor gelovigen. Dus niet alleen moslims. De wereld gaat in rap tempo achteruit en het tempo neemt alleen maar toe. Ik ben gelovig en hoop en bid dan ook dat ze alle kracht van God mogen ontvangen die nodig is om alle bergen die ze tegen zullen komen te kunnen beklimmen en hun vertrouwen in God altijd en overal zullen behouden.
Mag ik vragen waarom je dit denkt? want ik denk dat het voor iedereen even erg is, wat voor sommige erger maar ik geloof niet dat dat met geloof te maken heeft..
Ik denk dat Boris10 het over 'de eindtijd' heeft. Een gedeelde in de Bijbel waar gesproken wordt over hoe de wereld ten einde komt. Ook wordt daar gezegd dat gelovigen door een tijd van verdrukking zullen gaan.
NOU. MIJN dochter heeft die beelden ook gezien. Kwam volslagen onverwacht ze heeft het ver nu nog over Ik zat bij mijn vader. Niet mijn tv en.... om 13. Uur verwacht je niet deze beelden. Vreselijk wat er gebeurt is maar. Niet geschikt voor kinderen ogen. Zelfs niet voor die van mij zelf. Ligt aan ouders. .. dus niet...
Ik denk dat je mijn post verkeerd heb begrepen. Het is niet de schuld van de ouders dat de kinderen het zien. (sowieso heb ik het niet over schuld) Maar ik ben van mening dat ze er goed aan doen de beelden te laten zien aan mensen. Als een klein meisje van 4 jaar oud zoiets op tv ziet, dan hoop ik (en vind ik) dat de ouders daar over praten met het kind. Om dat in goede banen te leiden. "De wereld is verdrietig, maar papa en mama zijn hier, en wij zijn veilig. We mogen bidden/kaarsje branden voor de mensen met verdriet" .. zoiets.
Ik vind eigenlijk dat ze dit soort beelden gewoon pas na een bepaalde tijd moeten uitzenden. Ben in elk geval weer eens heel erg blij dat wij geen kabel hebben Hoewel het bij oma en opa ook zou kunnen gebeuren dat hij met dit soort beelden wordt geconfronteerd
Oké zo begrijp ik je beter. En toch wil ik mijn dochter van vier hier nu nog niet over inlichten. Ze is te jong veel te jong om dit te begrijpen. Als je zag hoe ze schrok. Dit kan ik haar met geen goede worden uitleggen.
Een reden voor mij dat ik dus weinig nieuws volg. Ik hoor zo wel om mij heen hoe en wat. Zonder die beelden er bij. Daarnaast probeer ik ook nog te leven zonder aan alle ellende te hoeven denken. Weet nog goed toen ik de Mexicaanse griep volgde.... nou ik liet me aardig bang maken door het nieuws! Sindsdien is het klaar voor mij om het nieuws volgen.