Angst voor de wereld waarin mijn kleine zal opgroeien.

Discussie in 'De lounge' gestart door Augustu, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Een wereld met meerdere geloven kan heel mooi zijn, we kunnen zoveel van elkaar leren!

Het probleem ligt in mijn ogen dan ook niet aan de geloven maar aan verdorven mensen hier op de wereld die geen geweten hebben, die alleen maar uit zijn op macht en geld.

2. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is altijd wel wat aan de hand in de wereld de tweede wereldoorlog is nog zo kort geleden. En als het niet in Europa is dan is het wel aan de andere kant van de wereld dat mensen massaal worden vermoord en onderdrukt. Sinds 2001 is iedereen al zo bang en vergeleken met andere werelddelen is het hier erg rustig.

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik denk beter.
    Niet zozeer om het geloof, maar om juist die personen die het geloof misbruiken om anderen kwaad te doen.
    Want oorlogen zijn er veelal, door de macht die sommigen hebben en die macht erdoor drukken onder het mom van een geloof.

Zelfde bij sektes, ook geloof wat wordt misbruikt door die ene charismatische persoon die macht wil hebben en daardoor anderen hersenspoelt om hem/haar te volgen.

Wat zouden die personen kunnen gebruiken omdat te bewerkstelligen als er geen geloof was?

Maar het neemt niet weg dat ik de mensen die daad werkelijk uit echt geloof leven, hun geloof niet gun.
    Want die mensen halen er waarschijnlijk uit waar het geloof voor is bedoeld.
    Kracht/liefde en steun.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat zie je bijvoorbeeld in Noord-Korea...

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ja want dat gaat ook zo makkelijk he! Belachelijk denkbeeld trouwens, ik denk dat jij erg tegen de vrijheid van godsdienst en meningsuiting bent?

6. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hoeft je niet terug te trekken uit de topic hoor. Vragen stellen is juist goed en vind ik ook helemaal niet erg. Maar het is wel fijn als je even reageert als ik een vraag die je mij stelt beantwoord. Vooral omdat ik ook schreef; "het moet ook wel gelezen en gehoord WILLEN worden". Snap je wat ik bedoel?

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    #147 evelien69, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    dan zouden diegenen toch een andere dekmantel nemen.... infiltreren in de hooligans, rassendiscriminatie.....er zijn genoeg andere dekmantels

niet mogen geloven omdat anderen geloof als dekmantel nemen en er een motivatie uithalen is in mijn ogen de zelfde redenatie als wat er nu speelt op het gebied van vrijheidsuiting,'

vrijheid van geloof is net zo belangrijk als vrijheid van meningsuiting...trouwens hoe kun je van vrijheid van meningsuiting als je niet mag geloven wat je wil...

en waarom hebben zo veel mensen een geloof.... zouden ze dat niet nodig hebben,

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik vind het beangstigend maar prijs me gelukkig dat ik Nederland woon. Hier is de kans zo klein. We zouden iedereen meer in hun waarde moeten laten. En met zijn allen zeggen dat we deze extremistische gedachten niet tolereren van wat voor geloof dan ook.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #149 Chebu, 8 jan 2015
    Ah dus als je zegt dat er in Europa geen plaats is voor de Sharia, dan ben je gelijk tegen de vrijheid van godsdienst en meningsuiting? Vreemde gedachte hou jij er op na.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wat bedoel je met een kleine kans, ik acht de kans niet kleiner dan in parijs ( op aanslagen bedoel ik dan he)

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je weet dat "Girt Wilders" op de IS-dodenlijst staat? Net als Rushdie en de hoofdredacteur van Charlie Hebdo die gisteren werd geliquideerd? Dus nee, de kans is niet heel klein. Eerder wat groter.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

In Nederland de kans klein? Binnen 3uurtjes zijn wij in Parijs, misschien nog sneller en in Frankrijk was de kans even klein als in Nederland. De kans is nu juist heel erg groot geworden..
    Zeggen dat wij dit gedrag niet tolereren heeft geen nut. In de tijd dat ik dit typ hebben misschien weer 3 extreministen hun papiertjes kunnen tekenen in Nederland. Ze lachen met onze woorden en komen lachend dit land in omdat wij alleen maar woorden gebruiken en niet meer dan dat.

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Je leest het niet zoals het er staat.
    Ik heb niet gezegd dat het niet mag, lees maar eens terug.
    Als je goed leest zie je dat ik er wel voor ben, mits het geloof oprecht en goed beleid wordt.

En ja ik denk dat veel mensen geloof nodig hebben,want voor velen geeft geloof hoop en hoop doet leven.

Rassen discriminatie is ook een soort van geloof. Geloof dat je door je afkomst beter bent, nu ja dat vind ik helemaal k*l want je bent wie je bent door je karakter en niet door waar je geboren bent.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nee klopt, heb je laatste alinea niet gelezen merk ik nu ik terug kijk.

Maar dan nog vind ik dat je het geloof niet met beoordelen op mensen die het verzieken, het zijn de mensen die het verzieken, niet het geloof, en mensen die het verzieken blijf je houden ook als er geen geloof zou zijn

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hoorde net dat die gestoorde gekken met kalsajnikofs en granaatwerpers op weg zijn naar parijs.... laten we hopen dat het niet tot nog meer bloedvergieten komt

16. Islah

Islah Niet meer actief

Jij had het over een abaya en hoofddoek. Ja ik vind het raar dat jij vindt dat daar hier geen plaats voor is.

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    #157 femkes, 8 jan 2015
    Ik wil niets afdoen aan de aanslag in Parijs. Tegelijkertijd was er gisteren een aanslag in Jemen die een stuk meer doden veroorzaakte. We horen niet eens over aanslagen in Irak of Afghanistan als er niet heel veel slachtoffers of jonge kinderen zijn gevallen. En zelfs dan horen we het als tussenstukje in het nieuws. Het journaal wordt er allang niet meer mee geopend.
    Dus ja, wij mogen ons gelukkig prijzen dat we in Nederland wonen.

Zeker dertig doden bij aanslag in Jemen | NOS

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik beoordeel het geloof niet, wellicht heb ik dat niet duidelijk opgeschreven.
    Ik beoordeel juist die personen die het gebruiken om het voor anderen te verzieken.

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Misschien moet jij niet overal zo fel op reageren?

Overigens vind ik haar 2de zinnetje ook niet kunnen......

20. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mensen! Blijf alsjeblieft ontopic. Ik wil niet dat deze topic gesloten wordt, het ging net zo goed. Ik heb niemand om de mening over mijn geloof of welk geloof dan ook gevraagd. Hou die mening dan ook voor je, en lees de openingspost als je vergeten bent waar de topic over ging. Bedankt!

Deel Deze Pagina