Je mag gerust vragen blijven stellen, maar jouw vraag was, in mijn opinie, alles behalve vrij van een waardeoordeel. En ik vind het knap dat TS (en andere moslima's wat dat betreft) daar nog zo rustig op kunnen reageren. En ik voelde me absoluut niet aangevallen door jouw vraag, ik ben zelf namelijk atheïst, dus ik sta er redelijk buiten. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik jouw verhaal een ongeloofelijk suggestief and insinuerend relaas vond. Een betere vraag aan TS was misschien geweest: "Hoe denk jij dat het mogelijk is om je, als vreedzame moslimgemeenschap, zodanig van dit soort acties the distantiëren, zodat het niet langer geassocieerd wordt met het geloof?" Of: "Wat gebeurt er op dit moment, volgens jou, binnen de vreedzame moslimgemeenschap om zich te distantiëren van dit soort acties die uit naam van het geloof geschieden?" Dan heb je, denk ik, twee redelijk objectieve vragen te pakken, zonder waardeoordeel. Het hele gegeven dat jij christen bent en over hoe je denkt te handelen in een soortgelijk geval is totaal irrelevant.
Ik ben bang dat veel mensen in de westerse wereld een tunnelvisie hebben, dit soort argumenten maakt geen indruk meer.
Inderdaad ja! Het is nu juist heel dichtbij gekomen! En aangezien wij hier een aantal mensen hebben lopen in de politiek met een veel te grote mond.... kun je nog wel het een en het ander gaan verwachten. Ik hoop het niet uiteraard. Vind het best wel eng worden allemaal!
Omdat het topic inmiddels over religie gaat moeten we dit topic sluiten. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl