sinds eergisteren heb ik erg last van mijn linkerbil. als ik er op druk dan voelt het als een hele pijnlijk blauwe plek. maar je ziet er niks aan. ik heb mij ook niet gestoten oid. Gaan zitten/staan/bukken is echt een zeurende pijn. sinds vanmorgen straalt het ook uit naar mijn bovenbeen. ik heb op internet gekeken en daar kom ik op ischias uit, mijn moeder en oma zeiden vanmorgen ook dat dat het kan zijn, alleen staat op internet dat je daarvoor last van je rug hebt gehad. maar dat is dus niet het geval.. iemand tips?
Zou heel goed ischias kunnen zijn. Afhankelijk van de ernst er van voelt dat een beetje als een hele lage hernia. Idd pijn in de bil met uitstraling naar het bovenbeen, en krachtsverlies. Vervelend zeg! Volgens mij is er weinig aan te doen, anders dan heel erg op je houding/bewegingen gaan letten. Niet zitten met je benen over elkaar, als je in de auto stapt eerst gaan zitten en dan pas je benen er achteraan, en bij het uitstappen eerst beide benen naar buiten en dan pas overeind komen, op zo'n zelfde manier in- en uit bed stappen etc. etc. De niet zo sexy maar wel heel verantwoorde manier zeg maar Ik heb het tijdens mijn tweede zwangerschap gehad. Volgens mij begon de pijn rond de 20 weken, en met 32 weken was het ineens weer weg! Ischias hoeft dus niet per sé je hele zwangerschap te duren. Ik hoop dus voor je dat het gauw weer over gaat!
Straalt het uit naar je been? Bij mijn dochter ook last van gehad.. Helaas niks aan te doen.. Hier toen slecht geslapen, vooral veel bank gezien.
ja, ik zit nu op de bank, laptop op schoot maar die hele linkerbeen voelt naar, beetje overbelast. maar vooral mijn bil doet zeer weet me niet echt een houding te geven.
jou man/vriend kan wel iets doen.. Het is niet veel maar helpt iets verlichten.. *1 massages (zooo fijn en zo'n fijn excuus ) *2 jij moet voor hem gaan staan, hij moet dan tegen de zijkant aan kijken. linker hand net boven billen en rechterhand onder de buik op schaambot. En dan moet hij als ware gaan kantelen. Dit zou iets van verlichting kunnen geven
Ik zou even contact opnemen met een bekkenfysio, die kan mogelijk verlichting geven en vaststellen of het ischias is. Bij veel verzekeringen wordt dit ook vergoed dus misschien bij jou ook wel(eventueel even navragen bij je verzekering)
dankjewel allemaal sinds eergisteren is de pijn helemaal weg. dus twijfel of het wel ischias was? heb echt nergens meer last van!