Hoi allemaal, Wij zijn nu ruim een jaar onderweg voor een 2e kindje. Bij de 1e was ik vrijwel direct (op natuurlijke wijze) zwanger. Hij is in september 2017 geboren na een spoedkeizersnede. Nu een 2e op zich laat wachten zijn we bezig met onderzoeken. Man is gecheckt en is in orde. Mijn echo was ook in orde alleen 2 (onschuldige) cystes op het litteken van de keizersnede te zien. Vanmorgen heb ik een hsg gehad. De baarmoeder en eileiders vulde zich netjes met vloeistof maar uiteindelijk liep het niet door de buikholte in. Aan beide kanten niet. Moet nu morgen terug om te zien of de vloeistof misschien toch nog via de buikholte weg is gevloeid. Zo niet dan zou dit dus kunnen wijzen op geblokkeerde eileiders wat weer kan zijn ontstaan na de keizersnede. Ben nu als een gek op Google aan het lezen en kom dan uit op kijkoperatie of ivf. Ik weet dat ik even rustig moet afwachten en mezelf niet gek moet maken maar ben toch benieuwd wie hier ervaring mee heeft en hier wat zinnigs over kan zeggen. Dank jullie wel!
Hier ook spoedkeizersnede gehad en inmiddels ruim 2 jaar verder en deze maand gestart met IUI. Bij de hsg bleek mijn rechter eileider verstopt maar ze doen er dus niks mee. Tevens heb ik onderzoek gehad naar een niche en dat schijnt dus 60% van de vrouwen te krijgen na een keizersnede. Zit volop in de onderzoeksfase omdat ze vermoeden dat vrouwen daarom ook moeilijker zwanger kunnen worden. Hopelijk krijg je morgen goed nieuws en zijn je eileiders gewoon open. Duim voor je!