Angst voor geluid en onzeker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Babilu, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Ons zoontje van 3,5 is een sociaal en vrolijk kibd! Alleen is hij van kleins af aan bang voor hard geluid,bv sirenes, knallen. Dit wordt niet minder. Ook bv theater vindt ie eng als het licht dan uitgaat,of een attractie binnen als bv waterlelies. Ik vind dat zo jammer want hierdoor missen we vanalles. En maak me zorgen over school. Met de rondleiding ging ie de klas niet in. Hij stapt wel in harde achtbanen,hoge glijbanen en dat soort dingen....iemand ervaring?!

2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Niet helemaal hetzelfde (ik was wel een vrolijk kind maar niet heel sociaal; super verlegen en onzeker!) maar ik herken sommige dingen wel.
    Ik was ook erg bang van harde geluiden. Echt panisch werd ik van onweer, harde muziek, de wind die hard waaide enz. Dingen als theater of een voorstelling vond ik ook doodeng.

Pas veel later, toen ik al volwassen was, ben ik er achter gekomen dat ik hooggevoelig ben.
    Edit: naast hooggevoeligheid is er ook hooggevoelig + strong-willed, dit zijn mensen die ondanks hun prikkelgevoeligheid toch 'thrills' opzoeken.

Misschien eens informeren bij je huisarts?

Deel Deze Pagina