Lage AMH waarde

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ChanelD, Jul 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ChanelD

ChanelD Lid

Jul 28, 2017
    43
    3
    8
    Female
    Hallo allemaal,

Ik ben een alleenstaande vrouw die nu met het traject is begonnen om een alleenstaande moeder te worden.

Uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn amh waarde van 0.3 erg laag is. Mijn FSH is 11.

Ik ben nu begonnen met hormoon behandeling en als alles mee zit krijg ik volgende week mijn eerste iui behandeling.

Met gonal f ben ik begonnen met een standaard dosering 75eh. Tot mijn verbazing waren er 6 a 7 folikels te waarnemen waardoor wij de behandeling moesten stopzetten.
    Nu ben ik met 25eh bezig en heb op cyclusdag 10 2 folikels van 10mm en 13mm.
    Ik lig mooi op schema.

Aangezien ik erg lage AMH waarde heb heb ik in de kliniek aangedrongen dat ik over wil op ivf en isci. Daar zijn hun niet mee eens en blijven bij hun standpunt. Volgens hun maak ik zeker kans met IUI behandeling. Ze willen niet meteen naar ivf grijpen omdat ze denken dat het hiermee wel gaat lukken en ook omdat een ivf/icsi behandeling te belastend is. Ook vooral omdat ik nog niet eerder geprobeerd heb om zwanger te worden met mijn toenmalige partner.
    Ik moet eerst 6x iui behandeling hebben gehad voor we over kunnen naar ivf/icsi

Ik maak mij hier ontzettend zorgen over. Moet ik doorgaan hiermee?

Ik lees veel goede verhalen over Dusseldorf. Weten jullie of ze alleenstaande vrouwen helpen aan hun kinderwens?
    Bellen is even helaas niet mogelijk.

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Tja ik heb ook 6x iui gehad 1x ivf 1x icsi daaruit een tweeling amh waarde was 0.34.. maaar nu spontaan zwanger met 1 eileider dus volgens mij zegt het niet alles je amh...

3. ChanelD

ChanelD Lid

Jul 28, 2017
    43
    3
    8
    Female
    Dat lees ik nou graag.... Wat leuk voor jullie zeg!
    Ik lees bijna overal horror verhalen over de lage amh waarde waardoor ik mij ontzettend veel zorgen ga maken. Het beheerst mijn leven behoorlijk.

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Ik zou zeggen probeer eerst die 6x iui je weet het nooit en al die puncties voor ivf etc zijn ook echt niet leuk dusseldorf en de hele ratteplan kan daarna altijd nog... je ziet namelijk echt pas hoe de kwaliteit van je eieren is bij icsi... en buiten dat heb je een super aantal eieren in aanmaam bij hormoonbehandelingen dat is al goed nieuws...

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Hey @ChanelD ik snap je gedachten en zorgen helemaal. Ik heb een verhoogd fsh, amh weet ik niet. Maar daardoor was ikzelf ook erg in de ban van of iui wel zou lukken of dat ik tijd aan het verspillen was. Het beheerste bij mij ook mn leven en zocht er alles over op het internet. Helaas lees je online vaak de meest slechte verhalen. Ik ben zelf bij de 2e iui zwanger geworden, helaas een miskraam. Nu gaan we voor ivf. Mijn gynaecoloog zei toendertijd: zolang je goed te stimuleren bent is er niets om je per direct zorgen over te maken. Volgens mij geldt dat ook voor jou. Ik heb het toen naast me neergelegd. Probeer het allemaal over je heen te laten komen, en vooral positief blijven denken. Die stress is nu denk ik nog niet nodig. Succes en dat je kinderwens maar snel in vervulling mag gaan!

6. ChanelD

ChanelD Lid

Jul 28, 2017
    43
    3
    8
    Female
    Dank je wel voor jullie berichten! Ben nu toch een klein beetje gerust gesteld. Natuurlijk gaan mijn zorgen niet weg. We zullen zien hoe het gaat lopen.
    Ik zal jullie hier af en toe op de hoogte brengen.

Share This Page