Ze zeggen dat bij een tweede de ontsluiting sneller gaat, maar hoe zit dat bij mij? Vorig jaar ingeleid en op 7 al cm blijven hangen omdat baby verkeerd lag dus spoedkeizersnede gehad. Geldt dat dan ook voor mij?
Bij mij was t een beetje t zelfde verhaal.. niet ingeleid maar bleef ook op 7 cm hangen. Ze kunnen er nou eigenlijk niks over zeggen.. De kans dat t weer zo loopt is aanwezig, maar t kan ook heel anders lopen en sneller gaan. Eigenlijk heb je hier nog niks aan.. haha. Als t goed is kan ik t je binnenkort vertellen! 😉
Zal als het goed is wel sneller gaan, maar het persen is natuurlijk wel voor het eerst, dus dat zal iets minder snel gaan zou je verwachten als 'normaal' bij een tweede.
Dat zeggen ze inderdaad..dat een volgende bevalling sneller gaat. Maar elke bevalling is anders natuurlijk. Ik denk dat het ook voor jou geldt omdat je de weeën hebt gehad. Mischien kun je vraag bij de verloskundigen stellen op het forum.
Hier net bevallen na een kz, de ontsluiting ging mega snel maar dat was bij de eerste ook zo. (Tot 9cm gekomen toen spoed kz) Echter het persen was een drama, 5 kwartier en een knip met pomp. Ik was dus te laat met pijnstilling, ik had al 9 cm toen ik erom vroeg.... Van vliezen breken tot geboorte 6 uur incl dus 1,5 uur persfase.
Mn eerste bevalling werd ingeleid ivm gebroken vliezen en meconiumhoudend vruchtwater. Na 18 uur ween had ik van 4 tot 6cm ontsluiting gekregen en kreeg ik dus een spoed keizersnede. De tweede bevalling begon met gebroken vliezen en direct weeën om 3 uur 's nachts. Om 8.10 is mn zoon geboren na 20 minuten persen, wel met een flinke knip omdat hij het niet meer fijn vond. Hier dus de tweede keer in 5 uur geboren.