2,5 jaar, gedrag en zure ontlasting, relatie met elkaar??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door brabantse1982, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hallo,

Onze middelste dochter is 2,5 jaar. Ze is een schat, maar heeft met regelmaat dagen waarbij ze erg pittig is ;) Veel huilen, veel boos vooral en driftbuien. Gekke is dat ze dan ook meestal zurige ontlasting heeft. Heeft dit een relatie tot elkaar? Ik denk soms wel eens dat ze een gedragsprobleem heeft, maar ze kan ook zo 3-4 dagen een heel ander kind zijn. Kan iemand hier iets mee? Ik maak me er met regelmaat zorgen om.

xxxxxxxxx

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Misschien met darmflora? Geen idee eigenlijk.
    Je kan probiotica geven is altijd goed.
    Hier dochter had veel krampen vaak en probiotica hielp wel.
    Anders zou niet weten wat daar relatie kan zijn behalve buikpijn?

3. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Geen buikpijn, puur gedragsmatig......raar toch?
    Toeval kan het bijna niet zijn.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien komt een van de laatste kiesjes door.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik dacht ook meteen aan kiesjes..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Laatste rondje kiezen? Hier hadden we die een maand terug.. Ook iets slechter eten erbij.. Nu nog 2 te gaan..

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Denk ook aan kiesjes. Net als je denkt dat ze er allemaal zijn komen opeens nog die laatste. En dat duurde hier wel even...

Hele zure luiers inderdaad.

8. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Haar gebit is al een tijd compleet ; )

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze heeft alle 8 kiezen al?

misschien reageren haar darmen wel op een virus? Mijn oudste had ook wel dunnere luiers bij een verkoudheid. Dat ze daar ook wat ziek van is en een kort lontje heeft?

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De darmen werken heel nauw samen met de rest van je lichaam. Ik herken dit, mijn dochter heeft het ook. Op dagen dat ze weer een tijdje dwars is geweest heeft ze vaak diarree of weer zure poep. Ze is waarschijnlijk net als mijn dochter een erg gevoelig typje.

Ze maakt nu zoveel mee en gaat door zoveel veranderingen. Veel frustratie of boosheid daarbij werken door op haar darmen.

Ik heb het zelf ook dus maak me er ook geen zorgen om. Bij stress of zorgen gaan mijn darmen ook overhoop.

Ik kan alleen maar zeggen geef haar tijdens die moeilijke dagen de ruimte en probeer te voorkomen dat ze erg gefrustreerd raakt. Praat met haar, leg dingen uit en laat haar niet in haar sop gaar koken als ze iets doet wat niet mag. Ik weet hoe moeilijk het is maar ik merk dat als ik meer tijd investeer in het meedenken met haar dat dit goede resultaten geeft. Mijn dochter kan erg boos worden als dingen niet gaan zoals zij ze wilt. Dus mijn man mag het toetje niet eerst roeren als hij het aan haar geeft. Doet hij dat wel dan is het huilen en gooit ze het door de kamer. Ik blijf rustig, ruim het gewoon op en kijk of ze het nog wil hebben. De dag erna doen we het anders en gaat ze niet meer huilen. In de ogen van sommigen misschien verwend maar in deze fase denk ik echt dat het belangrijk is ze deze ruimte te geven. Ik merk ook dat als ze 's ochtends al boos is geweest ze er de hele dag in kan blijven. Hooggevoelig noemen ze het, google er maar eens op.

Deel Deze Pagina