Vandaag had ik een afspraak in het ziekenhuis. Ik heb een fibro adanoom (goedaardig ) in mn linker borst het zit er al jaren, de laatste tijd doet het wat meer pijn. De eerste keer dat ik het liet onderzoeken zij de arts "als het pijn gaat doen dan kan je het weg laten halen" nou wil ik het wl graag weg laten halen ook met oog op dat het er gewoon niet hoort.. en het pijn doet. Vandaag was ik bij een andere arts.. eerst werd ik onderzocht door de co- assistent.. de voelde enzo en schreef vanalles op en vroeg van alles. Toen kwam de arts en wilde ook ngo even voelen, hij zegt " dit kleine bultje? dat is een melkkliertje " waar op ik zeg " nee, deze grote bult hier" Hij voelt en druk... en zegt " ik voel niets, veel vrouwen hebben last van hun borsten "" Dus ik ga zitten en ik zeg "HIER zit het " en ik pak het zo vast.. Zegt hij "als we gaan opereren zullen we een klein sneetje maken en een willekeurig melkkliertje weg halen en dan krijg je infecties enzo.. denk er maar over na. Toen ik de deur uit liep ( ongeveer in shock van wat hij net gezegd had) zegt hij " het gaat vanzelf wel weg " waarop ik zeg " nou... het zit er al 6 jaar" en hij zegt " oh" Hij had ook duidelijk de brief van de huisarts niet gelezen waarop staat dat het in mn familie zit.. niet kaadaardig maar wel behoorlijke bulten.. mn zus heeft ze mn moeder had ze... Ik met mn man naar huis.. wij nog eens voelen... want ik dacht .. k ben toch niet achterlijk?!?! Nou het zit er nog steeds.. die co-assistent zij dat ze idd wat voelde..maar zij trok haar mond niet open. Nou ik ben echt een beetje van slag nu dat ik gewoon werd af gewimpeld! Ik ga morgen een afspraak maken met die andere arts waar ik 6 jaar geleden was... kijken wat hij zegt... die heeft toen een punctie gedaan en foto's enzo En de huisarts heeft me ook een doorverwijsbrief gegeven 2 weken geleden voor de afspraak van vandaag omdat hij ook wat voelde... nou ik kan alles maar zeggen WAT EEN EIKEL! sorry ik moest het even kwijt!
zo!wat een verhaal,wat een nare man zeg! ja ik zou ook nooit meer hem als arts willen. gewoon lekker bij je arts terug gaan waar je 6 jaar geleden ook was. succes liefs mounia
Nou wat belachelijk zeg! Ik ben 2 jaar geleden geopereerd omdat het pijn ging doen, en ik lag binnen een week op de operatietafel! Gewoon doorzetten hoor, het is jouw lichaam!
Ik dacht ook, het zal niet zoon probleem zijn. Ik wist ook niets te zeggen op dat moment behalve duidelijk maken waar het zat...stom.. want later heb ik van alles in mn hoofd wat ik nog wilde zeggen...maar ja das vaak he..
Dat snap je toch niet Idd verstandig om weer naar de eerste arts terug te gaan van wie je dat advies hebt gekregen!
Weet je Tanja, je was wat overvallen door hoe hij op jou reageerde, en ik kan me ZO goed voorstellen dat je later dacht: ik had dit en dat kunnen zeggen! Ik denk dat jij je lichaam het best kent en laat je niet van slag brengen door zo'n man die zijn standaard-routine-onderzoekje lijkt te hebben uitgevoerd. Jij weet wel beter, na 6 jaar kan er heus niet opeens 'niks' zitten. Eigenlijk word ik best pissig als ik dit lees, want genoeg vrouwen zouden zich hebben laten 'geruststellen' (oh gelukkig, het is weg) en er toch mee blijven rondlopen. Dus zie dit als een overbodig bezoek en breng het opnieuw ter sprake bij de arts die jou wel serieus neemt. Het is jouw lijf en jouw gezondheid! Ik hoop voor je dat er naar je geluisterd wordt en wens je veel gezondheid! Amber
Sommige artsen zoeken het gewoon niet heb ik het gevoel.. Lijkt erop dat hij gewoon zo snel mogelijk naar huis of op pauze wilde..
wat rot meid ik zou ook naar een andere arts gaan die je wel serieus neemt.belachelijk dat je zo behandeld word