Een kind wordt zoals iedereen al zegt niet zomaar uit huis geplaatst. Daar gaat heel wat aan vooraf. Als jij een schuld hebt van 4100, is dat geen reden. Kijk maar naar de zaak van Savannah, daar grepen ze ook te laat in, omdat ze voorzichtig - naar mijn mening soms te voorzichtig - zijn met uithuis plaatsen. Ze denken ook aan het kind. Die wordt zomaar aan zijn/haar vertrouwde omgeving weggeplukt. Dit maakt impact en vaak met gevolgen... Jou kindje nemen ze niet weg omdat hij geen Replay broek of een D&G jasje draagt hoor!
Hier wat info over PTSS (weet er niks van zelf, dus even gegoogled ) WAT HOUDT P.T.S.S. IN ? Post Traumatische Stress Stoornis of PTSS is een stoornis die zijn ontstaan kent in het ervaren van bedreigende situaties, zoals verkrachting, mishandeling, langdurige gevangenschap of het meemaken van een oorlog. PTSS lijkt volgens recente publicaties zelfs zijn grondslag al te kunnen vinden in een langdurige geboorte met complicaties. Eén van de verschijnselen bij een PTSS is dan ook herbeleving, dit kan zijn in de vorm van flashbacks of nachtmerries en kunnen na verloop van tijd het levenspatroon van de patiënt ernstig beïnvloeden. PTSS zorgt voor een verandering in de persoon op lichamelijk en psychologisch gebied en wordt helaas vaak pas laat ontdekt, doordat veel mensen te kampen hebben met andere stoornissen (zoals borderline), een depressie en verslavingen. Evenals bij Borderline wordt de omgang met de omgeving bemoeilijkt doordat deze vaak afgestoten wordt op momenten dat zij te dichtbij komt. Door deze vervreemding kan de benodigde steun uit deze omgeving wegvallen en de problemen daardoor verergeren. De PTSS wordt als chronisch beschouwd wanneer de verschijnselen langer dan 3 maanden aanhouden SYMPTOMEN Deze komen meestal pas jaren na de traumatische gebeurtenis naar boven, hieronder de meest voorkomende verschijnselen: * Vervreemding van lichaam en gevoel * Blijvende angstverschijnselen, zoals trillen, zweten, hartkloppingen, ademhalingsproblemen * Herbeleving (nachtmerries en flashbacks) * Uit geheugen weggevaagd zijn van de traumatische gebeurtenis * Communicatieproblemen en woede-aanvallen. * Slaapproblemen. * Concentratieproblemen. ONTSTAAN PTSS Sommige mensen zijn in staat lichtere vormen van PTSS zelf te verwerken door erover te praten met familie en vrienden. De ernst en de aard van de gebeurtenis die er aan ten grondslag ligt en de sociale vaardigheid van de patiënt kunnen er echter voor zorgen dat dit bemoeilijkt wordt. Uit zelfbescherming wordt dan het verleden weg gestopt Soms zijn de gebeurtenissen zo onverdraaglijk dat de patiënt ze uit zijn geheugen verdringt. De emoties die hierdoor worden verdrongen komen dan ook vaak jaren niet naar boven, maar nieuwe gebeurtenissen kunnen maken dat ze alsnog in naar boven komen. De verschijnselen van PTSS kunnen dan ook op elk moment in iemands leven optreden. BEHANDELING Behandeling van PTSS is mogelijk via therapie. Een belangrijk doel van die therapie is het op gang brengen van het verwerkingsproces. In sommige gevallen kan medicatie helpen. GGNet is een instelling (netwerk) voor de geestelijke gezondheidszorg.
Nou, ik heb van dichtbij meegemaakt dat een meisje uit huis werd gezet, en dat heeft in totaal 3 jaar geduurd voordat het zover was, geloof mij, daar gaat zeker wel wat tijd en onderzoek aan vooraf van beide ouders,psychologische testen, draadkrachtmetingen, geestelijke gesteldheid van ouders, en niet op de laatste plaats, onderzoeken mbt je kind zelf, zijn groei(zowel lichamelijk als geestelijk) de belevingswereld van je kindje word onderzocht, en ga maar door. daarna word er eerst nog hulp aangeboden door maatschappelijk werk enz, nee een kindje word niet zomaar uit huis geplaatst, tenzij er echt bewezen direct gevaar is voor het kindje. Maar om een schuld van 4100 euro? Zeker niet meis. Of omdat de ouders niet veel geld hebben. Wat moeten alle bijstandsmoeders dan? of mensen in de schudhulpverlening? Gewoon laten praten die mensen, als hun kinderen echt uit huis zijn geplaatst, is er bij hun goed wat fout, geniet van je zwangerschap, laat je niet bang laten maken. Wat betreft goedkope kleren, mijn ouders hebben geld genoeg, maar mijn broertje liep altijd in goedkope kleren, hij viel altijd wel, hing in alle bomen die er waren, liep ik denk wel 2x per dg een sloot in omdat hij weer eens een kikker zag, dus kortom, het was altijd stuk,(ik niet, ik was zo'n tutje vroeger die niet vies wou worden ) nou als je dan alle kinderen daarom moet afnemen van hun ouders, werd er direct een verbod op kinderen maken gelegd... Veel liefs Marieke
Ik ben zelf pleeg moeder/zus want hij is mijn broertje officieel en ze halen kinderen niet zomaar weg bij hun ouders er moet heel wat vooraf gaan om je kindje zomaar bij je weg te halen ze halen echt je baby niet weg voor schulden ,dan kun je naar de schuldhulp verlening en ook niet voor goedkope kledingwant dan kunnen ze zeeman wel dicht gooien een kind wordt weggehaald alleen als de situatie niet goed is verwaarloosing/mishandeling/misbruik en ook voor hele lieve ouders die de zorg gewoon niet aan kunnen momenteel en er moet eerst een melding komen als die er niet is dan zit je zeker wel goed .