Rs virus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ly1, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo dames,

Ik krijg geen duidelijk antwoord op mijn volgende vraag;

2 jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoon. Toen hij 9 dagen oud was is hij opgenomen in het ziekenhuis met het RS-virus. Hij heeft 7 dagen in het ziekenhuis gelegen om hier overheen te komen en te versterken met extra zuurstof.

Nu heeft mijn man een collega en diens zus is een week of 3 geleden bevallen van hun tweede kindje maar moest een extra nacht (of 2) in het ziekenhuis blijven met hun tweede kindje ter observatie omdat hun eerste kindje ook het rs virus heeft gehad en is opgenomen in de eerste maand na de bevalling.

Mijn vraag is dus: moet ik een extra nacht blijven en verplicht in het ziekenhuis bevallen gezien de historie van mij en mijn eerste kindje of was dit verhaal een uitzondering?

Groetjes Lydia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lydia,

het meest recente beleid van de kinderartsen hierover ken ik niet. Protocollen zijn vaak ook nog aan veranderingen onderhevig en het kan ook per ziekenhuis verschillen zelfs. Ik weet ook even niet hoe ik dat op kan zoeken, dus ik kan je er helaas ook geen duidelijk antwoord op geven.

Groetjes Brigitte

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Brigitte, bedankt voor je berichtje. Ik ga het volgende week even voorleggen aan de verloskundige die ik bij mijn controle tref. Ik hoop dat zij het in tegenstelling tot haar collega wel weet wat de richtlijnen hier in het ziekenhuis zijn. En anders bel ik naar de kinderpoli. Bedankt dat je de moeite hebt genomen op mijn berichtje te reageren.

Groetjes Lydia

Deel Deze Pagina