Hallo allemaal, Door mijn mediche geschiedenis krijg ik geen "normale bevalling" maar krijg ik een ruggenprik en omdat ik niet mag persen halen ze de baby dan met de vacuum wanneer hij volledig is ingedaald en je bij wijze van spreken het hoofdje al kan zien. Ik wou zelf liever een keizersnede maar dat vonden de gyn. nog meer risico hebben.. Vandaag heeft de gyn. weer een groeiecho gemaakt en baby weegt al 4.1 kilo (37weken3dagen)! Bij de vorige groeiecho was ik 35+6 en woog hij 3.5 kilo. Aankomende vrijdag ben ik pas 38 weken dus ik heb nog meer dan 2 weken te gaan voor mijn uitgerekende datum.. En wat nou als ik over tijd ga.. Mijn vaste gyn. gaf bij mijn laatste groeiecho aan dat als hij bij de volgende groeiecho nog zwaarder zou zijn, we moesten bespreken wat we eraan konden doen (inleiden/geplande keizersnede). Vandaag had ik de groeiecho bij een andere gyn. en terwijl baby al 4.1 kilo weegt zei hij dat het gewicht niks uitmaakte! Ik ben net 1.59 lang en heb ook geen brede heupen.. Omdat de bevalling niet op een normale wijze gaat vroeg ik aan de gyn. of ik dan alsnog een keizersnede zou mogen omdat babytje al zo zwaar is. Maar hij bleef nee zeggen.. :x Nou heb ik voor woensdag een bel afspraak gemaakt met mijn vaste gyn. in de hoop dat ik met haar kan afspreken of ik ingeleid kan worden of toch nog een geplande keizersnede. Ik hoop dat ze meewerkt want vanaf volgende week is ze ook nog eens op vakantie Zijn er nog andere mensen die ook zoiets hebben meegemaakt of meemaken. Tips hebben of advies alles is welkom.
Oei dat is een flinke baby, lijkt mij lastig als die helemaal zelf moet komen. Is er een reden waarom een keizersnede extra gevaarlijk voor je zou zijn? Ik zou erop staan dat ze zsm actie ondernemen dus bereid je goed voor op jebel afspraak en laat je niet zomaar wegsturen!
Weet niet of dit kan hoor, maar een second opinion bij een ander ziekenhuis? Misschien dat het daar wel kan...lijkt me inderdaad geen prettig vooruitzicht.
Tjonge, Heb je de gyn ook al verteld dat je veel stress hiervan krijgt? Zeg anders: bij 38 weken inleiden en vaginaal bevallen of later en dan met een keizersnede. Het is toch jouw lijf en als de baby zo groot is en in goede conditie moet dat toch niet erg zijn? Vraag anders wat het risico op uitscheuren oid is bij een vacuüm. aan de andere kant zul je er zelf weinig last van hebben als de ruggenprik goed gezet is en je mag niet persen dan blijft de ruggenprik aanstaan totdat de kleine echt geboren is en voel je er zelf als de ruggenprik goed gezet is weinig tot niets van.
@patruusje, Ik ben geboren met een vaatafwijking in mijn hersenen. Daardoor heb ik 2 keer een hersenbloeding gehad. De vaatafwijking is dan wel verwijderd maar ze nemen het zekere voor het onzekere. Omdat er tijdens een keizersnede bloedpropjes naar je hersenen kunnen schieten willen ze geen keizersnede doen. Of het nou echt meer risico met zich meeneemt weet ik niet. Maar dat is wat mij verteld is. Voor de belafspraak woensdag ben wil ik me ook goed voorbereiden door alles op papier te zetten. Maar ik weet echt niet hoe ik mijn gevoel moet uiten en ik ben bang dat ze me niet serieus neemt..
Jeetje wat een dilemma zeg.. Ik zou Zeggen idd nu inleiden.. Zeker als je niet mag persen.. Ik denk dat aan de baby die met bruut geweld aan zn hoofd getrokken moet worden.. Misschien kun je je nog verdiepen in hypnobirthing.. Bij deze methode doen ze een soort je baby naar beneden ademen ipv persen.. Lijkt me in jouw geval perfect om je baby te helpen!
Hou er rekening mee dat het een schatting is, je hoort wel vaker dat ze er naast zitten. Daarnaast kan je aan de buitenkant niet als je brede heupen hebt. De opening dan het, smalle omtrek betekend niet perse smalle heupen ( dat is mij verteld)
@Minime3 ik heb woensdag een belafspraak met mijn eigen gyn. Ik hoop dat zij mij verder kan helpen. @Annemeis met een vacuumbevalling word er sowieso een knipje gezet en dat vind ik dan niet zo erg. Maar als ik moet wachten tot ik weeen krijg en dan tijdens de bevalling ook nog eens blijkt dat de baby door zijn gewicht niet past en ik een spoedkeizersnede krijg word het me toch echt te veel. Dit kunnen ze toch wel voorkomen door me bijv. in te leiden Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan @Eefje86 hypnobirthing lijkt me voor mij niet geschikt. Ik denk dat ik dan in paniek ga raken @lunap ik weet wel dat het een schatting is maar het kan dus ook zo zijn dat hij meer weegt in plaats van minder en mij is verteld dat hoe kleiner je bent hoe moeilijker het waarschijnlijk is om een groot kind te baren. Dank jullie wel voor de reacties!
Dacht dat een baby de laatste weken zo'n 230 gram per week bij kan komen. Dus dan zit je wel op de 4,5+ bij 40 weken Ze laten je niet overtijd gaan denk ik? Ik hoop dat ze niet al te precies geschat hebben. Zoals hierboven al gezegd. Bij mij zou mn eerste zoontje 4,5 a 5 kilo zijn bij geboorte aan de hand van groei echo's. Uiteindelijk bevallen bijn40+1 en hij woog 3,6kg. Viel dus reuze mee. Deze word 4 kilo geschat straks. Vacuüm is voor zo'n kleintje ook niet niks. Lijkt mij hoe groter de baby, hoe harder er getrokken moet worden. Even met mijn boerenverstand beredeneerd
Hallo dames, Ik ben net gebeld door mijn gyn. Het enige wat ik aan de telefoon hoefde te zeggen was: de reden dat ik door u gebeld wou worden is omdat uw collega de baby nog zwaarder heeft gemeten. En ze vulde me direct al aan met: dus dan is jouw vraag zeker of je ingeleid kan worden! Hah yess wat een opluchting. Ik heb voor 1 september een afspraak gekregen waarbij ze gaan kijken of mijn baarmoeder "rijp" is en zo ja gaan ze me inleiden en zo nee word mijn baarmoeder "rijp" gemaakt!
Wat fijn, zal een hele opluchting zijn. Geniet nog van de laatste paar dagen met baby in buik. Wie weet heb je volgende week rond deze tijd gewoon je baby op je buik liggen!
Oh jee kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Toch is het indd zo dat de schatting niet helemaal hoeft te kloppen. Bij mij zeiden ze dat t kindje rond de 3500 zat nou dat was toch mooi nog meer dan 4200 bij de geboorte. Bevalling was zwaar, kindje moest uiteindelijk met de vacuum gehaald worden omdat hij in aangezichtsligging lag. Als dat niet t geval was geweest had het allemaal wel gepast . Fijn dat de gyn je zo serieus neemt!!
Ja ik ben ook echt blij met mijn gyn. Ik voel me al stukken beter. En zoals bij Floortje27 kan het dus ook zo zijn dat baby uiteindelijk zelfs meer kan wegen dan is opgemeten... Nu word ik dan uiteindelijk toch nog ingeleid wat moet ik me hierbij voorstellen. Is het zo dat als ik bij mijn afspraak ben en mijn baarmoeder is al rijp dat ik dan gelijk al ingeleid kan worden? Krijg ik dan een infuus met weeenopwekkers of gaat dat niet op die manier?
Ja zoals je zegt klopt wel. Ik denk alleen dat ze een afspraak met je maken bijv morgen of dag erop inleiden. Of even naar huis en spullen ophalen. Zo ging het bij mij want er was toevallig plek die dag. Gaat helemaal goedkomen meis!
Fijn dat je wordt ingeleid! Maar ook hier: mijn jongste werd adhv 5 groeiecho's geschat op ruim 10 pond. (Ik wilde geen keizersnede, eerste bevalling was een eitje dus tweede zou ook wel lukken) Hij bleek met 40 weken bijna 8 pond te wegen, was heel dun en lang. Dus ja....
Hier was dat het geval. Op 39.3 weken werd hij 3800gram geschat, 1 dag later bevallen en hij woog 4315gram! Ze zaten er ruim een halve kilo naast! Over inleiden werd niet gesproken, maar was toch blij dat ik niet overtijd ben gegaan
Ik heb twee meiden op de wereld gezet de oudste was 4300gr en 52cm, en de jongste was 4275gr en 56cm. De oudste was in 6 uur tijd geboren en de jongste met 3,5 uur. Na de bevalling werd mij verteld dat een bevalling niet perse zwaarder is als je een grote baby heb want in principe scheelt het niet zoveel met kleine baby's. Zal me niet te druk maken als ik jou was. Ze weten echt wel wat ze doen en waar ze slim aan doen. Succes meid.
Wat een rare dat vacuumpomp beter is dan keizersnede. Gezien je geschiedenis... Ze willen het vaak niet omdat ze besparen door verzekeringen eisen lijk mij. Ik zie geen enige voordeel van zulk bevalling eigenlijk. De keizersnede is herstel divers ik had dus nergens last van en na 5 weken sportte gewoon intensief. Mijn dochter had score 9 gelijk. Was ook zware. Deze dus ook wordt op 4.500 rond geschat. Ik loop in zh en artsen hebben stuk bij stuk gezegd dat ze 100% achter keizersnede staan want gezien juist mijn bevalling (36 uur stormweeen, 3x ruggenprik, 1x petedine, zware baby) zou ik niet zelf het uitpoepen. Zelfs hier dus keizersnede geplant over 2wk (39wk) maar ze zeiden dat ik het wellicht niet haal omdat ze is gewoon te groot en ik ben te klein. Bij eerste schatte ze haar op 3500. Werd ze 4040-54. Bij deze schatte ze ruim 4500 en erg lang dus ook 54/56cm Maar je kan gewoon het aan buik zien ik heb enoooorme buik echt enorme gewoon mensen schrikken buiten haha terwijl ik geen suiker heb en zelf vrij normaal bent. Ik hoor al va week 20 of dat nou niet over 1week komt of het is zeker maar 1. Kennis van mij had zoontje met vacuumpomp en was geen fijne bevalling en geen fijne baby. Veel problemen dus.