Hoi dames wij zijn net terug van de gyn en hebben te horen gekregen dat alles goed is met mij, alleen heeft mijn man 9miljoen zaadcellen per ml. Dat is dus te weinig zei de arts. Hij moet nog twee keer zijn zaad inleveren om te kijken of het nog zo laag is. Ik hoop dat het dan goed is want ben nog een beetje in shock. Is er iemand die dit ook mee gemaakt heeft? Zo ja, hoe waren de andere zaad uitslagen?
Hey, Hierzo is het gelukt met nog slechtere kwaliteit!!! iets van 7.1 miljoen als ik het met goed hebt onthouden We stonden in het voortraject van ivf/icsi maar alles lekker af kunnen blazen Succes !
Dit is fijn om te lezen dat het alsnog spontaan kan gebeuren. Was het bij alle drie de uitslagen zo laag? Voor ons was het de eerste uitslag, mijn man moet binnen twee weken twee keer zijn zaad inleveren.
mijn man ligt ook rond dat aantal, er zijn ook wel keren geweest dat hij daar iets boven of onder zat. Maar grote uitschieters zijn er niet geweest. De beweeglijkheid van de zaadcellen zijn trouwens ook erg belangrijk, en de vorm, dat kun je als het goed is ook vinden op de uitslag van het formulier. sterkte gewenst!
Ik loop rond met bonkende hoofdpijn ik had het nooit verwacht een beetje raar maar dacht altijd dat het aan mij lag . We hebben geen formulier mee gekregen en meer werd er niet gezegd. De arts zei dat hij nog twee keer zijn zaad moet inleveren en als het dan nog zo laag is we moeten beginnen met iui. Wat hebben jullie daarna moeten doen?
Hey Bij ons was IUI niet eens meer mogelijk volgens het ziekenhuis zo slecht was zijn zaad..... bij alle drie de testen was het slecht.... ojah de bewegelijkheid was slecht en de vorm ook... Ik dacht ook altijd dat het aan mij lag!
De bewegelijkheid was geloof ik wel goed ik bel morgen anders wel even om het voor de zekerheid te vragen.
Ik weet nog precies hoe ik me toen voelde, toen we dit te horen kregen. Ik dacht al die tijd ook dat het aan mij lag. wij zijn na 3 zaadonderzoeken en een bezoek een de uroloog door mijn man gestart met iui. Maar ook dat heeft niet mogen baten. wij zijn nu gestart met ivf. Iedere situatie is anders. je man zal het er ook moeilijk mee hebben, geloof mij maar! sterkte samen!
Mijn man had er maar 1,2 miljoen voor bewerking. Zo weinig is 9 dus nog niet ik denk dat iedereen bang is dat het aan haar ligt. Mijn man heeft het er ook moeilijk mee gehad dat het aan hem lag, gelukkig kunnen ze veel en is er maar eentje nodig
Herkenbaar, wij werden al klaar gestoomd voor icsi, zo weinig waren het er. Tót de tweede uitslag binnen kwam.... Weet het precieze aantal niet meer maar dat was boven gemiddeld.. na twee jaar was ik dan ook spontaan zwanger van onze zoon!
heftig he, ik herinner me nog zoooo goed de schok: GEEN zaad. Ik zou dus zeggen: gelukkig is er nog zaad bij je man. Maar ja, schrale troost...sterkte meid!
Wij hebben gemiddeld 10 a 20 zaadjes per keer, en ik dacht ook; 'Wauw, 9 miljoen, hadden wij die maar!'. Met 9 miljoen heb je met IUI nog hele goede kansen hoor! Daar heb je er maar 5 miljoen voor nodig! Begrijp overigens ook dat het vreselijk voelt. Elke stap in de MMM is er 1 teveel, dus het zal ongetwijfeld een grote klap geweest zijn.. Maar niet opgeven TS, met jullie aantal is er echt nog een hoop mogelijk!
Ik had het niet verwacht maar hij zei dat een spontane zwangerschap er niet in zat als het zo weinig is Hij wil voor de zekerheid nog twee keer zijn zaad laten onderzoeken.
Wij konden gelijk door voor het IVF-traject, zo slecht was t hier.. En uiteindelijk zelfs daarvoor niet genoeg, dus ICSI.. Hier kregen we (of tenminste manlief) wel gelijk leefregels mee om kwaliteit zo goed mogelijk te krijgen, en pas daarna opnieuw een test.. Dus geen strakke broeken, geen laptop op schoot, niet in een warm bad of sauna, niet meer dan 2 glazen alcohol per dag enz.. Helaas in ons geval heeft dat niks gedaan en werd de uitslag zelfs elke keer slechter.. Maar dat is hopelijk bij jullie niet het geval, het kan ook eenmalig een keertje slecht zijn! Veel succes in ieder geval! Zoals er al gezegd is: er is nog een hoop mogelijk.. Het is alleen niet wat je in gedachten hebt als je graag een kindje wil..
Hey, Ik heb gisteravond nog even de testresultaten van mijn vriend zijn sperma nagekeken dat weren er 1,9 miljoen en 90% was dood/lui
Hartstikke bedankt je hebt me gerust gesteld, nou duimen dat de volgende uitslag een beetje positief is.